سئوکارماهر123

سئوکارماهر

سئوکار ماهر

1. باید تمامی اصول محتوا گذاری را بلد باشد.

2. باید تولید محتوا خوب بلد باشد

3. نباید از سایت های رقیب کپی کند.

4.و حتی کپی کردن از سایت های مقاله ای هم گوگل امتیاز منفی میدهد اگر بخواهیم کپی کنیم حتما داخل متن باید ویرای انجام بهیم

آیا سئو کار لزوما یک طراح سایت است ؟

به طور کلی می توان بهینه سازی وب سایت را در موارد زیر خلاصه کرد :

۱-    طراحی سایت یا بعد از طراحی سایت
۲-    رعایت اصول سئو داخلی وب سایت
۳-    تولید محتوا
۴-    پشتیبانی فنی سایت و نگهداری از آن
۵-    آنالیز وب سایت

 سئو کاربرخی از سئو کار حرفه ای این مراحل  را زیاد در نظر می گیرند و این نیز درست است چرا که ما در اینجا به صورت کلی بحص می کنیم و وارد جزئیات نمی شویم .

برخی از سئو کارهای حرفه ای در اصل طراح وب سایت و برنامه نویسی خوبی نیز می باشند چراکه برخی از بهینه سازی های داخلی وب سایت نیاز به دانش کد نویسی دارد .

لذا ما به سئو کاری حرفه ای می گوییم که دانش کافی در این زمینه را نیز داشته باشد . اما این بدان معنا نیست که لزوما سئو کار باید کد نویس یا طراح سایت نیز باشد .

برخی از سئو کارها تمام موارد بالا را برای یک وب سایت انجام می دهند تا بتوانند بهترین رتبه را در نتایج جستجو بدست بیاورند ولی در اکثر موارد صاحبان وب سایت دوست دارند طراحی سایت و برنامه نویسی وب سایت را به افراد دیگر و واگذارند و سئو و بهینه سازی را نیز به سئو کار حرفه ای .

نهایتا هدف یکی است و آن هم قرار گرفتن در نتایج بالا می باشد.

ترندهای دنیای سئو و بازاریابی در تولید محتوا

1. محتوای سطحی؟ هرگز.

اگر دقت کنید می بینید که برندها محتوای سطحی را رها کرده اند و بیشتر به دنبال محتوای عمیق و گسترده تر در موضوعات خاص و پربازخورد هستند. به این معنا که حالا وبلاگ ها جامع تر و کامل تر شده اند و مبتنی بر تحقیق و داده های آماری هستند و اگر خوب دقت کنید می بینید که پست های وبلاگ ها هم طولانی تر شده اند. چرا؟

چون مقالات طولانی و پرمغز رتبه ی بهتر و بالاتری در گوگل کسب می کنند. اگر سری به کلیدواژه های پررقابت بزنید خواهید دید که اکثر رتبه های بالا را محتوای طولانی، بیش از 1500 کلمه به خود اختصاص داده اند. هر چه این مقالات سودمند تر و آماری تر و مبتنی بر داده های حقیقی و عددی باشند احتمال دریافت بک لینک بالاتری هم دارند و در نتیجه رتبه ی آن ها بهتر و بهتر می شود.

البته نمی توان گفت یک مقاله ی 5000 کلمه ای حتما رنک اول گوگل را خواهد گرفت. چرا که برای گوگل کیفیت محتوا در درجه ی اول قرار دارد و نرخ بک لینک هایی که هر محتوا دارد را هم در نظر می گیرد.

تمام چیزی که برای رتبه گرفتن از گوگل نیاز دارید این است که محتوایی باکیفیت و قدرتمند و عمیق تولید کنید. اگر تا قبل از این صرفا به محتوای سطحی می پرداختید همین الان آن را متوقف کنید و به فکر محتوای عمیق تر باشید.سئوکارخوب

محتوای سطحی حتی اگر رتبه ی خوبی هم کسب کند همچنان نمی تواند نتیجه ی جالب توجهی داشته باشد چرا که کاربران هم علاقه ای به آن ندارند و در نتیجه صفحات شما بدون آنکه خوانده شوند ترک می شوند.

2. روی فرایند تولید محتوا سرمایه گذاری کنید.

در حال حاضر برندهای زیادی روی فرایند تولید محتوا سرمایه گذاری کرده اند. تحقیقی که موسسه CMI منتشر کرده است نشان می دهد که 56 درصد از دیجیتال مارکترها نرخ تولید محتوا سایت خود را بالاتر برده اند و روی فرایند تولید محتوا متمرکز شده اند.

فرایند تولید محتوا چیست؟ شامل چه مواردی است؟

  • تحقیق موضوعات و کلیدواژه ها
  • برنامه ریزی روی محتوا (چه مخاطبانی را قرار است هدف قرار دهید و چرا؟)
  • نوشتن محتوا
  • بهینه سازی
  • ویرایش
  • اضافه کردن اینفوگرافی و محتوای چندرسانه ای
  • پروموت کردن محتوا از طریق تبلیغات و مواردی از این دست.

بازاریابی محتوا در چند سال اخیر به بیشترین میزان محبوبیت در میان کسب و کارها رسیده است. گوگل ترند نشان می دهد که از سال 2010 تا کنون آمار جستجوی کلمه ی Content Marketing به بیشترین میزان خود رسیده است. بازاریابی محتوا یک فرایند است و صرفا تولید محتوا نام ندارد

از این رو باید بیشتر و بیشتر روی فرایندی که در بالا ذکر شد تمرکز کنید.

3. محتوای چندمنظوره و شخصی سازی شده تولید کنید

این متد کاملا جدید است. استراتژی محتوا خود را چندمنظوره کنید و با یک تیر چند نشان بزنید. چگونه؟ آمارها نشان می دهد که 93 درصد از دیجیتال مارکترها به محتوای شخصی سازی شده در یکی از کانال های بازاریابی خود روی آورده اند. اما این کار به چه معناست؟

این کار بر روی تولید محتوا بر اساس داده هایی است که در حال حاضر کسب و کارها از کاربرانشان دارند. مانند دموگرافیک ها، دامنه ی سنی، علایق و مواردی از این دست. این داده ها به راحتی برای شخصی سازی محتوا به کار می آیند. بسیاری از دیجیتال مارکترها این تاکتیک را اثربخش می دانند. چرا که:

  • تجربه ی کاربری بهتری در اختیار مشتری قرار می دهد.
  • وفاداری مشتری را بالاتر می برد.
  • می توان راحت تر نرخ بازگشت سرمایه را ارزیابی کرد.

نکته اینجاست که هر محتوا برای هر تایپ مشتری جوابگو نیست و شما باید با هر کس با زبان خودش صحبت کنید. کاربری که برای اولین بار وارد سایت شما می شود نیازهای متفاوت تری نسبت به کاربران همیشگی شما دارند. با شخصی سازی محتوا می توانید هم کاربران جدید و هم کاربران قدیمی خود را راضی کنید.

4. روی وفاداری مشتری کار کنید.

تحقیقات Stackla نشان می دهد که 90 درصد از مشتریان به اعتبار یک برند توجه دارند. یعنی برای آن ها مهم است از محصولات و خدمات چه برندی استفاده می کنند و تا چه حد معتبر است.

بسیاری از دیجیتال مارکترها روی این موضوع به خصوص دست گذاشته اند و سعی دارند صدایی معتبرتر و وجهه ای بااعتبار را از برند خود به نمایش بگذارند.

اما مشکل کار کجاست؟ 92 درصد از دیجیتال مارکترها بر این باورند که محتوایی که آن ها تولید می کنند کاملا در راستای اعتباربخشی به برند است.

در حالی که مشتریان نظری مخالف این دارند و 51 درصد از مشتریان معتقدند کمتر از نصف برندها محتوای معتبر تولید می کنند. در نظر داشته باشید وقتی که برندی اعتبارش را به ثبت برساند نتایج آن بسیار بزرگ و قابل توجه خواهند بود.

نحوه عملکرد موتور های جستجو

در حالت کلی ، موتور های جستجو مانند گوگل ، 3 مرحله کلی دارند :

  1. کرال یا خزیدن (crawling) : در این مرحله که می توان گفت مهم ترین مرحله برای موتورهای جستجو می باشد ، ربات هایی که به ان ها کرالر یا اسپایدر نیز می گویند ، صفحه سایت شما را بررسی می کنند یا در اصطلاح در ان خزش می کنند.
  2. ایندکس (indexing) : در مرحله دوم هنگامی که ربات های خزنده گوگل ، محتوا و صفحه سایت شما را بررسی کردند ، موتور جست وجو ان ها را دستبندی ، یا در معادل فارسی نمایه سازی می کند و در دیتابیس خود ذخیره می کند تا هنگامی که کاربر سوالی مربوط به ان اطلاعات داشت ، ان ها را به او نمایش دهد.
  3. رتبه بندی (ranking) : در مرحله اخر موتور جستجو ، بهترین و مناسب ترین پاسخ را به کاربر از اطلاعاتی که آن ها را ایندکس کرده است ، نشان می دهد. این مرحله به شما نشان می دهد ، بهترین محتوا برای نیار کاربر ، یکی از اصلی ترین معیار ها برای رتبه بندی ، صفحه سایت شماست.
پیمایش به بالا