سئوکار قدرتمند

سئوکار قدرتمند


سئوکار قدرتمند

سئو کار قدرتمند کیست؟ 

به کسی که با هوش و خلاقیت خود و دانستن اصول و مقررات موتورهای جستجو و روش های کسب رتبه بهتر سعی می کند که در گوگل بهترین رتبه را بدست آورد سئوکار قدرتمند می گویند. او با استفاده از مطالعه، خود را با گوگل بروز نگه میدارد و همیشه از رایج ترین کلمات و عبارت آگاهی دارد.

یک سئوکار حرفه ای دارای درآمد و حقوق نسبتا بالایی می باشد.

سئو چیست؟

به مجموعه ای از فعالیت ها که باعث افزایش رتبه یک سایت در نتایج جستجو میشود سئو می گویند.

وظایف سئوکار چیست ؟

سئوکار قدرتمند
سئوکار قدرتمند

تدوین استراتژی سئو برای سایت

صفحه اول گوگل درست مانند یک میدان جنگ می باشد، سئوکارها همه در دسته رهبران جنگ قرار می گیرند و کارهایی که یک سئو کار انجام می دهد به لشکر سرباز های یک رهبر شباهت دارند.

اینکه چطور به میدان جنگ وارد شویم و از رقیبان خود پیشی بگیریم (آنها را شکست دهیم) کاملا بستگی به استراتژی هست که در ابتدای جنگ می چینیم.

در حالت کلی استراتژی سئو یعنی اینکه چه فعالیت هایی در یک مدت مشخص بر روی سایت شما انجام می شود، برنامه ریزی و پژوهش درباره روند پیشرفت سایت و چگونگی افزایش بازدید و در نهایت درآمد از

سری هدف هایی است که تدوینگر استراتژی سایت باید به آن ها دقت داشته باشد.

پیدا کردن کلمات کلیدی وب سایت

به عنوان یک سئوکار باید بدانید که وب سایتتان را برای چه موضوعی آماده می کنید و از بالا آوردن این کلمات در نتایج جستجو چه هدفی دارید!

توانایی پیدا کردن کلمات کلیدی برای یک وب سایت جزو اولین و مهم ترین فعالیت هایی است که یک سئو کار باید آن را از بر باشد، پیدا کردن این کلمات می تواند به دو روش جستجویی و کمک گرفتن از ابزار ها انجام شود.

نوشتن محتوای سئو شده برای کلمه کلیدی

نوشتن محتوای سئو شده و با کیفیت و همینطور کاربر پسند از اولین و مهم ترین وظایفی است که یک فرد سئوکار قدرتمند باید در آن خبره باشد.

برخی از نکاتی که باید توسط سئوکار در نوشتن محتوا رعایت شود شامل موارد زیر می باشد :

  • محتوایی که یک سئوکار منتشر می کند باید حتما یونیک و یگانه باشد
  • محتوا باید کاملا کاربرد پسند و با کیفیت باشد
  • محتوا باید شامل انواع مدیا های لازم باشد (عکس و ویدیو و پادکست)
  • محتوا باید برای تمامی سنین نوشته شود و عموم بازدیدکننگان را تحت تاثیرخود قرار دهد
  • محتوا باید از عنوان، متا و تیتر های مناسبی برخوردار باشد
سئوکار قدرتمند
سئوکار قدرتمند

البته در روند تولید محتوا موارد بسیار گسترده دیگری وجود دارد که در این مقاله نمی توان به همه آن پرداخت، برخی از افراد سئوکار خودشان برای نوشتن محتوا اقدام نمی کنند و با پرداخت هزینه ای به شرکت تولید محتوا این کار را به عهده افراد متخصص و به اصلاح محتوا نویس می گذارند.

بک لینک گذاشتن در سایت های هم دسته

البته این موضوع که بک لینک گرفتن فقط باید از سایت های هم دسته انجام بگیرد به خودی خود مبحثی طولانی و قابل بحث می باشد اما در حالت کلی بک لینک گذاشتن یکی از فعالیت های مهم و تاثیرگذاری است که یک سئوکار باید آن را بداند.

بک لینک عبارت است از گرفتن لینک های خارجی از وب سایت های معتبر، نکات مهمی که یک سئوکار باید در روند بک لینک گذاری به آن دقت کند در موارد زیر خلاصه می شود :

  • از چه سایت هایی بک لینک بگیرم ؟
  • با چه انکر تکستی بکلینک بگیرم ؟
  • چه تعداد بک لینک بگیرم ؟
  • به کدام صفحاتم بک لینک بدم ؟
  • آیا همیشه باید برای بک لینک گرفتن هزینه کرد ؟

با پرسش سوالات بالا از هر سئوکاری، یک جواب تازه می شنوید! در واقع هر کسی به روشی که به آن عادت کرده و یا یادگرفته و یا حتی تجربه کرده پایبند می باشد.

از نظر من سئو، 30درصد اصول، 30درصد تخصص و 40درصد تجربه و خلاقیت می باشد.

فعالیت مفید در شبکه های اجتماعی

سئو تنها به فعالیت هایی که در داخل سایت شما انجام می شود خلاصه نمی شود! در واقع کمکی که شبکه های اجتماعی به روند پیشرفت سئو سایت می کنند را به هیچ عنوان نباید دست کم گرفت.

سئوکار قدرتمند کسی است که از همه شبکه های اجتماعی برای اهداف رو به جلوی خود استفاده کند و کاربران داخل این شبکات را تشویق به بازدید از سایت کنند.

تجزیه و تحلیل رفتار کاربران

در لول های بالاتر، سئوکار ها باید توانایی تجزیه و تحلیل رفتار کاربران در وب سایت را داشته باشند!

اطلاع از روند تعامل کاربران در سایت به یک متخصص اطلاعات ارزشمندی اهدا می کند و این اطلاعات می تواند به صورت قابل توجهی در روند افزایش ورودی و مشتری تاثیر بگذارد.

برای اینکه بتوانیم رفتار کاربران در سایتمان را بررسی کنیم نیازمند ابزار های قدرتمند و البته رایگانی هستیم که شرکت های مختلف از جمله خود گوگل در اختیار ما می گذارند.

از برجسته ترین ابزار هایی که می توان برای اطلاع از نحوه تعامل کاربران استفاده کرد می توان به گوگل آنالیتیکس، گوگل تگ منیجر، هوجتر و… اشاره کرد.

بررسی سایر رقبا

کار کردن روی سایت خودتان بدون اینکه بدانید سایر رقبای شما چه کار می کنند رسما نام شغل شما را زیر سوال میبرد!

در واقع از جدی ترین وظایفی که افراد سئو کار بر عهده می گیرند بررسی فعالیت های روزانه و یا هتفگی و ماهانه سایت های رقیب می باشد.

اینکه بدانیم رقیبی که از لحاظ رتبه بندی از جایگاه بهتری نسبت به ما قرار دارد برای پیشرفت سایتش دقیقا چه کار هایی انجام می دهد این موضوع می تواند خیلی به فرد سئوکار کمک کند.

برای بررسی فعالیت های سایت های رقیب می تواند از دو روش کلی یعنی بررسی چشمی و یا کمک گرفتن از ابزار استفاده کرد، قطعا ابزار ها اطلاعاتی به شما می دهند که با ساعت ها بررسی چشمی نمی توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید.

از برخی از ابزار های معروف در این زمینه می توان به : Alexa, Moz, Ahref, uber اشاره کرد، توجه داشته باشید برای استفاده از این ابزار ها باید ماهیانه هزینه ای پرداخت کنید.

مسئولیت پذیری

مسئولیت پذیری از مهم ترین تعهدات یک سئوکار می باشد، اگر زمانی به این درجه رسیدید و برای کار در جایی استخدام شدید باید مسئولیت خیلی چیز ها را بر عهده بگیرید، از مهم ترین این مسئولیت ها می توان به دو مورد زیر اشاره کرد :

مسعولیت پیشرفت وب سایت و مسئولیت پسرفت وب سایت !

در واقع یک سئوکار باید در هر صورت پاسخگوی کارفرمای خود باشد، چه موقعی که سایت پیشرفت می کند و چه موقعی که سایت پسرفت می کند. یکی از سخت ترین وظایفی که همیشه این چنین افراد را به دردسر می اندازند همین مسئولیت پذیری می باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!