متخصص سئو سایت
خدمات سئو و بهینه سازی شامل بخشهای مختلفی است. هر کدام به بهینه سازی بخشی از فعالیت شما در فضای مجازی منجر میشود. تسلط به این موارد نیازمند صرف زمان بسیار و کسب تجربه است. به طور کلی میتوان سئو را به سه دسته تقسیم کرد:
۱. سئو داخلی سایت (On-Page)
بیل گیتس، رئیس سابق هیئت مدیره مایکروسافت، جمله ای طلایی دارد:
محتوا پادشاه است!
برای داشتن مخاطب و افزایش اعتبار، شما همواره باید حرفی برای گفتن داشته باشید. اما احتمالا شما هم به اساتیدی برخورده اید، که علیرغم اطلاعات بسیار توانایی انتقال آن را ندارند. سئو درون صفحه به بهینه سازی بخشهایی از سایت شما میپردازد که مخاطب را جذب کنید.
آن را با سایت خود وارد تعامل کنید. رضایت او را کسب کرده و در کنار تمام این ها اعتبار دریافت شده در تمام سایت خود را به جریان بیندازید؛ تولید محتوا بر اساس اصول سئو، طراحی رابط کاربری (UI) و گسترش و بهبود تجربه کاربری (UX)، لینک سازی داخلی، تدوین استراتژی تولید محتوا و لینک سازی از جمله مسائل مربوط به سئو داخلی یا آن پیج است.
۲. سئو خارجی سایت (Off-Page)
فرض کنید شما یک خواننده بزرگ هستید. برای اجرای خود در برج میلاد یک شب را رزرو میکنید، ولی هیچکس را دعوت و اطلاع رسانی هم نمیکنید. آیا انتظار تماشاچی زیاد هم خواهید داشت؟ قطعا خیر! شما برای سایتتان نیز هر چند محتوای عالی و یونیک تولید کرده باشید، همچنین در مبحث تکنیکال نیز بهینه کرده باشید، تا مخاطب شما را نبیند، به سایت و محتوای شما هم دسترسی نخواهد داشت.
سئو برون صفحه این بخش بهینه سازی را بر عهده دارد. افزایش اعتبار دامنه و سایت بار دریافت بک لینک سالم و اصولی، مشاوره رپورتاژ آگهی، فعالیت در شبکههای اجتماعی از مسائل مربوط به این بخش است. از مهمترین خدمات یک شرکت سئو سایت، همین بخش بهینه سازی خارجی سایت است که با استراتژی درست و اصولی اقدام به فعالیت میکند.
۳. سئو تکنیکال سایت (Technical)
این مرحله به بهینه سازی ساختار و چهارچوب سایت شما میپردازد. برای مثال، سایت با سرعت بالاتری به مخاطب نشان داده شود، قالب مناسب سایت، بهینه سازی کدنویسی سایت شما، اصلاح ارورهای احتمالی و خطاهای پیش آمده، اصلاح آدرس صفحات، انتخاب هاست مناسب از جمله بخشهای مربوط به سئو تکنیکال است.
وظایف و مسئولیت های متخصص سئو سایت
یک کارشناس سئو باید دانش کاربردی در زمینه فاکتورهای رتبه دهی موتورهای جستجو داشته باشد. بهینه سازی در حوزههای تکنیکال، آن-پیج و آف-پیج و خطاهای رایج این مسیر را بشناسد. راههای رفع آن را بلد باشد. به طور کلی یک متخصص سئو سایت چنین بخشهایی را بر عهده دارد:
- ترکیب روش ها برای کسب بهترین نتیجه
- به دست آوردن راههایی برای افزایش ترافیک سایت
- آشنایی با سئو مدرن و به روز رسانی اطلاعات
- درک بیشترین فاکتور موثر بر رتبه سایت
- آگاهی از فاکتورهای موثر روز سئو
- راه اندازی تاکتیکهای جدید و متناسب با آنها
- درک و دریافت فاکتورهای رتبه دهی به سایتها
- همواره به دنبال کلمات کلیدی محبوب بودن
شرح وظایف یک مشاور و متخصص سئوسایت
وظایف یک سئوکار را نمی توان به طور دقیق از پیش مشخص کرد، چرا که موقعیت هر سایت آن وظایف را مشخص می کند. محدوده فعالیت یک متخصص سئو سایت را مهارت خود آن شخص، مشخص میکند که حتی گاهی در نقش مشاوره سئو نیز میتواند ایفای نقش کند ولی به طور کلی وظیفه یک متخصص، ارائه راهکار برای مواقع چالشی است.
البته ضرورتی برای انجام تمام کارها از جمله کدنویسی و مانند آن نیست ولی به طور مثال، مانند یک معمار باید بداند در کجای یک خانه، چه میزان نور لازم است، هر چند از مهندسی برق سر رشته نداشته باشد.
کنترل و بررسی نتایج سایت
کنترل سئو سایت در موتورهای جستجو یکی از دغدغه های مهم صاحبان سایت است. این کار برای پیگیری بهینه سازی سایت است. متخصص سئو سایت باید بتواند بنا به توافق طی بازه های زمانی مختلف، گزارشاتی مبنی بر رتبه گیری کلیدواژه ها سایت ارائه دهد.
لینک سازی داخلی و خارجی
ایجاد ارتباط میان صفحات سایت و دریافت اعتبار برای سایت شما، به واسطه استفاده از تکنیکهای مجاز، یکی دیگر از مسئولیتهای سئوکار حرفه ای است. تا باعث افزایش ترافیک سایت شما شده و به تبع، سود و درآمدزایی شما شود.
دانش کدنویسی و ایرادیابی
یک متخصص سئو سایت، باید شناخت نسبی از موضوعاتی مثل پنلهای مدیریت محتوا (مانند وردپرس، جوملا) داشته باشد. همچنین با زبانهای برنامه نویسی مانند HTML، CSS آشنا باشد. این امر برای آن است که در صورت بروز اشکال در این بخش ها بتواند، ایراد را رفع کند. همچنین آشنایی با افزونه ها و ابزارهای سئو بسیار ضروری بوده است. همچنین داشتن اطلاعاتی در زمینه و ساخت پلاگین، مزیت محسوب میشود.
فعالیت مستمر
رقبای شما همواره، در حال فعالیت و به روزرسانی محتوای خود هستند. سئو نیز فعالیتی است که پیوستگی و استمرار را می طلبد. یک سئو کار حرفه ای می تواند طبق برنامه، فعالیتهای لازم برای بهینه سازی سایت شما و افزایش رتبه را به طور مستمر انجام داده، همچنین تا رسیدن به نتیجه مدنظر، دست از تلاش بر ندارد. سئو یک علم نیمه تجربی است. لازم است پس از دانستن اصول همواره در آن مسیر تلاش شود.
یادگیری پیوسته سئو
اگر شما هم به دنبال یادگیری سئو هستید. باید بدانید که یادگیری تان هیچگاه متوقف نمی شود! الگوریتمهای رتبه دهی گوگل پیوسته در حال تغییر هستند. این تکنولوژی نیز هر روز در حال گسترش و پیشرفت است. تنها راهی که بتوانید در این عرصه باقی بمانید، این است که یک متخصص سئو باشید.
آنالیز کاربر و رقیب
در حوزه سئو، یکی از مهمترین فعالیتهای سئوکار، تدوین استراتژی و مسیر سایت شماست. شناخت نیازها و رفتار های کاربر و در کنار آن، بررسی و تحلیل برنامه رقبای شماست. شناخت رفتار کاربر باعث تعیین صحیح مسیر فعالیتهای داخلی سایت مانند طراحی سایت، محتوای ارائه شده و لینک سازیهای داخلی میشود. تحلیل و بررسی دقیق رقبا سبب کمک به تدوین برنامه برندینگ، رتبه گیری شما با استفاده از آگهی، رپورتاژ و دریافت بک لینکهای مرتبط میشود.
تحلیل و آنالیز داده ها
ایجاد ارتباط میان صفحات سایت و دریافت اعتبار برای سایت شما، به واسطه استفاده از تکنیکهای مجاز، یکی دیگر از مسئولیتهای سئوکار حرفه ای است. تا باعث افزایش ترافیک سایت شما شده و به تبع، سود و درآمدزایی شما شود.
جمع بندی
یکی از بهترین زمانها برای استفاده از خدمات سئو وب سایت، زمانی است که شما یک سایت جدید پیاده سازی کرده اید. به این صورت شما می توانید اطمینان حاصل نمایید که سایت شما به شکل اصولی برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است.
وب سایتهایی که قدمت بیشتری دارند از تکنیکهای مختلفی برای سئو سایتشان استفاده میکنند تا به صفحه اول گوگل وارد شوند. در مواردی مانند افت شدید ترافیک سایت نیز کارفرماها به دنبال استخدام شرکتهای سئوکار هستند تا با این کار بازدید و ترافیک سایت را افزایش دهند.
اگر شما هم به دنبال یک متخصص سئو سایت حرفه ای برای سایت خود هستید با سئوکار سیروتا در ارتباط باشید. ما با سالها تجربه در زمینه سئو سایت راهنمای شما خواهیم بود.