سئو حرفه ای

سئو حرفه ای


سئو حرفه ای

قبل از اینکه در خصوص سئو حرفه ای توضیح دهیم، بهتر است که در ابتدا به صورت کلی سئو را تعریف کنیم و بعد اقداماتی که باید صورت حرفه ای برای آن انجام دهیم را بیان خواهیم کرد. همانطور که می دانید، سئو شامل تکنیک هایی است که باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ می گردد. در واقع سئو حرفه ای شامل عملیات هایی است که در درون و بیرون سایت انجام می شود تا در نهایت بتواند بازدیدکننده سایت شما را افزایش دهد.

همانطور که می دانید، برای بهبود رتبه سایت، روش ها و تکنیک های زیادی وجود دارد اما مهمتر از همه این ها، داشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ است، زیرا امروزه بیشتر کارها با استفاده از اینترنت انجام می شود و به قول بیل گیتس ” اگر کسب وکار شما در بستر اینترنت نباشد، چند سال دیگر وجود نخواهد داشت.”

سئو را به دو صورت می توان تقسیم بندی کرد: سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه یا سئو داخلی و سئو خارجی، که هر کدام تکنیک های خاص مربوط به خودشان را دارند البته هر چند دارای مشترکاتی می باشند. سئو حرفه ای یعنی استفاده از تکنیک های اصلی و قانونی که به اصطلاح ما آن را سئو کلاه سفید میشناسیم.

هدف اصلی این است که بتوانیم سایت خود را در کلمه کلیدی مورد نظر، در صفحه اول گوگل قرار بدهیم. همانطور که می دانید، بیشتر افراد از موتورهای جستجو برای پیدا کردن محصولات یا اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند و همچنین حدود 90 درصد افراد بر روی لینک هایی که در صفحه اول ظاهر می شوند، کلیک می کنند.

سئو حرفه ای
سئو حرفه ای

بخش های مختلف سئو حرفه ای

سئو بخش های متفاوتی را شامل می شود. به عنوان سئوکار ممکن است حتی نیاز به دانش برنامه نویسی هم داشته باشید. با توجه به این که برنامه نویسی خود یک علم گسترده است امیدواریم تا این جای کار اهمیت سئو را درک کرده باشید.

تحقیق کلمه کلیدی

یکی از مهمترین بخش ها در سئو حرفه ای تحقیق کلمه کلیدی است. می توان این مرحله را نخستین گام در راستای افزایش سئو سایت به صورت حرفه ای دانست. تحقیق کلمه کلیدی فعالیتی مهم و زمانبر است. مهم بودن کلمات کلیدی هنگامی برای شما روشن می شود که بدانید این مرحله پایه مهمترین قدم در رسیدن به هدف مطلوب شماست. بر اساس کلمه کلیدی های یافت شده در این بخش است که تیم تولید محتوا اقدام به تولید محتوا برای وب سایت خواهد نمود.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی متخصص سئو با استفاده از ابزارهای موجود و دانشی که در این حوزه دارد اقدام می نماید. از ویکی پدیا تا Google Keyword Planner، ابزارهای رایج بسیاری در این زمینه وجود دارد. اما لازم است نحوه کار با آن ها و استخراج کلمه کلیدی از این ابزارها را هم آموزش دیده باشید. این موارد از جمله ابتدایی ترین قدم ها در آموزش حرفه ای سئو است. در این مرحله کمک گرفتن از صاحبان وب سایت و نیز مشخص نمودن حوزه فعالیتی سایت بسیار حائز اهمیت است.

سئو حرفه ای
سئو حرفه ای

سئوی محلی

سئوی محلی یا local seo را میتوان یکی دیگر از بخش های سئوی حرفه ای دانست. سئوی محلی به این معناست که نتایج به کاربر بر اساس موقعیت جغرافیایی نمایش داده می شوند. برای مثال اگر سایتی امکان خدمات دهی در یک مکان مشخص را دارد در نتیجه جستجوی افرادی که از سایر شهر ها به جستجو پرداخته اند به نمایش در نمی ‎آید.

توجه به معیارهای رتبه بندی

در سئو حرفه ای لازم است تمام معیارهایی که گوگل بر اساس آن سایت را رتبه بندی می کند توسط کارشناس سئو رعایت شود. رعایت هر یک از موارد مطرح شده توسط گوگل شما را یک گام به هدف نهایی نزدیک تر خواهد کرد.

یکی از ملاک های تمایز کیفیت تولید محتواست. شاید شما هم شنیده باشید که محتوای تکراری و کپی شده یکی از بدترین آفت های سایت است. مدتی است که الگوریتم های گوگل بسیاری روی این مسئله حساس شده اند و این نشان دهنده اهمیتی است که برای زمان و اعتماد کاربر قائلند.

پس نه تنها کپی بودن محتوا را به کل فراموش کنید بلکه به فکر تولید محتوایی باشید که کیفیت آن از محتوای تولید شده توسط رقبا بیشتر باشد. در این صورت است که به سادگی امکان پیروزی در عرصه این رقابت را خواهید داشت.

برای آنکه بتوانید محتوای با کیفیتی تولید کنید لازم است به نیت کاربر و چیزی که او را به جستجو وا داشته است توجه کنید. محتوای مفیدی که تمام جوانب مورد سرچ شده را در بر بگیرد از مولفه های یک محتوای با کیفیت است. همچنین فراموش نکنید که باید از مواردی مثل لینک دهی های داخلی، تشویق مخاطب به بررسی محتواهایی که ممکن است برای او مفید واقع گردد و فرمت های جذاب محتوا مثل فیلم و عکس هم کمک بگیرید.

یکی دیگر از تفاوت ها در بروز رسانی ها مشخص می شود. میدانیم که الگوریتم های موتورهای جستجو پس از مدتی آپدیت می شوند. سایت شما باید به گونه ای سئو شده باشد که در صورت به روزرسانی الگوریتم های گوگل تغییری در رنک سایت شاهد نباشید.

در فرایند سئو به صورت حرفه ای علاوه بر توجه به محتوا و رتبه سایت خود باید به اعتبار سایت هایی که به آن ها لینک می دهید و یا آن ها به شما لینک می دهند نیز توجه کنید. در این صورت است که می توانید از اعتبار آن سایت ها در جهت موجه تر جلوه دادن سایت خود نیز بهره ببرید.

در سئو حرفه ای به دنبال چه چیزی هستیم؟

در سئو حرفه ای یا به طور عام تر در سئو سایت به دنبال این هستیم که ترافیک ارگانیک سایت را افزایش دهیم. شاید این سوال برای شما مطرح شود که منظور از ترافیک سایت چیست؟ ساده ترین معنای ترافیک را می توان تعداد بازدیدکنندگان عنوان کرد. ترافیک سایت نشان دهنده این است که در یک بازه زمانی مشخص چند نفر از سایت بازدید کرده اند. البته می توان در این مفهوم ریز شد و اطلاعات بیشتری  را از آن استخراج کرد.

سئو چیست؟ در واقع سئو راه هایی را به شما ارائه میدهد که با استفاده از آن رتبه سایت را در نزد گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگری) بهبود بخشید. هنگامی که سایت رنک بهتری داشته باشد در صفحه نتایج جستجو جایگاه بهتری کسب میکند. این جایگاه بهتر نسبت به جایگاه سابق سایت سنجیده می شود.

حال می تواند صفحه اول باشد یا در مجموعه سه لینک ابتدایی. سئو حرفه ای مجموعه فعالیت هایی است که سبب می شود تا قدرت دامنه وب سایت در نزد موتورهای جستجو بهبود یابد.

چطور سایت را به صورت حرفه ای سئو کنیم؟

از زمانی که سئو و اهمیت آن در پیشرفت کسب و کارها مطرح شده است افراد و مجموعه های بسیاری ادعای ارائه خدمات سئو را دارند. اما فراموش نکنید که سئو علم است و باید کار آن را به دست فرد یا افرادی سپرد که عالم به این علم اند.

درست است که امروزه بسیاری به آموزش سئو می پردازند اما این امر بسیار زمان بر است و اگر شما خود اقدام به یادگیری سئو نمایید ممکن است فرآیند سئوی سایت تان تا مدت ها به تعویق افتد. پس حتی اگر علاقه به یادگیری حرفه ای سئو کلاه سفید دارید لازم است در ابتدا به کار سئوی سایت را به یک تیم مجرب بسپارید. با این کار شما دیگر نگران عقب افتادن از رقبا نخواهید بود. کمک گرفتن از یک مشاور و متخصص سئو خبره و حرفه ای یکی از مهمترین گام ها در سئو حرفه ای سایت است.

سئو حرفه ای
سئو حرفه ای

کلام آخر

اگر در پی رونق کسب و کار خود هستید باید یک وب سایت حرفه ای و یک سئو سایت حرفه ای داشته باشید. بسیاری از سایت ها بعد از مدتی کارایی خود را از دست داده و مثل روزهای اول جذب کاربر ندارند و همین امر موجب نگرانی صاحبان وب سایت ها می گردد. در این زمان مشاوره سئوکاران حرفه ای بسیار تاثیر گذار می باشد که بهترین راه حل بهره گیری از سئو حرفه ای از طریق سئوکاران می باشد تا بازخورد سایتتان را بالا ببرند.

برای استفاده از خدمات سئو حرفه ای سیروتا می توانید از طریق با کارشناسان ما در ارتباط بوده و از آنها بهترین راه کار را برای بهبود رتبه سایت خود بخواهید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!