download 37 1

استراتژی سئو سایت

با توجه به دنیای پر رقابت امروزه، رمز پیروزی و پیشرفت درحوزه ها‌ی مختلف کسب‌و‌کار، دیده‌شدن و شناخته‌شدن توسط کاربران است. با توجه به این موضوع باید استراتژی‌های مربوط به اهمیت سئو (SEO) و بازاریابی محتوایی برای داشتن یک وب‌سایت قدرتمند در جستجوهای گوگل را بدانید و برای پیاده‌سازی آن‌ها در سایت خود خلاقیت داشته باشید. در این مقاله شما را با استراتژی‌ سئو سایت درجهت بهبود جایگاه کلمات کلیدی و افرایش ترافیک سایت آشنا خواهیم کرد.

 

۱. کلید واژه “هدف” را پیدا کنید.

در این مقاله به چندین مرحله‌ تست شده و مفید می‌پردازیم که با انجام آن‌ها رنک کلمات کلیدی مدنظر شما می‌تواند تا رتبه یک در گوگل ارتقا یابد:

– یک Opportunity Keyword پیدا کنید

این به چه معناست؟ اهمیت رتبه یک بودن در گوگل مثل سابق نیست. در واقع طرز رفتار گوگل نسبت به خیلی از کلمات کلیدی تغییر کرده است. برای مثال به نتیجه‌ی جستجوی کلمه SEO Tools توجه کنید.

همانند بسیاری از نتایج جستجوی دیگر، در بالای صفحه ادوردز یا همان تبلیغات به چشم می‌خورد.

۲- صفحه نخست گوگل را بررسی کنید

اکنون که کلمات کلیدی مناسب خود را یافته‌اید، باید ببینید به چه روش‌هایی در جملات بکار برده شده‌اند. به این منظور، کافیست کلمه مورد نظر خود را در گوگل تایپ کنید.

۳- محتوایی متفاوت یا حتی بهتر، ایجاد کنید

در مبحث محتوا، دو گزینه در پیش روی ما خواهد بود:
۱) محتوایی متفاوت از محتوای دیگران ایجاد کنیم.

۲) محتوایی بهتر نسبت به دیگران تولید کنیم.

اما چگونه؟ در ادامه بیشتر با این نکات آشنا خواهیم شد.

چطور متفاوت باشیم:

گاهی قصد دارید محتوایی بزرگتر و بهتر از موارد موجود تولید کنید، در حالیکه تنها با محتوایی کاملا متفاوت، نتیجه بهتری خواهید دید. چرا که محتوایی متفاوت، بیشتر دیده خواهد شد.

به عنوان مثال، اگر قصد نوشتن محتوایی در خصوص سئوی موبایل دارید کافیست این عبارت را در گوگل جستجو کنید و خواهید دید که تمام نتایج، بصورت «x روش بهینه کردن وب‌سایت برای موبایل» هستند.

می‌توان پستی بزرگتر با مطالبی بیشتر با موضوع «۱۵۰ روش بهینه کردن وب‌سایت برای موبایل» تولید کرد اما برای ما سودی نخواهد داشت. اما با ایجاد محتوایی کاملاً جدید با عباراتی متفاوت، می‌توان بهتر دیده شد. عبارتی مثل «راهنمایی اصلی برای بهینه کردن وب‌سایت برای موبایل» می‌تواند جایگزین مناسبی برای موضوع تکراری قبلی باشد. با این کار، مسلما بازدید و بازخوردهای بیشتری نیز خواهیم داشت. حتی موجب افزایش تعداد بک‌لینک‌های متن می‌شود.

چگونه بهتر باشیم؟

گاهی نیز می‌توان با مطالبی بهتر و کامل‌تر با محتواهای سایت‌های دیگر نیز رقابت کرد. اگر مطالبی با عنوان‌های «۱۰ یا ۲۰ ابزار برتر سئو» وجود دارند، با لیست کردن ۱۸۰ ابزار برتر، می‌توان خیلی قوی‌تر ظاهر شد.

۴- در محتوای خود تله بکار ببرید

اگر می‌خواهید وب‌سایت شما در سال ۲۰۱۹ از رتبه خوبی برخوردار باشد، به بک لینک نیاز دارید. اما سوال اینجاست که چگونه بک‌لینک داشته باشیم.

ابتدا باید بیابید که افراد به چه منظور به محتوای مربوط به حوزه کاری شما لینک می‌دهند. (همین موضوع، به عنوان تله شناخته شده است). سپس تله را در محتوای خود بکار ببرید. این تله می‌تواند شامل مواردی باشد که کاربران در مطالب به آن‌ها توجه بیشتری می‌کنند، شما می‌توانید با استفاده از روش‌های تولید محتوا برای وب محتوای جذاب تولید کنید .به عنوان مثال، مطالبی که شامل آمار و ارقام هستند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

در این بخش به بررسی مواردی که امروزه به عنوان تله کاربرد بسیاری دارند می پردازیم

استراتژی سئو سایت

۱) استراتژی‌ها و رویکردهای نوین

اینکه بلاگرها و نویسنده‌ها به چه مطالب و موضوع‌هایی برای نوشتن علاقه دارند،با ایجاد محتوا و البته جملات و عباراتی جدید خیلی ساده این تله را ایجاد کرده‌اید.

۲) ایجاد راهنمای کامل

با ایجاد مطالبی که راهنمایی کامل برای موردی خاص هستند مسلما آن مطلب، خود به تله تبدیل خواهد شد، چرا که اکثر وب‌سایت‌ها، زمانی برای ایجاد چنین محتواهایی اختصاص نمی‌دهند و البته از لینک دادن به این مطالب برای مطالعه بیشتر کاربرانشان استفاده می‌کنند.

۳) نتایج موارد پژوهشی

بکار بردن این موارد در محتوا، بک‌لینک‌های بسیاری را به خود جذب خواهد کرد. اما برای دستیابی به این امر، باید در نهایت نتیجه‌ای مشخص را بیان کنید. پس اگر چندین مورد مختلف را بررسی کنید و به هیچ نتیجه خاصی نرسید مسلما کاربران نتیجه مورد نظر خود را نیافته‌اند و البته به محتوای شما نیز لینکی نخواهند داد.

 

۵- محتوای خود را  برای سئوی On-Page بهینه سازی کنید

در این مرحله باید با استفاده از کلمات کلیدی مناسب محتوای خود را برای سئوی خوب بهینه سازی کنید. در ادامه به بررسی ۳ مورد استراتژی برای سئوی On-page می‌پردازیم:

۱) لینک‌دهی داخلی

شاید تعجب کنید اما این نوع لینک‌د‌هی هنوز کاربردی است، البته اگر به روش صحیحی انجام شود. کاربرد لینک داخلی زمانی است که قصد داریم از صفحات محبوب سایت خود به صفحاتی با بازدید کم لینک دهیم.

۲) بکار بردن کلمات کلیدی در URLهایی کوتاه

طبق بررسی‌های انجام شده، URLهای کوتاه بازخورد بیشتری نسبت به URLهای طولانی دارند.

۳) رعایت سئوی مفهومی (Semantic SEO)

سئوی مفهومی، به این معناست که عبارات و مفاهیم مربوط به کلمات کلیدی خود را بیابید و آن‌ها را در محتوای خود بکار ببرید. به تصویر زیر نگاه کنید، با وارد کردن کلمه کلیدی مورد نظر خود گوگل مفاهیم و عبارات مرتبط با آن را یافته و در نتایج نشان خواهد داد.

۶- عمل بهینه سازی سایت را بصورت کاربر-محور انجام دهید

این مورد را به اصطلاح تکنیک «آسمان‌خراش» می‌نامند.  برای ایجاد محتوا اگر کاربران هدف خود را در اولویت قرار دهید و البته خود را بجای آن‌ها بگذارید، بهتر می‌توانید خواسته آن‌ها را برآورده کنید. به عنوان مثال، در مطالب خود نکاتی را متذکر شوید که اکثر کاربران در جستجوی آن هستند. بروز بودن محتوا و البته بیان کردن این امر در خود مطلب نیز به عنوان تله خوبی عمل خواهد کرد.

۷- ظاهر محتوای خود را نیز  زیبا و کاربرپسند کنید

انتخاب طراحی مناسب مهم‌ترین مرحله در ایجاد محتوا می‌باشد. ممکن است مطالبی با کیفیت تهیه کرده باشید

۱) نمودار و جدول

به قدری این مورد بر محتوا تاثیرگذار است که پیشنهاد می‌کنیم در هر کدام از پست‌های خود یک نمودار یا جدول قرار دهید، چرا که به دلیل دیداری بودن مطالب محتوای مورد نظر خیلی ساده‌تر قابل درک خواهند بود.

همچنین ممکن است کاربران از جدول و نمودارهای شما در محتواهای خود استفاده کرده و البته به صفحه شما نیز لینک دهند.

۲) تصاویر

محتواهای خود را با استفاده از تصاویر و حتی اسکرین‌شات بیشتر ملموس کنید. راهنمای تصویری جذابیت بیشتری به محتوای شما خواهد داد. با استفاده از اسکرین‌شات می‌توانید کاربر را در تمام مراحل یادگیری یک موضوع با خود همراه کنید.

۳) بنر پست وبلاگ

تصاویری که به عنوان بنر پست انتخاب می‌شوند، صرفا هدف خاصی را دنبال نمی‌کند، تنها کافیست خوب، جذاب و البته مرتبط با محتوا باشد.

بنر می‌تواند بصورت تصویری در ابعاد بزرگ در ابتدای متن قرار گیرد یا اینکه تصویری کوچک در کنار صفحه باشد. این مورد طبق سلیقه و سیاست هر کسب وکار متغیر خواهد بود.

۴) گرافیک و تصویرسازی

این مورد نیز شباهت زیادی به جدول و نمودارها دارد، با این تفاوت که نیازی به ایجاد تصویری فانتزی و پیچیده نیست.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!