download 66

سئو سایت چند زبانه در واقع عمل بهینه سازی مطالب در وب سایت شما برای زبان های مختلف است، بنابراین شما در بازارهای جدید و با زبان های مختلف در نتایج جستجو دیده می شوید و افراد کشورهای مختلف می توانند وب سایت شما را پیدا کنند. سئو چند زبانه به این معنی است که شما باید سایت خود را برای زبان مادری زبانان در کشورهایی غیر از خودتان بهینه کنید.

مراحل انجام سئو سایت چند زبانه:

در ابتدا شما باید بدانید که آیا در کشورهای هدف بازاری برای محصولات یا خدمات شما وجود دارد یا خیر؟ جواب به این سوال اگر بدون بررسی دقیق باشد قطعا منجر به شکست پروژه شما می شود. هر استراتژی بهینه سازی موتور جستجو باید با درک مخاطبان و عادات جستجوی آنها شروع شود. در کشورهای هدف شما این موضوع ممکن است متفاوت از کشور بومی شما باشد. زبانهای هدف مورد نظر مخاطبانتان را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که راه حلی دارید که محصول و محتوای شما نیاز آن ها را برطرف می کند. ابزار های مختلفی برای تحقیق کلمات کلیدی در اختیار شماست یکی از آن ها ahrefs است.

شما می توانید می توانید از Ahrefs Keywords Explorer برای یافتن حجم جستجوی بین المللی کلید واژه ها و میزان سختی آن ها است ( keyword difficulty ). کلمه کلیدی شما هسته اصلی تجارت شماست باید آن را به دقت بررسی کنید.

یکی دیگر از ابزارهای مفید برای بررسی میزان قدرت بازار هدف ، Google Trends است که به شما امکان می دهد میزان علاقه به یک موضوع خاص یا کلمه کلیدی بررسی کنید و حتی افزایش یا کاهش آن را نیز مشاهده کنید. این ابزار همچنین به شما امکان می دهد نتایج را براساس کشور فیلتر کنید.
در کشورهایی که Google موتور جستجوی غالب نیست، باید انتظار داشته باشید که Google حجم جستجوی کوچکتر را نشان می دهد.
ابزار دیگری که در این رابطه می تواند برای شما مفید باشد SEMRush است. زیرا می تواند به شما در یافتن حجم تقریبی جستجوی کلمات کلیدی (keyword search volumes)کمک کند ، همچنین به شما نشان می دهد که رقبای شما در AdWords در کشور مورد نظر چگونه فعالیت می کنند
تنها ترجمه کلمات کلیدی در سئو سایت چند زبانه نتیجه بخش نیست.

این موضوع به این معناست که شما نمی توانید با ترجمه کلمه کلیدی زبان اصلی سایتتان بازار هدف را بدست آورید. کلمه شما برای هر کشور متفاوت است، حتی اگر افراد آنجا از نظر فنی به همان زبان صحبت کنند شما باید اصطلاح رایج همان کشور را بهینه سازی کنید.
برای مثال در یک سایت چند زبانه کلمات کلیدی هدف را شناسایی کنید و آنها را ترجمه کنید
کلمه کلیدی سایت خود را در نظر بگیرید، اگر کل سایت شما روی یک موضوع متمرکز است ، چندین کلمه کلیدی مرتبط با سایت خود را به عنوان یک کل مرتبط نیز شناسایی کنید. این کلمات کلیدی را به زبان مقصد جدید ترجمه کنید و طوفان مغزی سایر کلمات کلیدی مرتبط و مترادف آن زبان را نیز شناسایی کنید.حتما به یاد داشته باشید که ترجمه تحت الفظی برای شما نتیجه ندارد. برای بررسی حجم جستجوی و شناسایی کلمات کلیدی زبان هدف که دارای حجم جستجوی نسبتاً بالایی هستند می توانید از Ahrefs Keywords Explorer استفاده کنید.

رعایت اصول سئو داخلی نه تنها در متن زبان اصلی بلکه در ترجمه زبان دوم نیز باید رعایت شود. کلمه کلیدی زبان دوم را در تایتل، url، دسکریپشن، زیر عنوان ها و …. رعایت کنید.بهینه سازی محتوا برای هر تعداد زبانی که در سایت استفاده می کنید ضروری است.
بروزرسانی الگوریتم گوگل پاندا و رنک برین باعث شده که گوگل در خواندن مطالب بسیار هوشمندانه تر عمل کند. بنابراین شما همیشه باید املا و دستور زبان کشور هدف را در اولویت قرار دهید و کلمات کلیدی هدف را به طور طبیعی در محتوا استفاده کنید.

download 65

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!