مشاور دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ،روشی است که انواع روش‌های بازاریابی که با استفاده از اینترنت انجام می‌شوند را تحت پوشش قرار می‌دهد. دیجیتال مارکتینگ شامل مواردی مانند طراحی و توسعه وب‌سایت و اپلیکیشن، سئو، گوگل ادوردز، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی اپلیکیشن است، اما به هیچ عنوان محدود به اینها نیست و کانال‌های بازاریابی بسیاری را تحت پوشش قرار می‌دهد. دیجیتال مارکتینگ از طریق ارائه همزمان و یکپارچه ابزارها و تکنولوژی مورد نیاز، به برندها و کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه خود که در کانال‌های مختلف حضور دارند، دسترسی پیدا کنند. بازاریابی موثر چیزی نیست جز ارتباط با مخاطب در بهترین زمان و مکان؛ به لطف اینترنت، دستیابی به بازاریابی موثر امکان‌پذیر است.

هرچه کسب‌وکارها و برندهای بیشتری به دیجیتال مارکتینگ روی می‌آورند، نیاز به مشاورین بازاریابی دیجیتال هم بیشتر احساس می‌شود؛ مشاورینی که از تسلط خوبی نسبت به تمامی روش‎های دیجیتال مارکتینگ برخوردار باشند. مشاورین بازاریابی نقش بسیار مهمی را در توسعه کسب‌وکارها ایفا می‌کند. این افراد می‌توانند فاصله یا گپ بین کسب‌وکارها و دنیای آنلاین را پر کنند و به صاحبان کسب‌وکار کمک کنند تا به درستی برند، محصولات و خدمات خود را به مردم معرفی کنند و در نهایت، موجب فروش بیشتر محصولات و خدماتشان شوند.

اما آیا وظیفه یک مشاور بازاریابی دیجیتال، محدود به فروش بیشتر محصولات و خدمات آن کسب‌وکار است؟ در این پست، قصد داریم یک مشاور دیجیتال مارکتینگ یا مشاور بازاریابی دیجیتال را معرفی کنیم و وظایف و مهارت‌های او به عنوان مشاور را شرح دهیم. در پایان نیز به این نکته اشاره می‌کنیم که چه کسانی به مشاور بازاریابی دیجیتال نیاز دارند.

download 6

وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ

-تسلط کامل به تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ

-اشراف کامل به روش های دیجیتال مارکتینگ

-انتخاب درست استراتژی و همکاری با مدیر محصول.

-شناخت بازار هدف  و دسته بندی بازار هدف مربوطه

یک متخصص دیجیتال مارکتینگ برای انجام امور مشاوره دیجیتال مارکتینگ میبایست ضمن اشراف برروی تمامی کانالها و اصول دیجیتال مارکتینگ، پروژه را با صرف کمترین هزینه به بهترین نتیجه برساند.

سئو، بازاریابی موتورهای جستجو و ادوردز، کانتنت مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی با تلفن همراه و بازاریابی بنری از جمله شاخه ها و ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای رسیدن با اهداف برندینگ و افزایش فروش می باشند.

  • یک مشاور و مدیر دیجیتال مارکتینگ میبایست شناخت کامل به جامعه بازار هدف خود و رفتارشان داشته باشد و برنامه اجرایی خود را با توجه به آن پیاده سازی کند.
  • اندازه گیری، آنالیز و برگزاری کمپین و فرآیند در مقیاس کوچک از دیگر وظایف مشاور تبلیغات آنلاین محسوب می‌شود.
  • انتخاب درست استراتژی و همکاری با مدیر محصول و مدیر پروژه برای توزیع کارها بین اعضای تیم و نظارت براجرای امور.
  • راهبری استفاده از منابع انسانی، مالی و زمانی برای جلوگیری از اتلاف منابع.