آنالیزگر سئو «SEO Analyst»
آنالیزگران سئو، با مقایسه اطلاعات از طریق ابزارهای تحلیلی، رتبه وبسایت شما را بهبود میبخشند و آن را برای ایندکسگذاری آماده میکنند. میتوان آنها را با ارائه و اجرای ایده جز متخصصانی بزرگ در ارائه وبسایت به موتور جستجو دانست.
در نگاه اول وقتی سایت خود را بر روی یک کلمهی خاص در رتبهی اول میبینید، نتیجه دلچسب و شیرین بهنظر میرسد. اما وقتی فرآیند را میبینید، میتوانید این نتیجه دلچسب را حاصل فرآیندهای مختلفی چون:
- HTML و CSS
- طراحی سایت
- تولید محتوا
- آمار
- تحلیل دادهها
- مدیریت کسب وکار
- مدیریت
- فناوری اطلاعات
مسئولیت و وظایف آنالیزگر سئو:
- انجام تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از نرمافزارهای اختصاصی و تولید ایده با کلمات کلیدی جدید.
- آنالیز وبسایت و شبکههای اجتماعی و ارائه پیشنهاداتی در خصوص بهبودی آن.
- نظارت بر ترافیک وبسایت، نتایج جستجو و توسعه استراتژی.
- تولید ایدههای محتوایی و واگذاری این موارد به تیم.
- نظارت بر ایجاد محتوا و ارائه پیشنهادات.
- بهروزرسانی محتواهای قدیمی.
- بهینهسازی صفحات برای صفحات واکنشگرا.
- توسعه استراتژی ایجاد لینک (لینک بیلدینگ).
- مدیریت کمپینهای گوگل ادز.
- ترند بودن و انتخاب بهترین روش برای سئو.
صلاحیت موردنیاز آنالیزگر سئو:
- کارشناسی رشتهی بازاریابی یا رشتههای مشابه.
- تجربهی کار با CMSهای آماده و مدیریت محتوا.
- دانش و تجربهی زبان HTML و JavaScript.
- تجربهی چند ساله در بازاریابی موتورهای جستجو و بهینهسازی برای آنها.
- داشتن مهارتهای نوشتن، تحلیلی، مدیریت پروژه و زمان.
- تجربهی کار با گوگل آنالتیکس.
- مهارت خدمات به مشتری و مهارتهای بین فردی.
- توانای کارهای پراسترس.م
- توانای توجه به جزئیات، شناسایی و حل مشکل.