کارشناس سئو

کارشناس سئو


کارشناس سئو

کارشناس سئو کیست؟

کارشناس سئو به فردی گفته می شود که با دانش خود می تواند وب سایت ها را در جهت بهبود رتبه در نتایج موتورهای جستجو، بهینه سازی کند. در واقع، چنین فردی می داند که چگونه با پیاده سازی برخی تکنیک ها و بهینه سازی صحیح وب سایت، به رشد ترافیک آن و افزایش رتبه در نتایج جستجو کمک کند.

کارشناس سئو
کارشناس سئو

مهارت های کارشناس سئو

مهم ترین و اساسی ترین مهار هایی که یک کارشناس سئو باید داشته باشد، عبارتند از :

1- با کدهای برنامه نویسی HTML یا CSS آشنایی داشته باشد.

مطمئنا یک متخصص سئو لزومی ندارد مهارت برنامه نویسی داشته باشد. اما داشتن درک صحیح از کدهای HTML و CSS به او کمک می کند تا به شیوه صحیح خطاها را شناسایی و وب سایت را بهینه سازی کند.

2- به تحقیق کلمات کلیدی مسلط باشد و بتواند آنها را تحلیل کند.

تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی یکی از مهم ترین مهارت هایی است که یک کارشناس سئو دارد. به عبارت دیگر کارشناس سئو باید بتواند به کمک ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، بهترین عبارات را برای رشد و بهبود ترافیک وب سایت انتخاب کند .البته تنها انتخاب کلمات کلیدی کافی نیست. تحلیل و بررسی میزان اثربخشی عبارات کلیدی نیز جزء مهارت های یک متخصص سئو ماهر و باتجربه است.

3- با بازاریابی محتوا به خوبی آشنا باشد

بازاریابی محتوا یکی از موثرترین و کارآمدترین بازاریابی ها در حوزه کسب و کار اینترنتی است. در بازاریابی با تولید و توزیع مناسب محتوا می توان گروه مشخصی از کاربران اینترنتی را هدف قرار داد. از آنجا که بخش اعظم سئو را محتوا تشکیل می دهد، داشتن دانش بازاریابی محتوایی بالا می تواند کارشناس سئو را یک سرو گردن بالاتر از سایر متخصصان قرار دهد.

4- مهارت بهینه سازی محتوا داشته باشد.

یک کارشناس سئو باید با الگوریتم های گوگل و آخرین به روز رسانی های آن آشنایی کامل داشته باشد و محتوای تولید شده را مطابق با آنها بهینه سازی کند.رفتار موتورهای جستجو (مخصوصا گوگل) در سالهای اخیر بسیار شبیه مدل های انسانی شده است. بنابراین یک کارشناس سئو باید بتواند درک درستی از مخاطب داشته باشد.از دیدگاه کاربران به تولید محتوا بپردازد یا محتوای موجود را با توجه به نیاز و خواسته ی آنان بهینه سازی کند.

5- توانایی طراحی استراتژی لینک سازی را داشته باشد.

برای اینکه گوگل و سایر موتورهای جست و جو، برای وب‌سایت شما ارزش و اهمیت بیشتری قائل شوند، لازم است تا از وب‌سایت‌های معتبر، لینک‌های با کیفیت دریافت گردد و به نوعی باید به ربات‌های گوگل نشان داد که وب‌سایت ما آنقدر ارزش دارد که سایر وب‌سایت‌ها به آن لینک دهند.همانطور که میدانید بک لینک یکی از عوامل مهم برای سئو میباشد . یک متخصص سئو باید بتواند ساختار و استراتژی ساخت لینک در سایر وب‌سایت‌های معتبر را طراحی کند و برای آن یک برنامه منظّم و شفاف تنظیم کند. البته این استراتژی هم می تواند شامل ساختار لینک‌های داخلی وب‌سایت و هم طراحی نوع لینک ‌سازی خارجی می‌شود. این موضوع یک الگوی واحد ندارد و می‌توان گفت که هر سئوکاری با توجه به مهارت، دانش و تجربه خود، می‌تواند یک ساختار خاص برای لینک‌سازی پروژه طراحی کند.

6- توانایی انجام سئو داخلی را داشته باشد.

سئو داخلی مجموعه اقداماتی مانند طراحی مناسب سایت،تولید محتوا،بهبود ux سایت و لینک دهی داخلی است که همگی در داخل سایت انجام می شوند تا وب سایت بتواند برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجو بهینه شود. هرچقدر فاکتورهای سئو داخلی بهتر و دقیق تر مورد استفاده قرار بگیرند،مطمئنا تاثیر بیشتری در بهبود رتبه وب سایت خواهد داشت.

7- توانایی انجام سئو خارجی را داشته باشد.

یکی از مهمترین متد ها برای استخدام سئوکار این است که علاوه بر سئو داخلی به سئو خارجی نیز مسلط باشد . سئو خارجی همانند سئو داخلی مهم می باشد اگر چه فاکتورهای آن بسیار کمتر از سئو خارجی می باشند .
سئو خارجی در حوزه بک لینک بسیار مهم است و در صورتی که به درستی و دقیق استفاده شود می تواند به رتبه وب سایت شما کمک کند هر چند که کوچکترین اشتباه در استفاده از این متد می تواند باعث جریمه شدن وب سایت شما و در نهایت حذف وب سایت شما باشد. آشنایی با سوشال مدیاها،راه اندازی کمپین تبلیغاتی ، استفاده درست از تصاویر،ویدئوها و…از دیگر مهارت های یک متخصص سئو در زمینه سئو خارجی وب سایت است.

8- با ابزارهای گوگل آشنایی کافی داشته باشد.

گوگل دارای ابزارهای مختلفی می باشد که هر کدام از آنها می تواند به ما برای بهبود رتبه وب سایت کمک کند . از میان ابزارهای گوگل ابزارهای گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول بهترین ابزارها برای سئو هستند.. یک متخصص سئو باید با این دو ابزار آشنا باشد و بداند که چطور با آنها کار کند.در اینصورت به کمک این دو ابزار می تواند:

  1. خطاهای احتمالی را شناسایی و رفع کند
  2. آمار وب سایت را با جزئیات کامل مشاهده کند
  3. پیشرفت وب سایت را قدم به قدم مشاهده کند
  4. در صورت پنالتی شدن وب سایت دلیل آن را پیدا کند
کارشناس سئو
کارشناس سئو

9- قدرت تحلیل و بررسی داده ها را داشته باشد

همانطور که در بالا بیان شد،یک متخصص سئو باید بتواند به کمک ابزارهای گوگل داده های کلیدی سایت را جمع آوری کند و با تحلیل درست آنها، استراتژی سئو وب سایت را در ماه های آینده مشخص کند.

10- حداقل یک نمونه کار قابل قبول برای ارائه داشته باشد

یک سئوکار باید قبل از شروع فعالیت با یک شرکت،حداقل باید دارای یک نمونه کار قابل دفاع باشد که در یک بازه زمانی توانسته باشد، سایتی را بهینه و ترافیک قابل قبولی را به سمت صفحات آن سایت هدایت کرده باشد. یک متخصص سئو با نمونه کارهایش ارزیابی می شود به عبارت دیگر هر چه فرد دارای نمونه کار بیشتر و بهتری باشد، مطمئنا دارای تخصص بیشتری در زمینه سئو است.

چرا باید از خدمات کارشناسان سئو بهره ببریم؟

الگوریتم های گوگل دائما در حال تغییر و به روز رسانی هستند. همین موضوع رتبه گرفتن از گوگل و دستیابی به صفحه اول نتایج را سخت تر کرده است. حتما بارها شنیده اید که یک وب سایت تا چند ماه قبل در صفحه اول گوگل بوده اما در حال حاضر افت شدیدی داشته است. علت اصلی این امر همین تغییرات و به روز رسانی های گوگل می باشد. در این شرایط، بهره گرفتن از دانش و تخصص یک سئوکار در خدمات سئو ضرورت پیدا می کند. در ادامه به بیان مزیت های استخدام کارشناس سئو می پردازم:

1- در هزینه ها و وقت تان صرفه جویی می شود.

اگر بخواهید سئو وب سایت تان را خودتان به دست بگیرید، نیاز به یادگیری و صرف وقت زیاد است. مخصوصا اگر در زمینه سئو کاملا مبتدی باشید. در بررسی فاکتورها و معیارهای B2B ، صرفه جویی در زمان به عنوان عامل اصلی شناخته شده است.
بنابراین برای مدیریت هزینه ها و استفاده بهینه از وقت، می توانید یک کارشناس سئو را استخدام کنید تا بصورت مستمر بهینه سازی، سئو و تولید محتوا را اجرا کند و سایت شما روز به روز عملکرد و رتبه بهتری داشته باشد. یک متخصص با هر صفحه از وب سایت شما به عنوان یک کمپین بالقوه رفتار می کند و هر صفحه را برای هدف قرار دادن مشتریان و کاربران بهینه می کند.

2- ساختار سایت مطابق عملکرد موتورهای جستجو بهینه سازی می شود.

زمانی که یک طراح، طرح سایت شما را ایجاد می کند کار آن تمام نشده است. بلکه او باید صبر کند تا متخصص سئو، ایرادات سئو آن را مشخص کند و به طراح بگوید که برطرف نماید. در واقع، همیشه ارتباط تنگانگی بین طراح و سئوکار وجود دارد.
اولین کار متخصص سئو در تحویل پروژه این است که ساختار سایت شما را از نظر طراحی و نوع قرار گرفتن المان ها بررسی نماید. هر ایرادی که متخصص سئو در طراحی از دیدگاه بهینه سازی در سایت پیدا می کند را به طراح بیان می کند تا او بتواند آن ها به گونه ای که به ساختار و طرح کلی آسیبی وارد نشود، تغییر دهد.

3- کارشناس سئو تجربه و دانش تخصصی دارد.

شخصی که در سئو مهارت دارد از دانش و تخصص کافی برای به کارگیری بهترین روشهای کد نویسی و بهینه سازی ساختار سایت برخوردار است.او می تواند تحقیق کلمات کلیدی را در مورد عباراتی که کاربران بیشتر در گوگل در رابطه با حوزه کسب و کارتان جستجو می کنند را انجام دهد. عملکرد سایت را تجزیه و تحلیل کند و در نهایت با ارزیابی استراتژی رقبا، عوامل موفقیت آنها را شناسایی کند و از انها برای تدوین استراتژی تولید محتوا و سئو وب سایت تان استفاده کند.

4- سئو دائمی رتبه سایت را بالا نگه می دارد.

گوگل و سایر موتورهای جستجو دائما در حال تغییر و به روز رسانی الگوریتم های جستجوی خود هستند.حتی ممکن است در یک روز چندین تغییر را اعمال کنند.بنابراین رصد و پیگیری این تغییرات اهمیت زیادی دارد.اگر سئو وب سایت تان را خودتان در دست بگیرید، ممکن است به دلیل مشغله کاری متوجه این تغییرات نشوید و به خاطر یک بروز رسانی،رتبه سایت خود را فورا از دست بدهید.اما با استخدام یک متخصص سئو سایت شما دائما در حال به روز رسانی است و از رقبا عقب نمی مانید.

5- از بروز اشتباهات بزرگ جلوگیری می کنید.

تقریبا اکثر کسب و کارهای موفق،از شرکت های بزرگ گرفته تا مشاغل کوچک، برای بهبود نرخ تبدیل و جذب مشتری آنلاین از کارشناسان سئو استفاده می کنند.زمانیکه تصمیم می گیرید سئو سایت تان را خودتان انجام دهید، ممکن است بصورت غیر عمدی اشتباهاتی مرتکب شوید که به قیمت جریمه شدن سایت توسط گوگل تمام شود و وب سایت تان در لیست سیاه قرار بگیرد.
در خوشبینانه ترین حالت، موجب اتلاف هزینه و زمان تان شود. این درحالی است که استخدام متخصص سئو نه تنها امکان بروز چنین اشتباهاتی را به حداقل می رساند ،بلکه سایت را در مسیر ارتقا قرار می دهد.

6- امکان تجزیه و تحلیل صحیح نتایج وجود دارد.

داده ها و اطلاعات وب سایت از جمله تعداد بازدیدها،رتبه سایت به ازای هر کلمه کلیدی، نرخ کلیک، افت یا افزایش بازدیدها،صفحات پربازدید و…باید مرتبا تحلیل و ارزیابی شوند.بدون شک یک متخصص سئو باتجربه توانایی بررسی و تحلیل صحیح این داده را دارد.

7- نرخ بازگشت سرمایه تان را بهبود می بخشید.

زمانیکه با یک متخصص سئو باتجربه و ماهر قرار داد می بندید، می توانید مطمئن باشید که نرخ بازگشت سرمایه (RIO) بالاتری را در مدت زمان کوتاهی تجربه می کنید. به این ترتیب نه تنها در زمان و هزینه صرفه جویی می کنید بلکه با قدرت بیشتری به اهداف آتی خود دست پیدا خواهید کرد.

کلام آخر

برای مشاوره و استفاده از خدمات سئو سیروتا با ما در ارتباط باشید. سئوکار سیروتا در جهت بهینه سازی سایت و کسب رتبه بالای سایت در نتایح گوگل راهنمای شما خواهد بود.
کارشناس سئو
کارشناس سئو

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!