رایج در بهینه سازی سایت 2

ترفندهای سریع برای تقویت رتبه موتور جستجو

“سئو کردن” یعنی بکارگیری بهترین روشها و تکنیک‌ها در جهت جلب توجه موتورهای جستوست. وقتی که گوگل، یاهو، پارسی جو و … رو متقاعد میکنید که معیارهاشونو دارید، شما رو با سرچ ها تطبیق میدن و اگه کسی محصول یا خدمات شما رو سرچ کرده باشه، شما رو بهش پیشنهاد میدن.
اکثر روشهای اثرگذار سئو به دانش عمیق از الگوریتمهای گوگل و صرف وقت و تلاش نیاز دارند، اما میتونید با چند تا ترفند هم سریع و راحت از موتورهای جستجو رتبه بگیرید.

لینکهای بد یا خراب را پیدا و حذف کنید

تا حالا شده دنبال یه چیزی بگردید و روی صفحه خطای HTTP 404 – Page Not Found فرود بیایید؟

حتما شده. حسش هم یادتون هست، چقدر آدم ناراحت میشه؟
گوگل هم درکتون میکنه.
وقتی صفحه ای منتقل شده باشه و لینکهاش بروز نشن، لینکهای بد یا خراب ایجاد میشن. اگه میخواهید همچین مسئله ای برای سایتتون پیش نیاد، میتونید از برنامه هایی که لینکهای خراب رو چک میکنند استفاده کنید یا خودتون وقت بذارید و لینکهای سایتتونو خودتون چک کنید. یا اگر هم اکانت Google webmaster tools دارید (بهش کنسول سرچ هم میگن)، میتونید ازش استفاده کنید تا سایتتونو بخزنه و خطاها رو پیدا کنه.
باید یادآوری کنم که این خطا گاهی بخاطر مشکلات دیگه ای بوجود میاد و ربطی به جابجایی یا پاک شدن صفحات نداره. اگه فکر میکنید علت مشکل شما هم همینه، باید وبمستر یا طراح سایتتون بهش رسیدگی کنه.

اگه مشکلات سایتتونو ردیابی و اصلاح کنید، گوگل هم بخاطرش بهتون پاداش میده.

از محتوای چند رسانه ای استفاده کنید

اگه میخواهید رتبه موتور جستجوی سایتتون تقویت بشه، داشتن محتوای عالی از ضروریاته، اما مشتریها و کاربرها فقط با محتوای نوشتاری راضی نمیشن.
گوگل با یه متن خوب و بازاریابی محتوا میتونه نوع کار و حرفه شما رو بفهمه، اما کاربرها ترجیح میدن تنوعی از رسانه ها رو براشون تدارک ببینید. گوگل هم اینو میدونه و بخاطر همین اگه محتوای چندرسانه ای داشته باشید رتبه سایتتونو بالا میبره.
محتوای چند رسانه ای شامل فیلم و عکس، انیمیشن، اینفوگرافی، اسلاید، پادکست و سایر محتوای صوتی میشه. حتی عکسهای خوب هم میتونن تو تقویت رتبه سایتتون کمک کننده باشند.
محتوای چند رسانه ای که بکار میبرید باید به حوزه کاری خودتون ربط داشته باشه و اطلاعات مفیدی به بازدیدکننده های سایت منتقل کنه، باید جدولها، نمودارها، عکسها و فیلمها رو برای سئو بهینه کنید.
زیادی نگران حرفه بودن فیلمها و پادکستهاتون نباشید. درسته که عکسهای صفحات اصلی سایتتون باید حرفه ای باشند، اما بازدیدکننده ها از دیدن فیلمها و چیزهایی که شما و کارمندهاتونو توصیف کنه یا محصولاتتونو نمایش بده و اطلاعات مرتبط با شرکت خودتونو به تصویر بکشه بیشتر لذت میبرند.

صفحه “درباره ما” رو آپدیت کنید

یکی دو تا جمله اول باید به صراحت کار شرکتتونو توضیح بده، بگه مخاطب هدف شرکتتون کیه و در چه منطقه ای فعالیت داره.

وقتی بازدیدکننده این متن رو میخونه، باید کاملا متوجه بشه شما چه کارهایی انجام میدید.

اگه بازدیدکننده نتونه این مسئله رو بفهمه، گوگل و سایر موتورهای جستجو هم نمیتونن.
حتی اگه بودجه برای بازسازی سایتتون ندارید یا نمیتونید نویسنده ای استخدام کنید که براتون خوب متن بنویسه، از یه متخصص سئو بخواهید فقط همین یک صفحه رو نگاه کنه و نظرشو بگه. در ضمن باید کلیدواژه های اصلیتونو تو این صفحه بکار بگیرید.

برای موبایل بهینه سازی کنید

از وقتی گوگل الگوریتمشو بروز کرده و به سایتهایی که برای موبایل بهینه سازی کردند اولویت میده، دو سالی میگذره. اما همچنان خیلی از شرکتها سایتشونو برای نمایش روی تبلت و گوشی های هوشمند بهینه نکردند.
امروزه اکثر سرچ های اینترنتی روی موبایل انجام میشن. اگه سایتتونو بهینه و نسبت به پلتفرمهای مخلتف واکنشگرا نکرده باشید، روی صفحه نتایج موبایلی گوگل جریمه میشید.
اگه اهمیت این مسئله رو باور ندارید از دوستها، خانواده، کارمندها و مشتریهاتون بپرسید چند درصد از سرچهاشونو از طریق موبایل انجام میدن. این روزها دیگه نمیتونید سایت داشته باشید و برای موبایل بهینه اش نکنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *