images 2020 01 07T063835.012

اهمیت تولید محتوا و لینک سازی در سئو برای کسی پوشیده نیست. تولید محتوا و لینک سازی از مهمترین موارد سئو به حساب می آیند که تأثیر خیلی زیادی در کسب رتبه در نتایج جستجوی گوگل دارد. در اصل این دو مورد یکی از ترفندها و تکنیک های سئو به حساب می آید که بعد از مدتی می تواند کسب و کار اینترنتی را به سمت بهترین جایگاه در جستجوی گوگل، سوق بدهد.

لینک سازی یعنی لینک دادن به سایت شما توسط سایتهای دیگر  . ممکن است داشتن تعداد بسیار بالایی کاربر در شبکه های اجتماعی خیلی خوب به نظر برسد، اما این جست و جوی کاربران و ورود آنها به وب سایت است که در نهایت سبب افزایش فروش محصولات خواهد شد. بنابراین ساخت وب سایت بدون رعایت استانداردهای سئو مانند ساخت بزرگراهی بدون تابلوهای راهنماست!

محتوا همچون یک پادشاه در سایت عمل می کند. با نوشن وبلاگ، تولید ویدئو های آموزشی، ساخت کمپین های ایمیلی و بسیاری از روش های دیگر میتوان مخاطبان زیادی پیدا کرد و با افزایش بازدید ناشی از این مسئله، رتبه سایت را در موتورهای جستجو ارتقا داد. با توجه به اهمیت محتوا در سئو، بعید است که به زودی زود، اثر این پارامتر در رنکینگ سایتها کاهش یابد.

بسیاری از موتورهای جستجو بر روی کیفیت محتوا و کلمات کلیدی صفحات تمرکز زیادی دارند و هیچ دلیلی وجود ندارد که بخواهند این مسئله را کنار گذاشته و صرفا بر روی بک لینک های سایت، تکیه کنند. لینک ها ممکن است که دروازه ورود کاربران به سایت باشند، اما همین کاربران پس از ورود، انتظار محتوای با کیفیت را دارند و در صورت وجود چنین شرایطی، سایت را به سرعت ترک می کنند.

محتوای با کیفیت خود می تواند عامل ایجاد بک لینک باشد. چرا که بسیاری از سایت ها و کاربران علاقه مند به اشتراک گذاری و لینک دادن به صفحاتی هستند که از دید آنها بسیار مفید بوده و حاوی اطلاعات مهمی باشد. از این رو مسئله تولید محتوا بسیار مهم است و باعث ایجاد اعتبار سایت در بین دیگر سایت های رقیب می شود.

لینک سازی:ممکن است داشتن تعداد بسیار بالایی کاربر در شبکه های اجتماعی خیلی خوب به نظر برسد، اما این جست و جوی کاربران و ورود آنها به وب سایت است که در نهایت سبب افزایش فروش محصولات خواهد شد. بنابراین ساخت وب سایت بدون رعایت استانداردهای سئو مانند ساخت بزرگراهی بدون تابلوهای راهنماست!

در مبحث لینک سازی باید کلیدواژه های بسیار بخصوص و مرتبط را شناسایی کرده و به دنبال آنها برویم. این کلیدواژه ها از منابع مختلفی به دست می آیند؛ ممکن است انتخاب رئیس، برآورد کلی تیم باشند و یا در صورتیکه به عنوان مشاور سئو کار می کنید، از طرف مشتری پیشنهاد داده شوند. در قدم بعدی باید به دنبال فرصت های لینک سازی در فضای مجازی بود.

تولیدمحتوا:تولید محتوا به صورت مستقیم کاری با ترافیک سایت یا رتبه آن ندارد؛ هدف اصلی آن رشد جمعیت کاربران است. داستان هایی که برای کاربران تعریف می کنید در ذهن آنها ماندگار خواهد شد و برند شما را بر اساس آنها به خاطر خواهند آورد. رفته رفته این محتوای ارزشمند توسط گوگل نیز شناسایی شده و جایگاه شما در نتایج جستجو بهبود می یابد. تولید محتوا معمولا با هدف گذاری های بلند مدت همراه است و حداقل زمان لازم برای دست یابی به موفقیت شش ماه خواهد بود.

استراتژی تولید محتوا همیشه باید انتخاب اول شما باشد. ولی اگر زمینه کاری شما کشش تولید محتوای زیاد و مستمر را ندارد یا منابع انسانی لازم برای تولید محتوا را در اختیار ندارید نمیتوان به موفقیت آن امیدوار بود. در این شرایط شما باید منابع مالی مناسبی در اختیار داشته باشید، چند صفحه هدف بر روی سایت خود ایجاد کرده و با خرید بک لینک های ارزشمند جایگاه آنها را ارتقا دهید.

اگر بخش زیادی از مشتریان شما از طریق اینترنت و البته سئو به سمت شما می آیند نمیتوانید ماه ها برای رسیدن به موفقیت صبر کنید. در این شرایط میتوانید با لینک سازی سرعت پیشرفت خود را افزایش داده و سریعتر به نتیجه برسید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!