images 2020 01 07T215556.964

اغلب کاربران مبتدی تفاوت بین برگه و نوشته را نمی دانند. بطور پیش فرض وردپرس دارای دو نوع محتواست، پست ها و برگه ها.

بیایید تفاوت نوشته ها و برگه ها در وردپرس را با هم بررسی کنیم:

  • نوشته ها زمان دار هستند ولی برگه ها تاریخ و ساعت انتشار ندارند.
  • پست ها اجتماعی هستند و قابل اشتراکند ولی برگه ها را نمی توان به اشتراک گذاشت.
  • نوشته ها با دسته بندی و برچسب ها همراهند ولی برگه ها بصورت سلسله مراتبی مدیریت می شوند و می توانند اصلی و زیر مجموعه برگه های دیگر باشند.
  • محتوای نوشته ها از طریق RSS قابل دریافت هستند ولی برگه ها از طریق RSS قابل دریافت نیستند. نوشته ها با انتشار در سایت منتشر می شوند ولی برگه ها باید در فهرست قرار گیرند یا لینک آنها از طریق ابزارکها در سایت قرار گیرد در غیر اینصورت در سایت قابل مشاهده نیستند.
  • نوشته ها دارای نویسنده و تاریخ انتشار هستند ولی برگه ها نویسنده و تاریخ انتشار ندارند.

این تفاوت ها ممکن است استثنائاتی داشته باشند. با استفاده از برخی افزونه ها می توان به قابلیت های نوشته ها و برگه ها اضافه کرد.

شما برای سئو برگه و نوشته وب سایت خود در وردپرس باید با صرف نظر از نوع محتوا موارد زیر را رعایت کنید.

  • بروزرسانی کردن محتوا
  • اشتراک منظم محتواهای تولید شده در شبکه های اجتماعی
  • استفاده از لینک های داخلی مرتبط
  • استفاده از لینک های خارجی معتبر

صفحات وردپرس:

هر وبسایت حداقل یک برگه برای قابل رویت شدن نیاز دارد. در وردپرس هر تعداد برگه ای که نیاز دارید، می توانید ایجاد کنید. برگه ها از پست ها، محتوای اصلی اولیه در وردپرس تشکیل شده اند و سه ویژگی اصلی دارند:

  • برگه ها برای محتوای استاتیک طراحی شده اند. به این معنی که به ندرت تغییر می کنند مانند برگه های درباره ما و تماس با ما.
  • بطور پیش فرض، صفحات مجاز به دریافت کامنت نیستند. برگه ها برای تعامل اجتماعی نیستند و برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات ایجاد می شوند.
  • شما می توانید از یک برگه برای نگهداری و نمایش پست استفاده کنید.

    برگه ی وردپرسی :

    یک برگه در وردپرس تاریخ انتشار و بروزرسانی ندارد(منظور از تاریخ در سمت کاربران است). اگرچه وجود این تاریخ برای یک برگه نیز می تواند مفید باشد.

    به عنوان مثال اگر برگه ی “درباره ی ما” و “تماس با ما” را در نظر بگیرید، مشاهده می کنید که این صفحات تاریخ انتشار و بروزرسانی ندارند و نیازی هم به نمایش این تاریخ در این برگه ها نیست. بنابراین می توانید زمانی که نیاز به یک محتوای ایستا دارید از برگه ها در وردپرس استفاده کنید.

    محتوا های ایستا نیازی به، بروزرسانی ندارند و با ایجاد آن و اعمال بهینه سازی به برگه ی مورد نظر دیگر نیازی به بروزرسانی آن محتوا برای بهبود وضعیت سئوی آن نخواهید داشت. اما همانطور که می دانید برای اینکه یک پست محتوای خوبی بماند باید مرتب بروزرسانی شود.

    در وب سایت ابزار وردپرس عناوین همه ی منو ها یک برگه هستند، این قانون برای بیشتر وب سایت ها صادق است چرا که این منوها کمتر تغییر می کنند و صفحات ثابتی هستند.

    از نظر سئو کدامیک بهتر است؟ نوشته یا برگه؟

    موتور های جستجو، محتوای تازه را دوست دارند، اگر چه محتوا های قدیمی به دلیل دریافت بک لینک، دارای اعتبار بیشتری هستند. اما پست ها به دلایلی با اهمیت تر هستند و بیشتر مورد توجه موتور های جستجو قرار دارند. پست ها دارای زمانبندی هستند و مرتبا در حال بروزرسانی هستند، از این جهت بسیار مورد توجه موتور های جستجو هستند

    نوشته ها دارای اطلاعاتی هستند که کاربران به دنبال آن هستند. اگر چه ممکن است برگه ها نیز دارای اطلاعات جستجو شده توسط کاربران باشند اما درصد چنین برگه هایی بسیار بسیار کم است.

    پست ها دارای بخش نظرات هستند که کاربران در آن در تعامل با عوامل وب سایت هستند. این بخش از دیدگاه موتور های جستجو بسیار حائز اهمیت است و پیام آور این است که مطالب این پست، برای کاربران مفید بوده است.

    پست ها می توانند توسط کاربران وب سایت در شبکه های اجتماعی مانند فیسپوک، توییتر و … به اشتراک گذاشته شوند و این ویژگی نیز می تواند تاثیر به سزایی در سئو وب سایت داشته باشد.

    اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید، بهتر است محتوایی تولید کنید که کابران تازه وارد هم بتوانند آنها را مشاهده کنند و از آنها بهره ببرند.

  • سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!