تولید محتوا سئو شده

تولید محتوا سئو شده

تولید محتوای سئو شده روشی مطمئن برای بهره بردن از طراحی سایت خود به لطف بهبود رتبه گوگل است. در این مطلب با نحوه تولید محتوای سئو شده آشنا می‌شویم.

برای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، فاکتورهای بسیار زیادی باید رعایت شوند، به همین دلیل همواره می‌بینیم در زمینه های کاری و کلمه ها و عبارت های کلیدی خاص، همیشه فقط برخی وب سایت ها رتبه بسیار خوبی دارند و به عنوان برترین ها و معروف ترین ها شناخته می‌شوند. واقعیت این است که سئو سایت را باید یک گردنبند طلای متشکل از دانه های ریز تشبیه کرد که یک قفل دارد! در واقع تک تک قست ها مهم هستند، اما این قفل است که قسمت اصلی محسوب شده و استفاده از آن را ممکن می‌کند. این قفل را می‌توان در سئو سایت، که به همان اصلی ترین فاکتور اشاره می‌کند، تولید محتوای سئو شده دانست.

انواع روش های تولید محتوای سئو شده

در حالت کلی می‌توان تولید محتوا را به سه قسمت و نوع مختلف تقسیم کرد. در حالت اول که تا چندین سال پیش رایج بود، فقط ادبیات و قواعد نگارشی رعایت می‌شدند و هدف، جلب توجه کاربران از طریق خوانا و زیبا بودن مطالب بود. کمی بعدتر، وقتی مفهوم سئو وارد شد و شرکت ها به اهمیت بهینه سازی شعبه مجازی خود برای موتورهای جستجو پی بردند، دو نوع دیگر از تولید محتوا ظاهر شدند. هر دو نوع، تولید محتوای سئو شده محسوب می‌شوند، با این تفاوت که شدت توجهشان آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. در نوع اول تلاش فقط بر روی جلب توجه گوگل قرار دارد. این روش از تولید محتوای سئو شده را می‌توان دقیقا بالعکس اولین نوع تولید محتوای وب سایت دانست که در آن تنها هدف، جلب توجه کاربران بود. در این نوع به هیچ عنوان به قواعد نگارشی و ترکیب کلمه ها و جمله ها و معنی آن‌ها توجه نشده و تمرکز بر روی جلب کردن توجه گوگل قرار دارد.

تراکم کلمات کلیدی و اهمیت آن در سئو
بخوانید

مقاله پیشنهادی: بهترین روش تولید محتوای دست اول

تولید محتوا سئو شده اما در روش سوم تولید محتوای سئو شده سعی بر این است که مطلب در عین سئو محور بودن، به ذائقه انسانی که در حال خواندن آن است نیست خوش بیاید، برخلاف روش دوم که فقط از دید ربات های گوگل، مطلب زیبا دیده می‌شود. تولید محتوای سئو شده به این روش امروز بیشتر متداول است، مگر این که مدیری بخواهد صفحه‌ای را بدون این که کاربری به آن وارد شود، درون گوگل بهینه سازی کند! روش اول دیگر منسوخ شده است، چرا که همه می‌دانیم تولید محتوا بدون توجه به سئو کاملا بی فایده است. همواره تاکید کرده‌ایم معروف ترین و پربازدیدترین وب سایت های دنیا، بیشترین میزان ورودی و بازدیدشان را از طریق موتور جستجوی گوگل به دست می‌آورند.

کلمه کلیدی در تولید محتوای سئو شده

در این روش باید ابتدا یک کلمه یا در صورت لزوم عبارت کلیدی مشخص کرد و مطلب را حول آن گرداند. به عبارت دیگر، برخلاف روش اول که هدف از تولید زیبایی ظاهری مطلب بوده و قرار نیست ساختار چندان مشخصی داشته باشد، به منظور تولید محتوای سئو شده می‌بایست چارچوب خاصی برای آن قائل شویم. این چهارچوب از طریق انتخاب کی ورد تعیین می‌شود، چرا که از پراکندگی مطلب و دور شدن جمله های آن از هدف اصلی جلوگیری کرده و نویسنده را متمرکز در مطلب اصلی نگه می‌دارد. تصور کنید قرار است مطلبی پیرامون نحوه ایجاد یک وب سایت ایجاد شود. برای چنین مطلبی می‌توان عبارت های “طراحی سایت”، “طراحی وب سایت”، “ساخت سایت” و دیگر موارد مربوط را انتخاب کرد.

تاثیرات قابلیت های سایت و تجربه کاربر در سئو
بخوانید

مقاله پیشنهادی: اصول تولید محتوا را بیاموزید

تولید محتوا سئو شده بعد از این کار، دومین قدم تولید محتوای سئو شده به نوشتن لید محسوب می‌شود که بیشتر افراد آن را به عنوان متا دسکریپشن یا توضیحات متا می‌شناسند. این قسمت در واقع چکیده‌ای از مطلب محسوب می‌شود، درست همانند زمانی که اقدام به نوشتن مقاله‌ای علمی کرده و در ابتدایش، یک ابسترکت قرار می‌دهید. این قسمت سبب خواهد شد خواننده بداند قرار است با چه مطلبی سر و کله بزند و دید خوبی نسب به آن به دست بیاورد. در تولید محتوای سئو شده نباید فراموش کنید درون لید یا همان توضیحات متا، کلمه کلیدی بین دو یا سه مرتبه تکرار شود. عدم آوردن آن به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و تکرار بیشتر از سه مورد نیز رفتاری اسپم گونه است. دلیل این امر را باید در میزان کم توضیحات متا پیدا کرد که حداکثر حدود ۱۵۰ حرف است.

تولید محتوا سئو شده در تولید محتوای سئو شده قسمت بندی مطالب از طریق بهره بردن از هدینگ ها بسیار اهمیت ویژه‌ای دارد، به طوری که بدون آن‌ها نه تنها مطلب از نظر گوگل امتیاز خوبی ندارد، بلکه خواناییش را نیز از دست می‌دهد. مطلب طولانی و چند هزار کلمه‌ای را تصور کنید که مطالب همینطور درونش پشت سر هم داخل چندین پاراگراف نوشته شده‌اند. برای جلوگیری از این اتفاق، هر جا که نوشته ها قرار است وارد فاز تازه‌ای شوند، از یک هدینگ استفاده می‌کنیم. در تولید محتوای سئو شده عنوان مطلب می‌بایست دارای هدینگ ۱ (اچ ۱) باشد. بعد از نوشتن لید و سپس یک یا دو پارگراف، نوبت به نوشتن هدینگ ۲ (اچ ۲) می‌رسد. به جز این دو مورد، بقیه هدینگ ها را می‌توان به دفعات استفاده کرد، اما در تولید محتوای سئو شده دو هدینگ یک و دو در هر نوشته تنها یک مرتبه وجود دارند.

سئو Off-Page و اهمیت آن
بخوانید

تولید محتوا سئو شده به عنوان دیگر نکاتی که باید حین تولید محتوای سئو شده حتما به آن‌ها توجه کنید می‌توان به قرار دادن تصاویر مختلف و دارای حجم کم همراه با اتریبیوت alt، قرار دادن لینک های داخلی و خارجی، رعایت طول پاراگراف ها، استفاده از کلمه یا عبارت کلیدی به تعداد دفعات مورد نیاز بسته به طول پاراگراف، عدم استفاده زیاد از کلمه کلیدی یا عدم به کار بردن آن برای فواصل طولانی و بولد کردن کلمه های کلیدی اشاره کرد. با توجه به این که امروز در تولید محتوای سئو شده باید قواعد نگارشی نیز رعایت شوند، اهمیت استخدام فردی خبره در این زمینه نمایان می‌شوند. اگر نمی‌خواهید تنها برای این کار فردی را استخدام کنید، با کمی جستجو خواهید توانست شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند را پیدا کرده و پروژه تولید محتوا برای وب سایت خود را به آن‌ها بسپارید. اینتن می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد،چرا که نه تنها کار تولید محتوای سئو شده بلکه کل پروژه سئو شما را در دست خواهد گرفت و سبب می‌شود از بهینه سازی شعبه مجازی خود در موتور جستجوی گوگل خاطر جمع باشید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!