images 21

لینک داخلی به لینک هایی گفته می شود که یک صفحه از یک سایت را به صفحه ای دیگر از همان سایت انتقال می دهد. در حقیقت آدرس لینک داخلی با آدرس صفحه ای که به آن ارجاع می شود یکی است و آدرس کلی مقصد و منبع مشترک می باشد.

اصول و قواعد لینک سازی داخلی :

۱٫ مدیریت لینک های خروجی هر صفحه :

استراتژی لینک سازی داخلی به شما می گوید که تعداد لینک های داخلی در تعیین رتبه سایت شما تاثیر چشمگیری دارد. اغلب لینک های داخلی لینک های فالو (follow) هستند. هرچقدر تعداد لینک های خروجی صفحات افزایش پیدا کند، اعتبار صفحه کمتر می شود. کنترل کنید که هر صفحه بیش از ۵ لینک خروجی نداشته باشد.

۲٫ تدوین استراتژی لینک سازی داخلی :

برای لینک سازی داخلی باید ابتدا استراتژی لینک سازی داشته باشید. مثلا سایت شما درباره طراحی قطعات خودرو خدماتی ارائه می کند. می‌توانید مقاله ای جامعه درباره طراحی قطعات خودرو تهیه کنید، سپس برای بخش های مختلف و عناوین مقاله، در صفحات داخلی سایت خود، لینک ایجاد کنید و از انکرتکست های متنوع نیز کمک بگیرید تا مخاطب به خواندن و دنبال کردن مطالب شما تشویق شود. این نوع لینک سازی داخلی، بسیار حرفه ایست. فراموش نکنید که سایت های حرفه ای، به جزئیات نیز می پردازند؛ پس به کاربر نشان بدهید که هیچ نکته ای از چشم شما دور نمی ماند.

۳٫ ویرایش محتوای لینک ها بر اساس کلمات کلیدی موثر در سئو :

هدف شما از لینک سازی، ارتقا رتبه سایت و ورود بیشتر مخاطبان به آن است. بنابراین شما باید کلمات کلیدی پرجستجو در موتورهای جستجو را از طریق نرم افزارهایی مانند Moz استخراج کنید و بر همان اساس، کلمات کلیدی را در لینک های سایت خود قرار دهید. فراموش نکنید که کلمات کلیدی و تولید محتوا سئو شده، یکی از اصول لینک سازی داخلی و خارجی است.

۴٫ شناخت مخاطب و تهیه guideline برای محتوای لینک های داخلی :

در استراتژی لینک سازی داخلی، شما ناچارید مشخص کنید که برای چه مخاطبی، چه مطلبی را تولید کنید و طبق برنامه زمانی مشخص، به اهداف خود دست پیدا کنید. پس از شناخت مخاطب و دسته بندی مخاطب بر اساس سن و علایق و نیازها، می توانید برنامه مدونی برای لینک سازی خود داشته باشید. مثلا اگر شما سایت آموزشی در زمینه مطالب درسی دارید، می توانید برای دانش آموزان در نزدیکی فصل امتحانات لینک های مفیدی ایجاد کنید یا برعکس،پیش از شروع امتحانات، لینک سازی را برای والدین انجام دهید.

مزایای لینک سازی داخلی در سئو سایت چیست؟

۱٫ کم شدن میزان نرخ پرش :

با لینک کردن صفحات به همدیگر، کاربر را متقاعد می کنید که حرف های گفتنی زیادی برای او دارید و می توانید به او اطلاعات بیشتری درباره مطلب موردنظرش بدهید. بنابراین نرخ فرار کاربران کاهش پیدا می کند.

۲٫ بالابردن ترافیک سایت :

یکی از نقاط قوت سایت ها، میزان ترافیک آن هاست. با بالابردن ترافیک سایت و استفاده از کلمات کلیدی پرجستجو، می توانید کاربر را به سایت خود بکشانید و موجب افزایش ترافیک سایت خود شوید.

۳٫ بالا بردن بازدید از سایت شما :

داشتن استراتژی لینک سازی داخلی به مخاطب شما کمک می کند تا راحت تر به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی پیدا کند و از وب سایت شما بیشتر استفاده کند.

۴٫ بالابردن زمان حضور کاربر در سایت :

اگر استراتژی لینک سازی داخلی را به صورت اصولی تهیه کرده باشید، حتما می دانید که باید در میانه مطلب از anchor text استفاده کنید. حتم داشته باشید که کاربر در میانه مطلب به سایر صفحات سایت شما نیز سر می‌زند و با این کار، مدت زمان حضور خود را افزایش می دهد. بهتر است انکر تکست هایی که در متن می گذارید، متنوع باشد. برای مثال اگر کلمه کلیدی مقاله شما «افزایش بازدید سایت» است، از عبارتی مانند «بهبود رتبه سایت از طریق افزایش بازدید سایت» برای انکر تکست استفاده کنید.

۵٫ بهبود تجربه کاربری :

لینک سازی داخلی به شما این امکان را می دهد تا به محض ورود به سایت شما، به مطلب مورد نیاز خود سریع دسترسی پیدا کند؛ بنابراین رضایت کاربر را فراهم می کند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!