سئوکار نمونه در رشت

سئوکار نمونه در رشت


سئوکار نمونه در رشت

مهارت های پایه

1- تفکر طراحی (Design Thinking) . این ، اولین مهارتی است که یک طراح همه کاره باید یاد بگیرد . طراحان با استفاده از این متد ، بخوبی از بازار هدف خود آگاه شده و تلاش می کنند محصولی طراحی کنند که باعث رضایت و رفع نیازهای افراد مخاطب وب سایت شود . کارفرما به وب سایتی نیاز دارد که با مجموعه ای از ویژگی ها ، این افراد را جذب کسب و کار خود کند . ( در این مقاله ، توضیح کاملی پیرامون تفکر طراحی داده ام ).

2- تشخیص منفعت (Lean) . یک طراح همه کاره باید آنچه را که برایش مفید است حتی قبل از امتحان کردنش و صرف هزینه و وقت تشخیص دهد . اینگونه طراحان باید به اندازه کافی ماجراجو باشند که اطلاعات ناشناخته و مفید را یادبگیرند بدون آنکه تمرکز خود را از وظایف اصلیشان از دست بدهند . طراحان همه کاره باید سریع یادبگیرند و وقت تلف نکنند .

3- فهم نیاز کارفرما (Customer discovery) . توانایی در فهم کامل نیاز کارفرما و تعریف پروژه ای بر اساس رفع موثر نیازهای کارفرما و جذب بازار هدف او ، از دیگر مهارت های مورد نیاز یک طراح همه کاره است .

4- Agile . یک طراح همه کاره ، باید در همه حال از وضعیت انجام پروژه و مقدار پیشرفت آن باخبر باشد . افراد تیم ساخت وب سایت ، همیشه باید بر اساس “تفکر طراحی” و “فهم نیاز کارفرما” ، ویژگی های مورد نیاز را طراحی کرده و بر اجرای آن نظارت داشته باشند . ( برای توضیح بیشتر در مورد Agile ، اینجا را کلیک کنید) .

مهارت های فنی

1- “مدل – نما – کنترل گر” یا Model–view–controller MVC . این متد ، با تبیین پروژه طراحی وب سایت ، اهمیت آن و تاثیراتش را روشن می کند . استفاده از MVC باعث می شود ، پیچیدگی برنامه نویسی برای طراح همه کاره از بین برود و منجر به ایجاد سوالاتی شود که کیفیت کل پروژه را بالا ببرد .

 

2-  سازی برنامه و پلتفرم (App and platform integration) .این ابزار به طراح همه کاره کمک می کند که بداند تیم پروژه ، دقیقا روی چه چیزی کار می کند و تاثیر آن روی پروژه چیست .

قواعد و سیستم ها در یک تیم فنی . دانستن تفاوت میان یک طراح واسط کاربری (UI Designer) با یک برنامه نویس (Developer) و یک مدیر سیستم (Sysadmin) و … به یک طراح همه کاره کمک میکند تا فهم روشنی از قواعد طراحی سایت داشته باشد و این فهم صحیح ، راندمان کاری او را بالا می برد .

سئوکار نمونه در رشت
سئوکار نمونه در رشت

ابزارهای مورد نیاز یک طراح همه کاره

ابزار مورد نیاز یک طراح همه کاره وب سایت ، کاملا بستگی به سلیقه او دارد. برای مثال ، با وجود امکانات فراوان نرم افزاری مانند Photoshop ، اگر طراحی با کشیدن دستی طرح ها و اشکال راحت تر است و مهارت فوق العاده ای دارد ، نیازی نیست که حتما از نرم افزار استفاده کند.

لیست زیر ، ابزارهای پیشنهادی برای استفاده طراحان همه کاره است :

1- کاغذ و قلم . قبل از استفاده از کامپیوتر ، میتوانید برای کشیدن ایده ها و افکار از کاغذ و قلم استفاده کنید . اگرچه طراحان حرفه ای کامپیوتر این کار را بی فایده میدانند ، استفاده از این ابزار ساده و ابتدایی برای بقیه بسیار مفید است .

2- نرم افزار های مناسب کشیدن طرح در تبلت ها . برای طراحان همه کاره ای که استفاده از کاغذ و قلم را نمی پسندند ، استفاده از این نرم افزار ها در تبلت ، جایگزین مناسبی برای پیاده کردن طرح های اولیه و نقشه اولیه وایرفریم هاست .

3- نرم افزار Moqups . این ابزار بصورت تخصصی برای ایجاد وایرفریم بکار می رود . محیط Moqups ، المانهای فراوانی را برای استفاده در اختیار شما قرار می دهد که می توانید با دقت ، جزییات آنها را تغییر نیز بدهید .

4- نرم افزار Sketch . خیلی از حرفه ای ها به دلایل زیر ، عاشق این نرم افزار هستند :

  • Artborad هایی که فضای کاری نامحدود در اختیارتان قرار میدهد.
  • دکمه های میانبر تک حرفی و با قابلیت یادگیری آسان.
  • جامعه بزرگی از علاقه مندان ، که همه می توانند جهت افزایش کیفیت پروژه خود ، از آن استفاده کنند .
  • صفحه کاری قابل تنظیم.
  • Export کردن آسان ابزارها .
  • فراوانی Symbol ها و Shared Styles
  • ویژگی های CSS

 

5- Adobe Photoshop و Illustrator . این دو نرم افزار برای دستکاری عکس ها و تصاویر فوق العاده اند . نرم افزار فوتوشاپ برای کارهایی مانند ویرایش، comps ، Etching عمیق و Grading کاربرد دارد . همچنین نرم افزار Illustrator برای کار با آیکون ها ، تایپوگرافی (Typography) و تصویرسازی (Illustration) بیشتر بکار می رود .

6- IconJar . استفاده از IconJar ساده ترین راه برای بکاربردن آیکون ها در طراحی است ، مخصوصا زمانی که از یک مجموعه آیکونهای متداول استفاده می کنید .

7-IcoMoon . بدون تردید این برنامه ، راحت ترین راه برای ساخت یک icon font دلخواه است ، خصوصا در مورد پروژه هایی با آیکون های غیرمعمول .

8-InVision . این نرم افزار شما را قادر به ساختن یک دیزاین تعاملی می کند که با کمک Hotspot ها ، این پروسه را سریع و راحت می کند .

9-Kraken . این نرم افزار برای کاهش حجم عکس ها بدون کاهشی در کیفیت آنها استفاده می شود.

10- Webstorm . این برنامه ، تعداد زیادی امکانات (Feature) دارد که امکان ایجاد یک فرایند توسعه یکپارچه (Seamless Development Process) را برای شما به ارمغان می آورد . شما می توانید از این نرم افزار برای تکثیر پروژه ها و یا کدنویسی برای انتشار روی GitHub استفاده کنید .

سئوکار نمونه در رشت

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!