سئو سایت

سئو سایت


سئو سایت

سئو مخفف عبارت Search engine optimization  به معنی بهینه سازی موتور جستجو است. شاید به نظر  بهینه­ سازی و سئو سایت کار ساده ­ای باشد و با خود بگویید ” باز دن چند کلمه کلیدی کار تمام می شود”  ولی متاسفانه باید در نهایت صراحت بگوییم که کور خواندید!

بسیاری از ما اصول اساسی سئو را میدانیم، اما سئو هم مانند خیلی چیزهای دیگر در دهه گذشته تغییرات زیادی تغییر کرده است.

سئو سایت که امروزه می­ شناسیم، همان سئویی نیست که ما ۱۰ سال پیش می­ شناختیم و به همین دلیل SEO چیزی است که بازاریابان باید به درک درستی از مفهومش برسند. در اینجا تعریف مختصری از سئو را با هم مرور می­ کنیم.

سئو چیست ؟

سئو مخفف بهینه سازی موتورهای جستجو است (Search Engine Optimization). از کل مفهوم قدیمی سئو، فقط اسمش تغییر نکرده ا­­ست! سئو مجموعه ای از تکنیک هایی است که به واسطه این تکنیک ها وب سایتتان در صفحات نتایج موتور جستجو یا همان (SERP)  رتبه بالاتری پیدا می کند.

داشتن این رتبه بالا باعث می ­شود وب سایت شما برای افرادی که حالا به هر بهانه ­ای دنبال خدمات یا محصولات شما هستند، در موتورهای جست ­و جو نمایش داده شود. Google ، Yahoo! و Bing از جمله موتورهایی هستند که با بالا بردن رتبه سئو، اسمتان در این موتورها در صفحات بالاتر دیده می­شود.

مورد دیگر سئو ، همان تکنیک هایی است که ما برای بهبود رتبه سایت خود استفاده می کنیم. این موارد به الگوریتم های جستجو مربوط می شود که شرکت ها و موتورهای جست و جو دائماً تغییر الگوریتم می دهند.

سئو سایت
سئو سایت

SEO چطور کار می­ کند؟

SEO یا بهینه سازی صفحات وب سایت، یک سری تحقیق در مورد کلید واژه ­ها انجام می­ دهد و روی دستیابی به لینک­ های ورودی فعالیت می­ کند. به طور کلی می توانید نتایج تلاش­های سئو سایت را وقتی ببینید که در مورد ساییتان سرچ می­ کنید و نتیجه خروجی را می ­بینید.

کمی عمیق­تر بررسی کنیم: با این وجود یک روش کلی واحد برای بهبود سئو در صفحات سایت شما وجود دارد. موتورهای جستجو به دنبال عناصری از جمله برچسب عنوان، کلمات کلیدی، برچسب­های تصویر، ساختار لینک داخلی و لینک­های ورودی هستند. البته چند تا از موارد بهینه­ سازی سئو این موارد است.

موتورهای جستجویی مثل گوگل همچنین به ساختار سایت و طراحی سایت، موبایل فرندلی بودن، رفتار بازدیدکنندگان و سایر عوامل خارجی و بیرون از سایت دقت می­ کنند تا مشخص کنند سایت شما باید در رتبه بندی SERP های آنها چه رتبه­ ای داشته باشد.

 

سئو سایت
سئو سایت

جستجوی ارگانیک چیست؟

جستجوی ارگانیک نتایجی است که افرادی را نشان می­ دهد که از طریق موتور جستجوگر ساییتان را پیدا کرده و به صورت مستقیم روی خود عنوان سایت کلیک کرده ­اند. جستجوی ارگانیک یک کانال بازاریابی جستجویی است که می تواند به عنوان بخشی از بازاریابی ورودی برای افزایش ترافیک وب سایت مورد استفاده قرار بگیرد.

کمی عمیق­تر بررسی کنیم: در نوع SEO قبلی، متاسفانه به سادگی این توانایی را نداشتید که کلمات کلیدی زیادی در اختیارتان باشد تا به واسطه این کلمات کلیدی به افرادی که دنبال محتوای شما هستند، برسید. در واقع، شکل قدیمی SEO به رتبه ­بندی وب سایت شما آسیب می ­رساند چرا که موتورهای جستجو با یک سری کلمه کلیدی محدود پر می شد که شاید اصلا جواب سوال مخاطب نبوده و فقط بخشی از محتوا را پوشش می ­داده است.

با تغییر در شکل سئو، امروزه این توانایی را دارید که از کلمات کلیدیتان در مطالب خود به شکلی استفاده کنید که غیر طبیعی نباشد و وصله ناجور به نظر نیاید. جادوی خاصی در بین نیست ولی می­ توانید در طول محتوا جایی که لازم دارید کلمه­ ها را بهینه­ سازی کنید.

استراتژی سئو چیست ؟

استراتژی بازاریابی سئو سایت یک برنامه جامع برای جذب بازدید کنندگان بیشتر به وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو است. سئویی موفق است که شامل استراتژی­ هایی باشد که از کلمات کلیدی مبتنی بر متن استفاده می کند و همچنین استراتژی های خارج از صفحه را با لینک دادن از وب سایت­های دیگر به دست بیاورد.

کمی عمیق­تر بررسی کنیم: قبل از ایجاد صفحه جدید سایت یا پست وبلاگ، احتمالاً در مورد نحوه گنجاندن کلمات کلیدی خود در پستتان فکر خواهید کرد. البته که راهکار درستی است، اما نباید تنها تمرکز شما یا حتی تمرکز اصلی شما این موضوع باشد. هر وقت که تولید محتوا می­ کنید، تمرکز شما باید به هدف مخاطبتان باشد، نه اینکه به زور و به صورت نمایشی دائما کلمه کلیدی به متن تان اضافه کتید.

 

برای جلب رضایت مخاطب از محتوا و رتبه بندی خوب در دراز مدت، استراتژی بازاریابی SEO خود را درباره موضوعات ایجاد کنید نه کلمات کلیدی حول محور موضوع. اگر این کار را بکنید، می ­بینید که به طور طبیعی برای کلمات کلیدی مهم، ساییتان ارتقا پیدا کرده و به عبارتی بهینه شده است. مهمترین کاری که باید برای بالا بردن بازدید سایتتان بکنید شناخت مخاطبتان و زیر و بم خواسته ­های مخاطب است.  با این شناخت، جامعه هدف و مخاطب را می ­توانید از طریق موتورهای جست­ و جو به سایتتان هدایت کنید.

سئو سایت
سئو سایت

ترافیک ارگانیک چیست؟

ترافیک ارگانیک ، ترافیک بدون پرداخت هزینه ای است که از موتورهای جستجوگر مانند گوگل یا بینگ حاصل می­شود. بازاریابی جستجویی که برای بالا بردن پول پرداخت می­کنید یا تبلیغ می­کنید به عنوان ترافیک ارگانیک شما به حساب نمی­ آید، اما می توانید وب سایت خود را با استفاده از نرم افزارهای بازاریابی ورودی برای به دست آوردن بازدید کنندگان بیشتر بهینه کنید.

کمی عمیق­تر بررسی کنیم: یکی از بزرگترین تغییرات نحوه سئو در دهه گذشته ، نحوه رفتار سایر کاربران در SERP هایی است که کاربر در موتورهای جستجو می بیند. امروزه، رسانه های اجتماعی می­توانند تأثیر زیادی در خط روند ترافیک ارگانیک شما داشته باشند. حتی همین چند سال پیش هم رسانه­ های اجتماعی نقش پررنگی در نتیجه مخاطب ها نداشت ولی در حال حاضر سئو توییتها، بازتوییت­ها، اینستاگرام و سایر سیگنال های اجتماعی را در نظر می­گیرد.

جستجوی اجتماعی همچنین محتوا و افرادی را که به شما متصل هستند را در اولویت قرار می دهد. این گزینه یعنی از طریق یک دوست فیس بوک، دنبال کننده توییتر یا ارتباط از طریق شبکه اجتماعی دیگر هم سئوی خود را می­توانید ارتقا دهید و همه اینها مهمند.

بعضی اوقات جستجوی اجتماعی حتی به مطالبی که توسط یک اینفلوئنسر به اشتراک گذاشته شده است، اولویت می­دهد. با بالا بردن جست و جو در شبکه اجتماعی، پلتفرم هم متوجه می­شود شما به چه موضوعی علاقه دارید و همان ها را بیشتر جلوی چشمتان قرار می­دهد.

تمام حرفها به این معنیست که وقتی به استراتژی سئوی خود فکر می­کنید ، باید به این فکر کنید که استراتژی شما برای رسانه­ های اجتماعی چیست؟

ترافیک مستقیم چیست؟

ترافیک مستقیم شامل بازدید کنندگان وب سایت است که دقیقا با وارد کردن URL به مرورگرشان ، به جای اینکه از وب سایت دیگری ، موتور جستجو یا رسانه های اجتماعی وارد سایتتان شوند، به صورت مستقیم به وب سایت شما می آیند.

کمی عمیق­تر بررسی کنیم: به بهینه سازی موتور جستجو به عنوان “بهینه سازی تجربه جستجو” نگاه کنید. فقط پیدا کردن وب سایت شما برای کاربران مهم نیست – نکته مهم ماجرا اینجاست که وقتی وبسایت شما پیدا شد، مخاطب در وب سایت شما بماند، با محتوای موجود در تعامل باشد و حتی بعداً برگردد. ترافیک مستقیم فقط “اقتدار صفحه” شما را از نگاه گوگل افزایش نمی دهد. این گزینه فرصت های بیشتری ایجاد می­کند تا کسی که اولین بار شما را به صورت ارگانیک و طبیعی کشف کرده است به مشتری تبدیل کنید.

سئو در واقع این مسئله برایش مهم است که مخاطبی که وارد سایت شد چقدر داخل همان صفحه می­ماند یا با سایر مطالب درگیر می­شود. اگر برای یک کلمه کلیدی رتبه خوبی کسب کرده و بازدید کننده ای را که مرتبط نیست ، جذب می کنید ، در واقع به وب سایت شما کمک نمی کند. به همین دلیل اگه کلمه کلیدی شما درست کار کند ولی مورد نیاز مخاطبتان نباشد، صفحه سایت را می­بندد و عملا این رتبه بندی به هیچ دردی نمی­خورد.

به بازدیدکنندگان و موارد مرتبط به مخاطبها فکر کنید.

با داشتن مطلب مورد نظرشان خیلی بیشتر از یک هشتگ بی­ فایده سود می­کنید.

 

اهمیت خدمات سئو چیست؟

SEO مهم است چرا که به افراد کمک می کند تا اطلاعات را پیدا کرده و صفحات را در شبکه جهانی کشف کنند. سئو مخصوصاً برای مشاغل و کسب و کارها گزینه مهمی است چرا که همین بهینه سازی موتور جست و جو به صاحب کسب و کار اطمینان می­دهد که در حین توسعه دادن به شغلش و بالابردن کیفیت محصولاتش، این امکان را دارد که مخاطب بیشتری هم از طریق موتورهای جست و جو جذب کند

کمی عمیق­تر بررسی کنیم: در گذشته ، موفقیت سئو در این بود که ببینید در صفحه اول گوگل رتبه بالایی دارید یا نه و عمق کارآیی سئو سایت اینطور اندازه گیری می ­شد. اما حتی اگر شما موقتا رتبه خوبی در صفحه اول داشته باشید یعنی پیروز میادین شدید؟ نه لزوما.

ممکن است شما برای اصطلاحاتی که ربطی به کسب و کار شما ندارد، رتبه خوبی کسب کرده باشید. بنابراین با رتبه بالا فقط در صفحه اول جای می­ گیرید، ترافیک زیادی به دست می آورید، اما فورا مخاطب و بازدید کننده وب سایتتان متوجه می­ شود که کسب و کار شما چیزی نیست که دنبالش می­گشته . شما از طریق این ترافیک ایجاد شده، مخاطب را به مشتری تبدیل نمی­کنید و عملا چرخه بی اساسی را طی می کنید.

علاوه بر این، برای موفقیت نیازی نیست که حتما در سه صفحه اصلی گوگل یا باقی موتورهای جست ­و جو باشید. در حقیقت، اگر در صفحات بعدی هم رتبه خوبی کسب کنید، ممکن است باز هم سرعت بالای کلیک را داشته باشید، البته مطمئنا این صفحات ترافیک کمتری دارد.

محتوای شما خیلی مهمتر از رتبه قرارگیری شما در موتورهای جست­ و جو است.

کمی عمیق ­تر بررسی کنیم: هزینه سئو سایت می تواند به معنای یکی از این دو مورد باشد: سرمایه گذاری روی استراتژی جستجوی ارگانیک شما ، یا اینکه مبلغی را برای خدمات بازاریابی موتور جستجوگر (SEM) پولی مانند تبلیغات گوگل ادوردز Google Ad Words پرداخت می کنید.

برای این که تولید محتوای متنی مناسبی داشته باشید یا بهینه سازی را درست انجام دهید یا با یکی از تیم های تخصصی دیجیتال مارکتینگ هم قرارداد ببندید و این تیم ها هم هزینه ای برای تبلیغات پولی و سایر خدمات خودشان دریافت می کنند. در کل هزینه و صورتحساب شما با توجه به عمق خدماتی که دریافت می کنید می تواند متفاوت باشد.

سئو سایت
سئو سایت

بازاریابی موتور جستجوگر پرداختی چیست؟

بازاریابی موتور جستجوگر پرداختی به تبلیغات به ازای هر کلیک (PPC) اشاره دارد. این شکل از بازاریابی این امکان را برای شما فراهم می ­کند که هزینه­ ای پرداخت کنید و در ازای این هزینه یک تبلیغ متنی یا تصویری از سایت شما بالا یا پایین صفحه­ سایتها نشان داده شود. این مورد برای افزایش ترافیک وب سایت و جذب مشتری بیشتر استفاده می­ شود.

کمی عمیق­تر بررسی کنیم: شما می توانید با ثبت نام حساب کاربری رایگان در Google AdWords ، هزینه بالا بردن رتبه را در Google SERPs پرداخت کنید. بعد از این مراحل کلمات کلیدی مختلفی را که می خواهید تحت آن رتبه بندی کنید انتخاب می کنید و هر بار که کاربر روی نتیجه شما کلیک کند، به Google هزینه ای پرداخت می کنید.

به این بازاریابی موتور جستجو PPC گفته می شود و تبلیغات شما از نظر ظاهری با نتایج ارگانیک و طبیعی خیلی متفاوت است. اگر کار با گوگل ادورز به نظرتان پیچیده می آید یا به دلیل تحریم ایران نمی توانید به راحتی به این سرویس دسترسی داشته باشید، این کار را به یک تیم تخصصی دیجیتال مارکتینگ بسپارید.

میانگین هزینه یک کمپین جستجوی پرداخت شده در Google می تواند کمتر از ۱ دلار برای هر کلیک باشد، اما به طور طبیعی، هر چه کلمه کلیدی محبوب­ تر باشد، هزینه بیشتری پرداخت می ­کنید.

چگونه خدمات سئو را خودمان به خودمان بدهیم؟

به تولید محتوا توجه ویژه داشته باشید و آن را با نگاه بلند مدت سر و سامان دهید. این اصلی ترین قدم سئو سایت است.

برای شناسایی کلمات کلیدی مهمی که افراد از این طریق شما را پیدا می­ کنند، از ابزار سرچ برای کلید واژه استفاده کنید.

کلمات کلیدی جدیدی را که می خواهید رتبه بندی کنید را هدف قرار دهید.

محتوای جدیدتان را توسعه داده و محتوای موجود را بهینه کنید.

روی عملکرد وب سایتتان نظارت کنید.

بازاریابی ورودی یا نرم افزار SEO خریداری کنید.

صفحات وبی را که عملکرد خوبی دارند بررسی کنید.

به دنبال فرصت هایی برای کسب لینک های ورودی از وب سایت های مشابه باشید.

تغییر در رتبه بندی و ترافیکتان را رصد کنید.

با یک تیم تخصصی دیجیتال مارکتینگ در ارتباط باشید.

این گزینه ها دسته ای از تاکتیک­ها است که اگر از این تاکتیک­ها استفاده کنید، به شما کمک می­ کند تا در موتورهای جستجو رتبه بهتری کسب کنید.

نتیجه گیری

پس در نهایت باید بدانیم که چه سئو با رویکرد کنونی چه سئوی قدیمی مهمترین اصلش بازدید مخاطب و افزایش محبوبیت سایت شماست. پس آگاهی و دانشتان را از سئو بالا ببرید و در این مسیر پیشرفت کنید. پیشنهاد می کنیم از سایت هایی مانند MOZ یا گوگل استفاده کنید چرا که استفاده از سایت های غیر معتبر می تواند ضربات جبران ناپذیری را به اعتبار دامنه وبسایت شما وارد نماید.

تیم تخصصی سیروتا در خدمت شماست تا اگر به فکر بهینه سازی سایت خودتان هستید، به کمک شما بیاید. سیروتا دارای متخصصانی در زمینه تولید محتوای متنی، تبلیغات گوگل ادوردز، خدمات سئو سایت و بازاریابی اینستاگرام است و با بهترین کیفیت برای بالا بردن کسب و کارتان در موتورهای جست و جو تلاش می کند. اگر قصد رشد و توسعه کسب و کارتان را دارید کافیست با ما تماس بگیرید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!