متخصص سئو حرفه ای

متخصص سئو حرفه ای


متخصص سئو حرفه ای

اولین سؤالی که ممکن است به ذهنتان بیاید این باشد که اصلا چرا باید متخصص سئو حرفه ای شویم؟ سئو روشی است که به شما کمک می کند وب سایت شما رتبه ی برتر روی کلمه کلیدی مربوط به آن کسب و کار را، از آن خود کنید و از این طریق ترافیک زیادی را به سمت سایت خود بکشانید و اگر به خوبی نیاز کاربر را پاسخ دهید می توانید کاربران را به مشتریان دائمی سایت خود تبدیل کنید و فروش و درآمد بیشتری را داشته باشید.

متخصص سئو حرفه ای کیست؟

متخصص سئو (SEO Expert) کسی است که یک وبسایت را بررسی و تحلیل کرده تا تشخیص دهد بر اساس الگوریتم های گوگل چه تغییراتی باید در آن صورت گیرد که برای موتورهای جست‌وجوی گوگل بهینه شود. بهینه شدن یک وب‌سایت هم با هدف بهبود رتبه‌ی آن سایت در نتایج جست و جوی گوگل و افزایش ترافیک سایت انجام می شود.

مزایای متخصص و حرفه ای شدن در سئو

هنگامی که بحث سئو پیش می آید یکی از سؤالاتی که ممکن است به ذهنتان خطور کند، این باشد که اصلا چرا باید سئو کنیم؟ چه فایده و مزیتی دارد؟
1. در پاسخ به این سؤال شاید همین کافی باشد بدانید که با بهره گیری از اصول سئو می توانید رتبه، ترافیک سایت و فروش محصول یا خدمات خود را افزایش دهید.
2.اگر دانش سئو کسب کنید و در آن متخصص شوید می توانید بدون وابستگی به شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو، سایت خود را سئو کنید. شاید بیان چنین چیزی در وبلاگ شرکتی که خدمات سایت و سئو ارائه می دهد کمی تعجب برانگیز باشد، اما این یک حقیقت است که شما می توانید تجارت خود را توسعه دهید.
4.بهره مندی از دانش سئو و درک آن به درستی می تواند یک مزیت برای مدیران بازاریابی نسبت به سایر مدیران بازاریابی باشد.
5.پیش بینی می شود که در آینده سایت هایی که سئو نشده اند نمی توانند در دنیای رقابتی آنلاین و نتایج گوگل باقی بمانند. بهره گیری از دانش سئو می تواند تفاوت بزرگی در آینده سایت شما ایجاد کند.

متخصص سئو حرفه ای
متخصص سئو حرفه ای

مهارت های یک متخصص سئو حرفه ای

برای اینکه یک نفر بتواند به متخصص سئو تبدیل شود ممکن است یک سری ویژگی های فردی و تخصصی را داشته باشد تا بتواند در این حرفه موفق باشد. در ادامه به چند مورد برجسته را بیان می کنیم: سئو به سه بخش تکنیکال، سئو داخلی و خارجی تقسیم می شود. یک متخصص سئو حرفه ای کسی است که تسلط کافی بر این سه بخش را داشته باشد. در ادامه به توضیح مختصر از هر کدام می پردازیم:

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال یا فنی، در واقع به لحاظ فنی ساختار سایت را بررسی می کند. در سئو تکنیکال فاکتورهایی که باید مورد بررسی قرار گیرد شامل: سرعت سایت، ایندکس شدن سایت، موبایل فرندلی(ریسپانسیو بودن سایت)، ساختار آدرس صفحات(Url Structure) و … می باشد. در واقع بهبود وضعیت فنی سایت، سبب خوانایی سایت برای کاربر و هم چنین گوگل می شود.

سئو داخلی(On-Page)

برخلاف سئوی تکنیکال که به محتوا ارتباطی ندارد، در سئو داخلی، کاملا به بهینه سازی محتوا توجه می شود. مواردی چون عنوان صفحات، توضیحات متا، بهینه سازی عکس ها، چگالی کلمات کلیدی در محتوا و لینک سازی داخلی به این بخش سئو مربوط می شود.

سئو خارجی(Off-Page)

سئوی خارج از سایت شما به معنی پیاده سازی تاکتیک هایی درست برای ایجاد پیوند درست بین سایت شما و سایر سایت های مرتبط است. استراتژی سئو خارجی کمک می کند که وب سایت شما به موتورهای جستجوی گوگل به عنوان یک سایت معتبر در میان کاربران معرفی کند.

الگوریتم های گوگل

یک متخصص همواره باید برای داشتن دانش کافی مطالعه داشته باشد و اطلاعات خود را به روز کند این مسئله، یک مسئله ی حیاتی برای یک متخصص سئو به شمار می آید. متخصص سئو باید توانایی درک الگوریتم های گوگل را داشته باشد تا بتواند در این حرفه موفق عمل کند. الگوریتم های گوگل همواره برای نحوه رتبه گیری در نتایج برتر گوگل تغییر می کند.

متخصص سئو حرفه ای
متخصص سئو حرفه ای

مهارت ارتباط

یک متخصص سئو ممکن است با طیف گسترده ای از انواع مشاغل مانند فروش، مارکتینگ، خدمات به مشتری و… در ارتباط باشد. او باید مهارت لازم را جهت ارتباط گیری درست داشته باشد تا بتواند اورا متقاعد کند که چه تغییراتی را با چه هدفی باید در سایت خود ایجاد کند تا سئوی سایت بهبود و درنهایت ترافیک و بازید سایت افزایش یابد.

خلاق و متفکر

متخصص سئو باید این توانایی را داشته باشد که با بررسی کسب و کار مربوطه یک استراتژی سئو را طراحی کند. یک متخصص سئو موفق باید بتواند استراتژی را طراحی و اجرا کند تا هدف سازمان که می تواند برندینگ، افزایش ترافیک، افزایش فروش باشد را محقق سازد.

وظایف متخصص سئو

در بخش قبلی به چند مورد از ویژ گی های لازم برای یک متخصص سئو را مطرح کردیم. حال نوبت به وظایف متخصص سئو می رسیم. وظایف متخصص سئو، مجوعه اقداماتی است که لازم است انجام دهد تا وضعیت یک سایت را برای موتورهای جست‌جوی گوگل بهینه کند.
عملکرد یک متخصص سئو جدای از سایر شاخه های دیجیتال مارکتینگ نیست و درواقع هدف نهایی در همه ی آن ها افزایش فروش برای کسب و کار مربوطه است.

  • توانایی کار با ابزارهای مختلف در زمینه سئو چون گوگل آنالیتکس، گوگل وبمستر و ..
  • توجه به آپدیت الگوریتم های گوگل
  • شناخت و آنالیز یک کسب و کار و رقبای آن
  • تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با حوزه ی مورد نظر و انتخاب کلمات هدف
  • تعیین یک استراتژی محتوایی
  • بهینه کردن محتوا با توجه به نیاز کاربر
  • بهبود عنوان صفحات و توضیحات متا
  • بهبود سرعت سایت
  • لینک سازی داخلی سایت با انکرتکست های بهینه
  • بهبود وضعیت فنی سایت شامل؛ بهینه سازی Url Structure ، فعال کردن SSL، ساخت سایت مپ و بررسی قابلیت ایندکس شدن و.. سایت می باشد.
  • بهبود سئو خارجی سایت شامل: لینک بیلدینگ امن، بهبود سوشیال سیگنال و…
متخصص سئو حرفه ای
متخصص سئو حرفه ای

آیا کارشناس سئو باید دانش برنامه نویسی داشته باشد؟

خیر. داشتن دانش برنامه نویسی می تواند یک مزیت برای متخصص سئو باشد که اگر با Html, Css آشنایی داشته باشد باعث سهولت در کار خودش می شود اما لازم نیست.
آشنایی نسبی با Html, Css در رون بهینه سازی وب سایت می تواند به شما کمک کند اما اگر هم دانشی در این زمینه نداشته باشید می توانید با تیم برنامه نویسی در ارتباط بوده و کار های لازم برای بهینه سازی سایت را پیش ببرید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی درباره متخصص سئو در اختیار شما قرار دهیم و به سؤالات احتمالی شما چون متخصص سئو حرفه ای کیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟ وظایف متخصص سئو چیست؟ پاسخ دهیم. اگر نیاز به بهینه سازی سایت خود دارید باید از یک متخصص سئو که حرفه ای و با تجربه باشد کمک بگیرید. تیم سیروتا با سالها تجربه در زمینه طراحی سایت، سئو و افزایش ترافیک سایت راهگشای شما خواهد بود. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!