download 11

پنالتی شدن سایت توسط گوگل یک دلیل دارد. آن هم عزم راسخ گوگل برای دادن بهترین تجربه کاربری و دقیق ترین نتایج به کاربرانی است که جستجویی را انجام می دهند.

علت پنالتی شدن در گوگل :

شیطنت علت اصلی پنالتی شدن در گوگل است! گوگل و الگوریتم‌هایش می‌کوشند تا نتایج جستجو را بر اساس کیفیت و اعتبار واقعی سایت‌ها رده‌بندی کنند. در واقع رده‌بندی درست نتایج و نمایش نتایج مفید و مرتبط به کاربر، کسب و کار گوگل است. در نتیجه به هرگونه شیطنت، خرابکاری و تقلب برای جابجا کردن نتایج توسط سایت‌ها، حساس است و آنها را با جرائم سختی روبرو می‌کند. انجام همه این کارها هم بر عهده الگوریتم‌های مختلفی است که گوگل با اهداف گوناگون توسعه داده است.

جستجو در فعالیت های گذشته :

در ابتدا بررسی کنید که با توجه به دلایل پنالتی شدن سایت، در ماه‌های گذشته چه فعالیت‌های مشکوکی داشته‌اید. به فراخور اینکه این فعالیت‌ها را تشخیص می‌دهید می‌توانید بعضی از مراحل زیر را انجام دهید و یا همه آنها را بررسی کنید. پیشنهاد ما این است که به بررسی همه موارد و اصلاح مشکلات بپردازید:

بررسی و اصلاح بک لینک‌ها :

بک لینک‌های سایت خود را از بخش Links to Your Site بررسی کنید. در این جا باید بتوانید لینک‌های اسپم و مشکل دار را شناسایی کنید. لینک‌های اسپم دارای ویژگی‌های خاصی هستند. به عنوان مثال از سایت‌های خارجی با لینک‌های خروجی زیاد دریافت شده‌اند؛ یا از سایت‌های کپی اتومات مطالب دیگر سایت‌ها دریافت شده‌اند. یک روش ساده برای شناسایی لینک‌های اسپم استفاده از سرویس Link Explorer وب‌سایت Moz است. این وب‌سایت امتیازی به نام Spam Score را برای هر لینک ارائه می‌دهد که نشان دهنده میزان اسپم بودن آن لینک است. هرچند این امتیاز همیشه دقیق نیست؛ ام از طریق این ویژگی می‌توانید لینک‌های اسپم خود را تشخیص دهید.

در نهایت پس از بررسی همه بک لینک‌های خود، می‌توانید به کمک ابزار Disavow لینک‌های اسپم را به گوگل معرفی کرده تا آنها را در رتبه‌بندی سایت شما بی‌اثر کند.این کار در صورتی که علت پنالتی شدن وب‌سایت شما لینک‌سازی غیر اصولی باشد؛ در حل مشکل بسیار موثر است.

بررسی ساختار داخلی سایت :

در این بخش باید ایرادات اساسی سایت خود را حل کنید. در اولین قدم صفحات تکراری را شناسایی و در صورت وجود حذف کرده و آنها را با ریدایرکت 301 به صفحه مرجع اصلی آن موضوع انتقال دهید.

اگر در سایت خود مطالب تکراری نوشته‌اید آنها را ویرایش کرده و به محتوایی یکتا و با کیفیت تبدیل کنید.

همچنین ساختار صفحات سایت خود را بررسی کنید و از ایندکس شدن درست و کامل آنها توسط گوگل مطمئن شوید. برای این کار می‌توانید بعضی صفحات را به صورت نمونه در بخش Fetch as Google گوگل کنسول بسنجید.

آلوده نبودن سایت به بدافزارها، خطاهای سرور، خطاهای کدنویسی و سرعت سایت موارد دیگری است که یک به یک باید بررسی شود.

در نهایت اگر سایت شما به صورت دستی جریمه شده است. پس از پایان اصلاحات از طریق بخش Reconsideration request در گوگل کنسول درخواست بررسی دوباره سایت را به گوگل اعلام کنید.

در نهایت پس از بررسی همه موارد و انجام اصلاحات احتمالی، بهبود و بازگشت سایت به حالت قبلی ممکن است از یک الی چندین هفته زمان ببرد. پس صبور باشید و در تمام این مدت وضعیت سایت را به طور منظم و دقیق بررسی کنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!