localseo

Local SEO یا سئو محلی چیست؟

سئو محلی یک مفهوم نسبتا جدید در بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل است. گوگل مکان جغرافیایی افراد و سوابق جستجوی آنها را در نظر گرفته و نتایج خود را براین اساس بازچینی میکند. مکان جغرافیایی کاربران به راحتی از طریق آی پی قابل تشخیص است ولی مکان جغرافیایی تجارت یا سایت شما تنها با رعایت اصولی هرجند ساده ولی مشخص تعیین میگردد. کلیه فعالیت های شما برای تعیین مکان جغرافیایی تحت پوشش خود و فهماندن آن به روبات های گوگل را سئو محلی می نامیم.

local seo

چرا به سئوی محلی نیاز داریم؟

سئوی محلی به ویژه برای ارائه‌دهندگان خدمات در موقعیت مکانی محلی خاص خیلی لازم است. براساس تحقیقاتی که به تازگی توسط فوربس انجام شده است، بیش از چهار میلیارد مالک گوشی موبایل در دنیا وجود دارد. این مثال برای نشان دادن ضرورت استفاده از گوشی موبایل برای کسب و کارها، کافی به نظر می‌رسد.
از سوی دیگر حدود 95 درصد کاربران گوشی‌های هوشمند به صورت محلی جستجو می‌کنند و 61 درصد آنها با کسب و کارهای محلی تماس می‌گیرند یا به آنها مراجعه می‌کنند. بسیاری از مردم بلافاصله از طریق صفحه نتایج جستجوی گوگل به صورت مستقیم روی دکمه تماس کلیک می‌کنند. براساس تحقیقات موسسه‌ SearchEngineWatch، این آمار به طور دقیق 70 درصد است.
این آمار نشان می‌دهد که جستجوهای انجام شده توسط مخاطبان محلی به عنوان پلتفرمی مهم برای مشتریان بالقوه عمل می‌کند. این میزان هر ساله نیز با سرعت روزافزونی افزایش پیدا می‌کند و به معنای این است که باید حسابی حواستان را به این بخش جمع کنید.
این نتایج را می‌توان به عنوان سرنخ‌های مرتبط و با کیفیت برای رسیدن به مخاطبانی در نظر گرفت که به دنبال کسب و کارهای ارائه‌دهنده محصولات مورد احتیاج خود هستند و باید این گزینه را در بالای فهرست خود قرار دهید؛ چرا که براساس آن باید از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات سئوی محلی استفاده کنید.
بهتر است فرض کنیم که این سرنخ‌های باکیفیت نرخ تبدیل بالایی دارند.

سئوی محلی چطور روی کسب و کار شما تاثیر می‌گذارد؟

در ادامه به اهمیت و تاثیرگذاری سئوی محلی در کسب و کار شما می‌پردازیم:

1- به مشتریان اطلاعات کسب و کار شما را ارائه می‌دهد

سئوی محلی به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا دقیقا بدانند با چه کسب و کاری در تماس هستند. آنها به سادگی می‌توانند در چند دقیقه درباره‌ مواردی چون WiFi رایگان در محل، پیشنهادات و تخفیف‌های ویژه و بسیاری از موارد دیگر اطلاعات به دست آورند. شاید این موارد به نظر شما پیش‌و‌پا افتاده باشد، ولی نشان می‌دهد که برای برخی از مشتریان خیلی مهم است.

2- به مردم کمک می‌کند تا کسب و کار شما را پیدا کنند

بسیاری از جستجوهای اینترنتی توسط افرادی انجام می‌شود که به دنبال محصولات و خدمات مورد نیاز خود هستند و اگر بهینه‌سازی محلی به درستی انجام شود، در نتیجه در همان لحظه‌ اول می‌توانند کسب و کار شما را در صفحه جستجو پیدا کنند و به احتمال زیاد خیلی زود به شما سر بزنند. 

3- اگر سایت هم نداشته باشید برای کسب و کارتان مفید است

وب‌سایت ابزاری بسیار خوب برای ترویج و تبلیغ یک کسب و کار است، اما اگر سایت هم نداشته باشید، به کمک سئوی محلی مخاطبان می‌توانند جزئیاتی از کسب و کار شما مانند آدرس و شماره تلفن را به دست آورند. این کار کمک می‌کند تا افراد زیادی از حضور شما باخبر شوند و تعدادی از آنها بعد از دیدن اطلاعات با شما تماس بگیرند یا به صورت حضوری مراجعه کنند.

4- سرنخ‌های باکیفیت و نرخ تبدیل بالا برایتان فراهم می‌کند

مردم زمانی اقدام به جستجو می‌کنند که به چیزی نیاز داشته باشند. وقتی کسب و کار ارائه‌دهنده راهکار موردنیاز خود را پیدا کنند، به صورت خودکار تبدیل به مشتری شما می‌شوند. بنابراین اکثر این سرنخ‌هایی که از سئوی محلی می‌آیند واقعی هستند و نرخ تبدیل شما را بالا می‌برد.

5- در بین مخاطبان اعتمادسازی می‌کند

هر چه اطلاعات بیشتری از شما در اینترنت وجود داشته باشد، مردم بیشتر به کسب و کارتان اطمینان می‌کنند. به محض اینکه پایه‌های این اعتماد شکل بگیرد، می‌توانید روابط سودمندی با مشتریان خود داشته باشید.

و تحلیل تاثیر کسب و کار BIA 2

اشتباهات رایج در سئو محلی

به همان راحتی که انجام مراحل درست می تواند به روند بهبود رتبه سایت شما کمک کند، برداشتن قدم های اشتباه می تواند رتبه سایت شما را پایین آورده و حتی در بعضی مواقع باعث جریمه سایت شود. در این بخش توجه شما را به برخی از اشتباهات رایج در سئو محلی جلب می کنیم:

1- استفاده نکردن از کد تلفن شهر

نام، شماره تلفن و آدرس از فاکتور های مهم در رتبه بندی جستجوی محلی هستند. اگر هنگامی که شماره تماس خود را در سایت قرار می دهید کد شهر را در آن لحاظ نکنید، یک فاکتور موثر در بهبود روند سئو محلی را از دست داده اید.

2- عدم درج آدرس شرکت

گوگل بسیار هوشمند است و آدرس های پستی را بخوبی می شناسد. اگر در صفحه تماس خود از نقشه گوگل یا تصاویری برای نمایش کروکی استفاده میکنید، حتما آدرس خود را بصورت متنی نیز درج کنید تا روبات های گوگل قادر به درک آن باشند.

3- کامل نکردن صفحه پروفایل در گوگل پلاس

هرچند که خود گوگل انکار می کند اما عاشق صفحاتی است که اطلاعاتشان کامل است .
Google+ یک فرصت بسیار مناسب برای ایجاد یک صفحه اجتماعی برای کسب و کار شماست. شما باید یک صفحه پروفایل ایجاد کنید و تمامی اطلاعاتی که از شما خواسته شده را در آن پاسخ دهید. زمینه کاری خود را به دقت تعیین کنید و تصاویری که تمایل دارید در نتایج گوگل دیده شوند را در این صفحه بارگذاری کنید.

4- استفاده از کلمات کلیدی اشتباه

آیا تابه حال درباره پیشنهاداتی که تضمین می دهند رتبه سایت شما را بالا ببرند و در غیر اینصورت پول شما را پس می دهند چیزی شنیده اید؟ این روش تنها با هدف گذاری روی کلمات کلیدی نامناسب یا کم جستجو بازدهی خواهد داشت.

5- نادیده گرفتن سرعت سایت

گوگل عاشق این است که بهترین نتیجه را برای جستجوگران فراهم کند. سایت شما باید به سرعت بالا بیاید و تجربه خوبی را برای کاربر فراهم کند. با در نظر گرفتن سئو محلی یا حتی بدون آن، سال 2014 سالی است که در آن بالا بودن سرعت سایت و فراهم کردن محیطی کاربرپسند اهمیت زیادی دارد.

6- استفاده بیش از اندازه از کلمه کلیدی حاوی مکان جغرافیایی

اگر به روزهای اولیه ی حضور سئو محلی برگردیم متوجه می شویم که استفاده بیش از اندازه از یک کلمه کلیدی رتبه سایت را درموتور جستجو بالا می برد. طولی نکشید که گوگل متوجه این بازی شد و تاثیر آن را از بین برد. امروزه همچنان افراد فکر می کنند که استفاده بیش از اندازه کلمه کلیدی رتبه سایتشان را بالا می برد در صورتی که در بسیاری موارد حتی باعث کاهش رتبه سایت آنها می شود، بنابراین از انجام چنین کاری خوددراری کنید.

7- عدم فعالیت در شبکه های اجتماعی

موتورهای جستجو فاکتورهای زیادی برای رتبه بندی سایت ها دارند که از جمله آنها میزان به اشتراک گذاری مطالب است. به اشتراک گذاری مطالب (بیش از همه در Google+ و بعد از آن در (facebook از فاکتور های مهم گوگل در سئو محلی است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!