All in One SEO plugin

چک کردن سئو سایت چگونه انجام میشود و بهترین روش آن چیست؟

ابزارهای فراوانی برای چک کردن سئو سایت وجود دارند و هر کدام دارای ویژگی های هستند. در این مقاله با روش های مختلف چک کردن سئو آشنا میشویم و روش های برگزیده ای را معرفی می کنیم.در این مقاله از ابزارهایی مانند Google alerts تا ابزارهایی مانند gtmetrix و yslow را بررسی و نحوه تحلیل سایت براساس این ابزارها را بررسی می کنیم. اهمیت این ابزارها در سئو سایت و نحوه کاربرد آنها در توسعه سئو سایت را بررسی خواهیم کرد.

هنگام انتخاب یک نرم افزار برای چک کردن سئو ابتدا باید بدانیم که کدامیک از موارد سئو را میخواهیم مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی جایگاه سایت در گوگل، کنترل لینک ها و منشن (mention) در سایت های مختلف، بررسی تعداد تگ های H1-6 و سایر عوامل سئو داخلی On page seo، دلایل کند بودن سایت مانند عدم فشرده کردن فایل های CSS، هرکدام از این موارد  نیاز به یک ابزار برای بررسی دارند.

ابزاری برای تحلیل جایگاه سایت در گوگل

یکی از مواردی که باید در چک کردن سئو مورد تحلیل قرارگیرد. جایگاه سایت و صفحات مختلف آن در گوگل است. به جایجاه سایت در گوگل اصطلاحا Serp می گویند. یکی از ابزارهایی که میتوان برای کنترل جایگاه صفحات در گوگل استفاده کرد جت سئو میباشد.

جت سئو بر پایه اندروید نوشته شده است. و میتوان بر روی گوشی های اندروید آن را نصب کرد. این نرم افزار به شما امکان بررسی جایگاه سایت و صفحات در گوگل، بررسی رتبه الکسا، بررسی میزان تغییرات جایگاه نسبت به رقبا و تحلیل جایگاه و خروجی گرفتن از  نمودارها در اکسل را میدهد.

ابزار کنترل لینک های سایت و منشن ها Mentions

ابزار Google alerts  به شما امکان میدهد که کلیه سایت هایی را که نام برند شما را در متن خود بکاربرده اند بررسی کنید. این نام ها میتوانند بصورت لینک و یا غیر لینک باشند. هدف این ابزار این است که به صاحبان سایت امکان دهد. متوجه شوند که در سایت ها و شبکه های اجتماعی به چه صورت به نام برند آنها اشاره میشود.

معمولا صاحبان سایت به وبلاگ نویسان برای نوشتن متن های مثبت راجع به برندشان هزینه پرداخت می کنند. وبلاگ نویسی و اینفلوئنسر مارکتینگ هر دو به گسترش نام یک برند در فضای مجازی کمک می کند. و استفاده از Google alert به صاحبان سایت کمک می کند بتوانند اشارات مثبت و منفی به نام برند شان را بررسی و مدیریت کنند.

نحوه کار با ابزار Google Alerts:

  • وارد سایت https://www.google.com/alerts شوید.
  • نام برند و یا آدرس سایت خود را وارد کنید.
  • سایت هایی که نام برند شما را استفاده کرده اند را مشاهده کنید.

ابزار بررسی سئو داخلی ON Page Seo:

ابزار های مختلفی برای کنترل سئو داخلی از شمارش تعداد تگ های تیتر بندی H1-6 تا تعداد کاراکتر های موجود در هر تگ تیتر تا فشرده شدن فایل های CSS وجود دارند. در این مقاله به بررسی معروفترین آنها می پردازیم.

2-    افزونه YSlow

در سایت  http://yslow.org/ یا Github میتوانید افزونه رایگان YSlow را دریافت کنید. در این سایت افزونه YSlow برای مرورگرهای مختلف از جمله Chrome ،Fire fox و… ارائه شده است.

بعد از نصب این افزونه میتوانید وارد سایت مد نظر شده و روی ایکون Yslowدر مرورگر خود کلیک کنید.

بهترین روش برای چک کردن سئو سایت

همانطور که گفته شد برای هر بخش از سئو یک ابزار کارایی بهتری نسبت به سایر ابزارها دارد. مثلا برای بررسی جایگاه سایت در گوگل ابزارهایی مانند افزونه Serp trends و یا نرم افزار جت سئو را میتوان بکار برد. هر کدام از این ابزارها ویژگی خاص خود را دارند. بر اساس نحوه استفاده و نوع بهره وری از ابزار میتوان تعیین کرد که کدام ابزار برای ما مناسب تر است.

سایت های کاربردی متفرقه برای چک کردن سئو سایت

در این بخش به سایت هایی می پردازیم که ممکن است نام آنها را نشنیده باشید اما کارایی مناسبی برای چک کردن سئو قسمت های مختلف سایت دارند.

https://sitechecker.pro/

رنک اول گوگل برای کلیدواژه Check seo بی جهت به این سایت داده نشده است.


سایت طراحی بسیار ساده ای دارد و بسادگی میتوان آدرس صفحات سایت را برای بررسی وارد نوار مربوطه کرد و روی دکمه Check کلیک کرد.

در آمار این سایت به صفحات رتبه ای داده شده و مشکلات سایت در دو بخش مشکلات حاد Critical Errors و مشکلات غیر حاد Warnings ارائه شده اند.

نکته: اگر سایت به سرعت بارگذاری سایت شما ایرادی گرفت. قبل از هر گونه تغییری در سایت کنترل کنید. که ایراد گرفته شده به دلیل اختلاف بعد مسافت بین سرور سایت شما و سرور سایت چک کننده نیست. برای اینکار کافیست دلایل کند بودن سایت را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که دلایل سختگیرانه تر از آن است که طبیعی بنظر برسد. بصورت دستی سرعت بارگذاری سایت خود را در چند سیستم مختلف چک کنید.

https://seositecheckup.com/

بسیار شبیه sitechecker میباشد. اما seositecheckup امتیاز سایت را دقیقتر محاسبه کرده و عددی که ارائه میدهد بیشتر قابل اتکا است. بررسی لینک های شکسته، نقشه سایت، فایل Robots.txt برخی از قسمت هایی است که این ابزار با دقت زیاد کنترل می کند. اگر میخواهید سئو داخلی سایت را کنترل کنید.

seocentro.com

ابزاری رایگانی برای کنترل سئو داخلی است. بعد از ورود آدرس سایت اطلاعات کاملی در باره قسمت های مختلف سایت در اختیار کاربر قرار می گیرد.

امتیازی که این سایت ارائه میدهد نیز به نظر امتیاز درستی می رسد.

نکته: اغلب سایت های چک سئو امتیاز متفاوتی به سایت ها ارائه میدهند و بندرت میتوان دو سایت را یافت که امتیاز یکسانی به سایت بدهند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!