کاربرد سئو در فضای مجازی

کاربرد سئو در فضای مجازی


کاربرد سئو در فضای مجازی

در سال های اخیر کسب و کارهای به گونه ای خاص تغییر پیدا کرده است و از قالب و شکل سنتی  بیرون آمد. دنیای مجازی و دیجیتال بستری را ایجاد کرد تا کسب و کارها دچار تغییر و دگرگونی شوند. در دنیای مجازی دفتر کار شرکت ها باید برای ارائه خدمات خود از استانداردها و اصول خاصی پیروی کند تا بتواند در بازار رقابت سهم بیشتری از  توجه مخاطبان را به  سمت خود جلب نماید. از این رو برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی بسیار مهم است که بدانند سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

این استانداردها در دنیای مجازی با نام سئو شناخته می شود . اما سئو مخفف چیست؟ کلمه سئو  یک کلمه  خلاصه شده است  و مخفف کلمه انگلیسی  search Engine Optimization می باشد. معنای این کلمه  عبارت از  مجموعه ای از قوانین و قواعدی است که باید در دنیای مجازی به کار برده شود تا کسب و کار بهتر و بیشتر دیده شود. پیشرفت یک سایت در اهمیت  به سئو و رعایت نکات و قوانینی  که در دنیای مجازی وجود دارد مربوط می شود.

این قواعد کمک می کند تا  یک کسب و کار در فضای مجازی و دیجیتال مشخص تر باشد و در موتورهای جستجو بهتر خود را نشان دهد. اهمیت سئو  به دلیل رونق و تغییری است که به کسب و کارها هدیه می دهد. با انجام سئو به زبان ساده امکاناتی مخفی برای حضور بهتر شما در فضای مجازی ایجاد می شود.

کاربرد سئو در فضای مجازی
کاربرد سئو در فضای مجازی

اهمیت seo در چیست؟

راه اندازی سایت ها و وب سایت ها شرایطی برای ارائه  خدمات یک شرکت یا سازمان می باشد. راه اندازی یک سایت و وب سایت خیلی راحتتر از اداره آن می باشد اگر  اصول سئو را در آن رعایت کنید. اهمیت سئو را می توانیم در چند مورد دسته بندی کنیم:

  • حفظ مخاطبی که شما را انتخاب کرده است
  • جذب ترافیک های مفید و ارزشمند
  • خلق یک تجربه یکپارچه برای مشتری های جدید
  • طراحی سایت مناسب و بهینه کردن آن
  • افزایش ترافیک و بازدید طبیعی با سئو کردن سایت
  • به دست آوردن بازخوردهای مناسب
  • افزایش اثرگذاری تبلیغات
  • هماهنگی بین جستجو و خرید مناسب توسط مخاطب
  • افزایش درآمد صاحب سایت
  • افزایش بهره وری با توجه به هزینه ای که در نظر گرفته اید

 

اهداف سئو چیست؟

سئو چیست؟ یک روش اثرگذار و مهم برای بالا بردن رتبه  سایت در  موتورهای جستجو است. حیات و بقای یک سایت  به انجام صحیح  آن وابسته می باشد. به طور کلی اهداف سئو را میتوانیم به شکل زیر تقسیم بندی کنیم:

  • کسب درآمد

هدف افرادی که  سعی می کنند سایتی برای خود ایجاد کنند کسب درآمد است. شرایط خاص در سالهای اخیر باعث شده است که کسب و کار اینترنتی بیش از دیگر کارها مورد توجه قرار بگیرد. وب سایتها از گروههای اثرگذار می باشند. به  همین خاطر استفاده از اصول صحیح سئو  کمک بزرگی برای رونق این کسب و کارها می باشد.

  • افزایش رتبه و ترافیک سایت شما
  • ایجاد رضایتمندی در مشتری و بازدید کنندگان
  • تبلیغات موثر

 

موتور جستجو چیست و چرا تا این اندازه مهم است؟

استفاده از شبکه بزرگ اینترنت نیاز به ابزار خاص خود را دارد که  این ابزار موتورهای جستجو می باشند.  دلیل اهمیت موتورهای جستجو ایجاد شرایط راحتتر برای کمک به پیشبرد روند کاری شما است. تعریف  صحیح تر از موتور های جستجو را می توانیم به این صورت بیان کنیم که  موتورهای جستجو ابزارهای مفیدی هستند که به کاربران  اینترنت کمک می کنند تا سایت های معتبر را شناسایی کنند. از دلایل اهمیت موتورهای جستجو  چند علت بیشتر از دیگر موارد مورد توجه است:

  • تعداد کاربرانی که وارد یک وب سایت می شوند

تعداد کاربران جزو برگ های برنده یک سایت نسبت به رقبای خود می باشد. هر چه سئو یک سایت قوی تر باشد تعداد کاربران بیشتری را به سمت خود جذب می کند.

 

نحوه کارکرد موتور جستجو

روش کار موتور جستجو  به این شکل می باشد که در کوتاهترین زمان ما را به نتایج مورد نظرمان برساند. نحوه کارکرد موتور جستجو به این شکل است که بر اساس  الگوریتم های خاصی  پایگاه داده های خود را مجهز می کند و در زمان جستجوی کاربر نتایج نزدیک و مشابه را به ما نشان می دهد. اهمیت سئو  سایت و محتوا در این بخش بیشترین تاثیر خود را خواهد گذاشت. نحوه کارکرد موتورهای جستجو در شبکه وب بر اساس دو بخش می باشد:

  • خریدن و ایندکس اطلاعات
  • پیدا کردن بهترین پاسخ

 

ارتباط موتور های جستجو و سئو  چیست؟

این  دو بخش دارای اهمیت فوق العاده ای هستند. در حقیقت می توانیم بگوییم که یک ارتباط تنگاتنگ بین  هر دوی آنها وجود دارد.  موتورهای جستجو وظیفه دارند که سه کار مهم را انجام دهند:

1- کرول کردن  یا خواندن اطلاعات

2- ایندکس کردن یا طبقه بندی کردن اطلاعات

3- جستجو و ارائه بهترین نتایج به کاربران

به همین دلیل رعایت صحیح سئو و علم بر اینکه سئو چیست و فرآیند آن چگونه است، در طراحی یک سایت و یا تهیه یک محتوا کمک می کند تا آن محتوا یا سایت خیلی سریعتر و راحتتر بتواند در موتورهای جستجو پیدا و مورد بازدید قرار بگیرد.

 

سئو خارجی یا بیرون صفحه چیست؟

سئو خارجی یا بیرون صفحه عبارت است از شرایط و تکنیک هایی در بیرون از سایت شما که کمک می کند  بهینه سازی بیشتر انجام می شود. این موارد می تواند شامل فعالیت در شبکه های اجتماعی و فعالیت در فروم ها و انجمن ها و گروهها نیز باشد.

اگر سئو خارجی به درستی انجام شود تاثیر بسیار زیادی در افزایش و بازدید سایت شما خواهد داشت. از مهمترین تکنیک هایی که در سئو خارجی یا بیرون صفحه مورد توجه است می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • استفاده از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و لینکدین و گوگل پلاس
  • تولید محتوای مناسب
  • بازاریابی برای محتوا
  • ثبت نام سایت و وب سایت در موتورهای جستجو
  • معرفی سایت و وب سایت در دایرکتوری ها
  • نشان دار کردن مطالب مهم
  • قرار دادن لینک های مفید یا باصطلاح لینک طعمه
  • استفاده از عکس و فیلم های مرتبط با موضوع کار و خدمات شما
  • بررسی و نقد کسب و کار

 

 انواع سئو و کاربردهای متنوع آن در فضای مجازی

حالا که با مفهوم سئو و اینکه سئو چیست آشنا شدیم باید بدانیم که بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو از چهار مدل خاص تشکیل شده است  که تفاوت آنها در زمان، هزینه، میزان ریسک و ارزش آنها می باشد.

کاربرد سئو در فضای مجازی
کاربرد سئو در فضای مجازی

سئو تکنیکال

این نوع از سئو به سئو فنی یا تکنیکال معروف می باشد که رعایت آن به ما کمک می کند تا موتورهای جستجو را به خوبی درک کنیم و در سریعترین شکل ممکن محتوای ما مورد بررسی قرار بگیرد. در این نوع از کار از ابزارهای متفاوتی استفاده می شود. ابزارهایی که برای بررسی سئو فنی موجود می باشد شامل مواردزیر می باشد:

1- SEO Pagination Testing Tool

2- Barracuda Panguin Tool

3- Schema App JSON-LD Generator

4- Httpstatus.io

5- Redirect Path Plugin

6- Hreflang Tags Generator Tool

7- SEO Hreflang Tags Testing Tool

8- Google Structured Data Markup Helper

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید به مجموعه  فعالیت هایی که بر اساس قوانین موتور های جستجو فعالیت می کنند  گفته می شود. روش کار آن به صورتی است که بهترین نتیجه را برای سایت بدست می آورد. این روش ماندگاری بیشتری در موتورهای جستجو دارد. تکنیک هایی که در سئو کلاه سفید مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از :

1- نوشتن مطالب مفید و مرتبط برای مخاطب

2- ارتقا محتوا و ترفیع آن در شبکه های مجازی

3- دارا بودن بک لینک های طبیعی

4- تحقیقات گسترده در مورد کلمات کلیدی

5- استفاده از استراتژی های تاثیرگذار سئو

سئو کلاه خاکستری

این سئو بین سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه قرار می گیرد. در مورد استفاده از آنها باید احتیاط کنید. هیچ تضمینی بر پذیرفته شدن آن و یا ندادن نمره منفی به سایت شما وجود ندارد. در تکنیک های کلاه خاکستری موارد زیر به کار می رود:

1- استفاده از کلیک های طعمه

2- تغییر اندکی در محتوا

3- استفاده از تبادل لینک

4- استفاده از تبلیغات بی ارزش و پولی برای کاربر

5- پرداخت پول در ازای دریافت کامنت

گاهی اوقات ممکن است موتورهای جستجو این نوع از سئو را جریمه کنند و به محتوا و سایت شما نمره منفی بدهند.

سئو کلاه سیاه

به کلیه روش های غیر معمول  که برای دور زدن موتورهای جستجو انجام می شود سئو سیاه می گویند. در این روش هم، رتبه سایت افزایش پیدا می کند اما عمر آن کوتاه است و در صورت اطلاع موتور های جستجو از سئو سیاه، سایتی که آن رابه کار برده است جریمه خواهد شد.

تکنیک هایی که سئو کلاه سیاه استفاده می کند شامل مواردزیر می باشد:

1- پر کردن صفحه با کلمات کلیدی

2- انجام سرقت ادبی

3- استفاده از محتواهای کپی شده

4- پنهان کردن متن

در این روش  از کلمات و مطالب نامرتبط استفاده شده است اما به گونه ای پنهان شده است که  موتور جستجو گول خورده و به سایت مورد نظر رتبه بالاتری می دهد.

 

چرا دیجیتال مارکتینگ شما برای نفس کشیدن به سئو نیاز دارد؟

استفاده از سئو روشی است به وسیله آن وب سایت شما بتواند به راحتی در سرچ های موتورهای جستجو پیدا شود. هدف از استفاده از سئو کمک به مخاطبان و مشتریان شما برای پیدا کردن شما از بین هزاران گروه و رقیب دیگر می باشد. از دلایل مهمی که استفاده از دیجیتال مارکتینگ را نیازمند سئو می کند می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

1-  دسترسی راحتتر و آسانتر مخاطب

2- افزایش رتبه سایت و وب سایت شما در فضای مجازی

3- کمک به بازاریابی بهتر کالا و خدمات شما

4-  دسترسی بهتر جامعه هدف به خدمات شما

5- کیفیت بالای در جذب مخاطب

6- تبدیل کاربران موقت به دائم

7- تاثیر بالا در فروش محصول

8- افزایش اعتبار و کسب و کار

9- کاهش هزینه های کسب و کار

10- پیشرفت مناسب

11- یک استراتژی بلند مدت و مفید

12- کمک به افزایش آمار بازدید

13- امکان اندازه گیری و بررسی نتیجه های بدست آمده از سئو صورت گرفته

کاربرد سئو در فضای مجازی
کاربرد سئو در فضای مجازی

دقیقا چه عواملی بر سئو سایت تاثیر دارند؟

خدمات سئو یک فرمول مشخص ندارد، اما عوامل موثری  وجود دارد که در صورت کنار هم قرار گرفتن آنها سایت و محتوای شما بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. این عوامل عبارتند از :

1- رقبا  و مخاطبین شما در کسب و کاری که دارید

اینکه که کسب و کار شما چیست و رقیب شما چه اصولی را در اولویت کارش قرار داده است از موارد مهمی است که در سئوی سایت تاثیرگذار می باشد

2- پیدا کردن کلمات کلیدی

بعد از شناخت مخاطبین و اطلاع از استانداردهای  کسب و کار  چگونگی جستجو و پیدا کردن کلمات کلیدی دارای اهمیت زیادی می باشد

3- توجه به نیاز کاربران

نیاز کاربر مهمتر از کلمه کلیدی می باشد و تاثیر زیادی در نوع و شکل سئو دارد. در زمان تولید محتوا باید در نظر داشته باشید که نیاز کاربر را به خوبی در نظر بگیرید. بسیاری از کاربران پس از جستجوی مطلب مورد نظر خود در صفحات اول به ندرت به صفحات دوم به بعد مراجعه می کنند.

4- تهیه گزارش و آنالیز

در سئو کردن باید واقع گرا باشیم. نداشتن گزارش دقیق یک ضعف تلقی می شود و همین باعث می شود تا در موتورهای جستجو مورد توجه قرار نگیرید. اگر کسب و کاری دارید که مدام در حال تغییر و بروز رسانی است باید شما نیز به شکلی مداوم در حال تغییر و بروز رسانی باشید.

5- بررسی و پایش اطلاعات

پایش در حقیقت رفتاری است که یک موتور جستجو در زمان خواندن محتوای شما انجام می دهد. اگر طراحی مناسبی انجام ندهید و لینک های مناسبی در داخل سایت نداشته باشید  وب سایت شما به راحتی مورد توجه موتورهای جستجو قرار نمی گیرد.

6- ایندکس شدن سایت

این بخش در حقیقت مربوط به  نمایش سایت در نتایج جستجو می باشد

7- استفاده  از سئو تکنیکال

8- استفاده از محتوای مناسب

یک وب سایت بدون محتوا هیچ شانسی برای دیده شدن ندارد. باید برای افزایش بازدید و ترافیک در سایت خود از  محتواهای مناسب استفاده کنید. هر چه محتوای شما مفیدتر و مناسب تر باشد احتمال بازدید و ترافیک روی آن بیشتر می شود.

9- استفاده از لینک ها

سعی کنید از لینک های مناسب و مفید استفاده کنید و به این وسیله باعث افزایش اعتبار سایت و وب سایت خود شوید.

10- امنیت

11- نشانه گذاری اطلاعات و داده های مهم

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!