سوالات متداول
سوالات عمومی
سئوالاتی که ممکنه برای شما هم پیش بیاد را در زیر مطالع فرمایید و در غیر اینصورت از مشاوره رایگان ما استفاده فرمایید
بله، اگر بخواهیم صادقانه برخورد کنیم، یک سئوکار حرفه ای می تواند کسب رتبه یک گوگل را برای سایت شما فراهم کند. آنها می توانند از تکنیک های مبهمی استفاده کرده و با قرار دادن لینک سایت شما در تعداد زیادی وبلاگ رتبه سایت شما را افزایش دهند و به صفحه اول گوگل برسانند. ترافیک سایت شما در این صورت افزایش می باید و در صورتی که کمی صبور باشید، می توانید رتبه یک گوگل را در کلمه کلیدی مورد نظر خود کسب کنید.
در ابتدا باید بگم برای سئو سایت شما هیچ افزونه ای وجود ندارد که بتواند به شما کمک کند و هر افزونه به شکلی فعالیت ربات گونه دارد درصورتی که مدیران موتور های جستجو خزنده های خود را به شکلی طراحی و مدیریت میکنند که وب سایت ها برای اشخاص و توسط افراد مدیریت شوند. و تمامی افزونه ها میتوانند دستار کمکی باشند.
افراد زیادی وجود دارند که تنها پلاگین های سئو را در سیستم های مدیریت محتوای خود نصب کرده و کل پروسه سئو را از یاد می برند.
در دنیای واقعی هیچ ابزار جادویی وجود ندارد که بتواند به شما در افزایش رتبه سایت کمکی کند. شما برای جذب کاربران و موتورهای جستجو می بایست دست به هر کار تاثیر گذاری بزنید. افزونه های سئو، انجام سئو را آسانتر می کنند اما همچنان می بایست خود دست به بهنیه سازی جامع سایت بزنید.
سئو فرآیندی زمانبر است و برای رسیدن به صفحه اول گوگل مهمترین فاکتور برای شما صبر است؛ بنابراین اگر وبسایتی را تازه راه اندازی کرده اید نباید توقع داشته باشید ظرف یک هفته در صفحه اول گوگل باشید، اما اگر عجله دارید و میخواهید در کوتاه مدت نتیجه ببینید، میتوانید از تبلیغات گوگل ادوردز برای کلمه کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید چراکه در عرض یک روز لینک شما رو در صفحه اول گوگل قرار میدهد.
سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:
سئو و بهینهسازی سایت به معنای فریب و یا دستکاری موتورهای جستجو با روشهای غیر اخلاقی نیست. آنها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایتها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبهبندی بالا، ایجاد شدهاند.
سئو را میتوان مجموعهای از روشها برای تغییر استراتژیک وب سایتها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، میپردازد.
سئو فرآیند سادهای نیست که به راحتی پیادهسازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینهای و صبر است. موتورهای جستجو با تغییر مداوم الگوریتمهای رتبهبندی خود غیر قابل پیشبینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.
SEO (بهینه سازی موتوهای جست و جو) فقط یک رشته است که توسط SEM (بازاریابی موتور جستجو) محصور شده است. SEM شامل PPC و SEO است.
SEM مخفف اصطلاح «search engine marketing» یا به فارسی «بازاریابی موتور جستجو» است که اغلب به عنوان بخشی از بازاریابی جستجو استفاده میشود.
SEM شامل فعالیتهایی است که با پرداخت هزینه برای تبلیغات، تنظیم و بهینهسازی آگهیها موجب بهبود نمایش نام تجاری شما در بین نتایج برگزیده موتورهای جستجو میگردد. این استراتژی اغلب به عنوان جستجوی پولی (paid search) یا پرداخت به ازای هر کلیک (ppc) شناخته میشود.
تبلیغات گوگل (Google Adwords) ارائهدهنده بهینهسازی جستجو برای این نوع استراتژی است. شرکتها با استفاده از این روش، برای معرفی برند خود با ایجاد کمپینهایی، بهترین کلمات کلیدی را برای محصولات و خدمات خود هدفگذاری میکنند تا هنگامی که کاربر به جستجوی این کلمات کلیدی میپردازد، تبلیغات سفارشی را در بالا و پایین صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) نمایش داده شوند. البته با هر بار کلیک مخاطب روی این تبلیغات، باید هزینهای پرداخت شود.
Robots.txt یک فایل متنی در دایرکتوری و روت سایت شما است که برای موتورهای جست و جو مشخص میکند اجازه خواندن کدام صفحات وبسایت را دارند و کدام صفحات را نیز نباید crawl کنند . به عبارتی این فایل با ربات های موتورهای جست و جو گر حرف میزند و به آنها اجازه ورود به سایت را میدهد.
چند عامل مختلف وجود دارد که تعیین می کند محتوای تولید شده در وب سایت چه زمانی در نتایج جست و جو ظاهر شوند. این لیست شامل موارد زیر است:
- چه تعداد محتوا و با چه تعداد کلمه تولید میکنید
- کیفیت محتوای تولید شده
- نحوه واکنش و برخورد مخاطب با محتوا
- موضوع مطرح شده برای تولید محتوا
مت تگ ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و تاثیر مستقیم و بالایی بر روی سئو سایت و محتوا میگذارند. برای رسیدن به یک نتیجه خوب از متا تگ ها باید به شیوه درست از آنها استفاده کرد. به عنوان مثال یکی از کارایی تگ های H کمک به خزنده های گوگل برای شناسایی محتوا استف برای همین استفاده از کلمات کانونی در تگ ها تاکید شده است. و یا تگ تایتل و دیسکریپشن جز تگ های تعیین کننده سایت هستند، اگر این دو تگ جذاب باشند باعث می شود خوانندگان روی آن کلیک کنند تا بتوانید نرخ تبدیل از نتایج SERP را به وب سایت خود ارتقا دهید.
انواع تگ های متا:
- کلمه کانونی (keyword): مجموعه ای از کلمات کلیدی که مربوط به محتوا هر صفحه است و برای هر صفحه باید جداگانه تعیین شود.
- عنوان سئو (Title Tag): عنوان صفحه شما که تاثیر خیلی زیادی بر روی سایت داره
- توصیف متا توضیحات(description tag): – شرح مختصری از صفحه.
- Meta Robots Attribute: یک نشانه برای خزنده موتور جستجو (روبات و یا “ربات ها”) به عنوان آنچه که آنها باید با صفحه انجام دهد.
- متن جایگزین (ALT): برای شناسایی عکس ها به کار میرود.
- تگ های H: این تگ ها در متن محتوا به کار میورد و اهمیت زیادی برای شناساندن متن به خزنده های گوگل دارد.
از ما بپرسید
لطفا سؤالات زیر را بخوانید و اگر پاسخ شما را پیدا نکردید، لطفا به سؤال خود پاسخ دهید، ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد.