256

بالا بردن جایگاه سایت در گوگل

آیا شما برای وب سایت نوپای خود، به دنبال بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو هستید؟ معروفترین موتورهای جستجو در سال ۲۰۲۲، که دارای الگوریتم های منحصر به فرد می باشند و سایت شما بر اساس ان ها ارزیابی و دیده می شود، گوگل، بینگ، یاهو، Ask.com و AOL.com می باشد. برای دیده شدن در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو، راز خاصی وجود ندارد، چرا که همه آن ها از یک تکنیک به نام سئو استفاده می کنند. مطمئنا شما هم دوست دارید،  با جستجوی ارگانیک، جز ۱۰ وب سایتی باشید که در صفحه اول گوگل ظاهر می شود، قطعا قرار گرفتن در چنین موقعیتی می تواند روی کسب و کار شما تاثیر به سزایی بگذارد.

بالا بردن جایگاه سایت در گوگل
بالا بردن جایگاه سایت در گوگل

در تبلیغات گوگل شما با پرداخت هزینه به گوگل سایت خود را به صفحه اول گوگل و به رتبه های بالا می آورید. حالا تا زمانی که شما حساب خود را شارژ کنید و بابت هر کلیک پول به گوگل بپردازید می توانید در صفحه اول گوگل بمانید اما این افزایش رتبه به واسطه گوگل ادز اصلا به معنی افزایش قدرت سایت شما و بهبود وضعیت سایت شما نیست و این رتبه ها فقط به خاطر پول شما اتفاق افتاده است.

همچنین یکی از بزرگترین معایب ادز گوگل، این است که تا هر زمانی که بخواهیم بالا باشیم باید پول پرداخت کنیم و حتی اگه چند سال این کارو ادامه بدیم وبعدش قطع کنیم سایت ما هیچ ارزش بیشتر و قدرت بیشتری به دست نمی آورد.

بهبود و افزایش رتبه رتبه گوگل با سئو به ۲ شکل قابل انجام است.

یا باید صفر تا صد سئو سایت خود را به یک شرکت متخصص در حوزه سئو مثل ویکی دمی واگذار کنید که همه کارهارو واستون انجام بدن و به صورت تضمینی شمارو بالا بیارن و یا اینکه خودتون وارد میدوان بشید و سئو رو یادبگیرید و همه فاکتور های سئو را رعایت کنید.

اما اگر می خواهید تمام این کار ها را خودتان انجام دهید پس تا پایان این مقاله حتما با ما همراه باشید.

مسلما بیزینس هایی که دید سئویی برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل ندارند، حاضرند با پرداخت میلیون ها تومان در ماه، رتبه سایت خود را  افزایش بدهند، اما اگر این کسب و کارها، دانش خود را در حوزه سئو افزایش دهند، می توانند با کمترین هزینه، به دیده شدن سایت خود در گوگل به موتورهای جستجو کمک نمایند. در این مقاله قصد داریم که تکنیک هایی که به بالا بردن سایت در گوگل کمک می کند و باعث قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می شود را به شما آموزش دهیم، پس با سیروتا همراه باشید.

بالا بردن جایگاه سایت در گوگل
بالا بردن جایگاه سایت در گوگل

چطور با سئو می توان رتبه سایت را بالا برد؟

دو عاملی که باعث بالا بردن رتبه سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو می شود، استفاده از تکنیک هایی به نام سئو داخلی (on-page) و سئو خارجی (off-page) می باشد. از مهمترین نکاتی که باعث دیده شدن سایت در گوگل می شود، استفاده از کلمات کلیدی، متا تگ ها، متا دیسکریپشن و غیره است.از جنبه های مهم سئو خارجی، پیاده سازی استراتژی لینک بیلدینگ یا ساخت لینک می باشد، بدین معنی که با کلمه کلیدی یا نام سایت، می توان در شبکه های اجتماعی یا دیگر بلاگ ها لینک سازی انجام داد.

تکنیک های گفته شده از مهمترین و اصلی ترین روش هایی هستند که میتوان با جستجوی ارگانیک در صفحه اول گوگل ظاهر شد. شما باید بک لینک هایی در سایت های معتبر با دامین اتوریتی بالا و مرتبط با موضوع سایت بسازید. از مهمترین نکاتی که می توان بر روی ترافیک سایت اثر بگذارد، موارد زیر می باشد:

بالا بردن رتبه سایت با سئوی داخلی (on-page seo)

یکی از فاکتور های اصلی رتبه گرفتن در گوگل و بالا آمدن در این موتور جستجو بحث سئو دداخلی است. سئو داخلی شامل زیر مجموعه ها و فاکتور های بسیار زیادی می شود که هر کدام از آنها به صورت مجزا می توانید تاثیرات مستقیمی روی قدرت سایت شما و بالا آمدن سایت شما داشته باشد.

در گذشته بیشتر ارزش و قدرت یک سایت با سئو خارجی و بک لینک های یک سایت سنجیده میشد اما با توجه به اینکه گوگل لحظه به لحظه داره ارزش سئو داخلی رو بالا می برده، دیگه با قطعیت می شه گفت سئو داخلی به مراتب از بک لینک مهم تره.

در اینجا سوالی مطرح می شود که چطور می توان سایت را با توجه به کلمه هدف بهینه نمود؟ برای پاسخ به این سوال، در انتها با ما همراه باشید.

بالا بردن جایگاه سایت در گوگل
بالا بردن جایگاه سایت در گوگل

۱- انتخاب تگ تایتل (title tag)

یکی از مهمترین کارها برای سئوی داخلی، انتخاب تایتل درست برای صفحاتی است که قصد دارید در گوگل با ارگانیک سرچ، دیده شوید. عنوان هایی که برای این صفحات انتخاب می کنید، حتما باید دارای کلمه کلیدی هدف باشند و برای کاربر هم جذابیت خاصی داشته باشد تا با دیدن آن ها، تمایل به کلیک کردن و انتخاب سایت شما را داشته باشد. اولین چیزی که می تواند شانس بهبود رتبه سایت شمارو تضمین کند تایتل یا عنوان صفحه است.

این بخش معمولا یک دید اولیه به گوگل می دهد که صفحه شما در مورد چه موضوعی قرار است صحبت کند یا به ازای چه کلماتی باید به شما رتبه بدهد.

۲-  نوشتن محتوای با کیفیت و طولانی

از موارد مهم برای افزایش رتبه سایت در گوگل، می توان به محتوا اشاره کرد. طبق بررسی های سایت بک لینکو(backlinko)  هرچه محتوا طولانی تر باشد، رتبه سایت در گوگل بیشتر است. اما این بدان معنی نیست که محتوای طولانی ولی بی کیفیت تولید نمایید.

کیفیت بالا، تعاملی و جذاب بودن محتوا از جمله مواردی هستند که برای بازدید کنندگان سایت و حتی سئوی سایت نیز می تواند موثر باشد. نوشتن یک محتوای با کیفیت، باید به گونه ای باشد که مدت زمان ماندگاری کاربر را افزایش دهد، باعث کاهش بانس ریت شود و همچنین به کاربر کمک کند که مشکل آن برطرف شود.  شما باید از مرتبط بودن محتوا و پیوستگی آن اطمینان پیدا کنید، به طوری که محتوا باید کاربر پسند باشد.

۳- افزایش رتبه سایت با جستجوی کلمه کلیدی مناسب

قبل از نوشتن یک محتوای با کیفیت، نیاز دارید که کلمه کلیدی مناسبی را پیدا نمایید.  در صورتی که برای انتخاب کلمه کلیدی نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، می توانید مقاله تحقیق کلمات کلیدی را مطالعه نمایید. پیدا کردن کلمات کلیدی که به سایت مرتبط باشند و رقبا هم کمتر از آن استفاده کرده باشند، کار آسانی نیست.  استراتژی کلمات کلیدی، عنوان قلب در نتایج جستجوی گوگل را به همراه دارد. رنکینگ خوب، به معنی انتخاب نادرست کلمه برای گرفتن رتبه نمی باشد.

از مهمترین نکات برای پیدا کردن کلمات کلیدی، شناخت رفتار کاربر و هدف او می باشد. یکی از راه ها برای پیدا کردن قصد کاربر (search intent)، استفاده از گوگل آنالیتیکس می باشد که با استفاده از نمودار user flow  میتوان از هدف کاربر اطمینان پیدا کرد.

۴- جستجوی صوتی (voice search)

طبق نتایج گوگل، ۷۲ درصد از مردم جهان برای پیدا کردن سوال و مشکل خود، از جستجوی صوتی استفاده می کنند که این روش یکی از مهمترین فاکتورها برای گرفتن رتبه سایت در گوگل است. از مهمترین برنامه های هوش مصنوعی که تا به الان برای این کار اختراع شده است می توان به برنامه های Siri، Alexa  و Cortona اشاره کرد. استفاده از voice search، یکی از فاکتورهایی است که می توان به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کرد.

بالا بردن جایگاه سایت در گوگل
بالا بردن جایگاه سایت در گوگل

۵- بهبود رتبه سایت با استفاده از ریچ اسنیپت ها  (Rich Snippet)

ریچ اسنیپت ها، از اسکیما برای نشانه گذاری متن و  داده ها استفاده می کنند تا در نتایج جستجوی گوگل (google search results) بهتر دیده شوند.  کدهای نشانه گذاری به صورت ستاره یا عکس و… در کنار لینک سایت ظاهر می شود.

با ریچ اسنیپت ها می توان نرخ کلیک (ctr) را افزایش و نرخ پرش (bounce rate) را کاهش داد، چرا که به کاربران این امکان را میدهد که قبل از کلیک کردن، پیش نمایشی از محتوا را ببینند. اگر فرض کنیم serps درب اصلی بیزینس است، محتوای صفحات، دیزاین درونی سایت محسوب می شوند و به کاربران نشان میدهد که یک سایت چه ارزشی دارد.

با ساخت یک محتوای با کیفیت برای وب سایت، شما می توانید کاربران را با گرمی به سایت خود دعوت نمایید و موتورهای جستجو به خانه دائمی شما تبدیل می شوند.

کاربرد اصلی استراکچر دیتا هها افزایش فهم و درک ربات های گوگل از محتوای صفحه است. شما اگر بخواهید در یک کلمه در رتبه های بالا قرار بگیرید باید ابتدا و قبل از هر کاری سعی کنید صفحه و محتوای صفحه خود را به گونه ای ایجاد کنید که به راحتی برای گوگل قابل درک باشد. یکی از مواردی که باعث افزایش این درک می شود استراکچر دیتا ها هستند که انواع بسیار مختلفی دارند.

۶- استفاده از فهرست بندی معنایی کلمات (LSI)

یکی از تاکتیک های مهم برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل، استفاده از کلمات lsi است. Lsi مخفف کلمه Lantent Semantic Indexing می باشد و به فهرست بندی معنایی کلمات ترجمه شده است. با استفاده از LSI میتوان درک درستی از کلمات و موضوع یک صفحه اینترنتی داشت. با استفاده از این نوع کلمات می توان ترافیک ارگانیک سایت و ورودی را نیز افزایش داد.

استفاده از کلمات کلیدی lsi به این معنی است که شما راجب جوانب مختلف یک موضوع صحبت می کنید و موارد مشابه و نزدیک به موضوع اصلی را در محتوا پوشش می دهید. انجام چنین کاری ۲ تاثیر مثبت دارد. مورد اول اینکه باعث می شود گوگل جامع تر مارو درک کنه و بهتر بهمون رتبه بده و موضوع بدی اینکه علاوه رد بالابردن رتبه کلمات اصلی، ممکنه رتبه بسیاری از کلمات فرعی هم در همون صفحه بالا بره و به این شکل شما یک صفحه دارید که مثلا با تعداد قابل توجهی کلمه بالاست.

۷- بهینه سازی عکس ها

با وجودی که عکس ها برای یک سایت مهم هستند، اما در صورت بهینه نبودن آن ها، امکان از دست دادن جایگاه وجود  خواهد داشت. برای اینکه عکس ها به شما در افزایش رتبه کمک کند، باید به فرمت و سایز عکس ها هم توجه داشته باشید. از موارد دیگر که به سئوی سایت هم کمک می کند و جز فاکتورهای گوگل نیز هست، داشتن عنوان جایگزین یا همان تگ  ALT است.  دقت داشته باشید که با افزایش حجم عکس ها، سرعت لودینگ صفحات پایین می آید که این بزرگترین خطر برای رتبه یک سایت است.

۸- بهینه کردن  فایل Robots.txt

با استفاده از فایل روبوت می توانید از ایندکس کردن بعضی از صفحات به هنگام کراول کردن بپرهیزید. برای دسترسی داشتن به این فایل می توان از طریق سرچ کنسول، این تنظیمات را انجام داد. هدف از این کار، جلوگیری از محتواهای تکراری و بستن مسیرهای مختلف برای خزیدن کراولرها است.

۹- بهینه کردن URL

برای آنکه در گوگل با rank بهتری ظاهر شوید، باید به آدرس صفحات خود توجه داشته باشید، در صورتی که آدرس شما طولانی یا بی معنی باشد و یا کلمات هدف را شامل نشود، امکان از دست دادن رتبه را خواهید داشت. تا جایی که امکان دارد از URL های کوتاه و قابل فهم برای صفحات سایت خود استفاده کنید.

۱۰- استفاده از تگ های هدینگ

از نکات مهمی که می توان برای بالا بردن رتبه سایت از آن استفاده کرد، استفاده درست از تگ های هدینگ است. متاسفانه خیلی از سئوکاران از این تگ ها به درستی استفاده نمیکنند. دقت داشته باشید که هر صفحه فقط باید از یک  تگ H1 استفاده نماید و در آن باید عین کلمه کلیدی گنجانده شود.

از دیگر تگ های هدینگ مانند تگ هدینگ H2 تا H6 ، می توان بیش از یک بار استفاده نمود، در این تگ ها هم بهتر است که از کلمات کلیدی و هم کلمات LSI استفاده نمایید. حتما هدینگ ها را به صورت هوشمندانه انتخاب نمایید، تا کاربر با خواندن آن ها بیشتر تمایل به خواندن کامل محتوا داشته باشد.

۱۱- بهینه کردن و جذاب کردن توضیحات متا (Meta Description)

به جز تگ تایتل، متا دیسکریپشن هم عاملی مهم برای جذب کاربر و انتخاب سایت به حساب می آید. هر چه توضیحات متا جذاب تر باشد، کاربر بیشتر تمایل پیدا می کند که لینک سایت را کلیک نماید و وارد آن صفحه شود. برای بهینه کردن  توضیحات متا می توانید از ابزار یوآست برای نوشتن استفاده نمایید.

۱۲- پاک کردن محتواهای تکراری از سایت

با استفاده از سرچ کنسول می توانید، محتواهای تکراری یا همان duplicate content ها را پاک  نمایید. این نوع خطاها به صورت سرقت ادبی نمایش داده نمی شود، اما برای افزایش رتبه سایت در گوگل باید تمامی محتواها بهینه باشد و هر کدام در جایگاه درستی قرار گیرند.

بالا بردن جایگاه سایت در گوگل
بالا بردن جایگاه سایت در گوگل

۱۳- درست کردن خطای ۴۰۴

خطای ۴۰۴ یکی از خطاهای رایج HTTP است که کاربر نمی تواند به صفحه مورد نظر متصل شود، علت آن هم پیدا نشدن صفحه در سرور می باشد. واضح است که خطای ۴۰۴ مربوط به وب سایت ها بوده و ربطی به اینترنت ندارد، عموما این خطا را به صورت های گوناگون مانند زیر نمایش داده می شود.

  •  404 Error
  • 404 Not Found
  • Error 404
  • The requested URL [URL] was not found on this server
  • HTTP 404
  • Error 404 Not Found
  • 404 File or Directory Not Found
  • HTTP 404 Not Found
  • 404 Page Not Found

بهتر است که برای افزایش رتبه سایت خود، این مشکل را حتما حل نمایید.

۱۴- نوشتن عنوان مجزا برای هر صفحه

هر صفحه ای از سایت باید عنوان مجزا که حداکثر ۷۰ کاراکتر است، داشته باشد. هدف استفاده از تگ تایتل، معرفی صفحه و ویژگی های به کار رفته در آن است که البته باید در عنوان صفحه، از کلمه کلیدی خاص آن صفحه استفاده شود.

۱۵- افزایش رتبه با درست کردن لینک های شکسته

اگر سایت شما از پروتکل امن استفاده می کند، نباید نگران لینک های شکسته باشید، اما با این حال، گاهی اوقات لینک های مخرب اتفاق می افتد که در صورت داشتن چنین لینک هایی، رتبه سایت دچار تزلزل خواهد شد، پس بهترین کار، چک کردن سایت خود در ابزارهای مخصوص مانند broken link checker می باشد. حتما به این لینک ها دقت داشته باشید که در صورت بودن در سایت، امکان افزایش بانس ریت بیشتر می شود.

۱۶- ساخت صفحه تماس با ما

آیا تا به حال شده، وارد سایتی شوید که صفحه تماس با ما نداشته باشد؟ مطمئنا نداشتن چنین صفحه ای، یکی از بزرگترین ایرادات یک سایت به حساب می آید که از نظر سئویی هم، مشکل ایجاد خواهد کرد. یادتان باشد که اطلاعات سایت مانند ایمیل و شماره تماس باید به صورت واضح نمایش داده شود، تا کاربران به راحتی بتوانند با شما در ارتباط باشند.

۱۷-  مطابقت داشتن محتوا با هدف جستجو

Search intent یا هدف جستجو، یک کلمه نوین در دنیای  سئو بوده که بهترین نتیجه را نیز به دنبال دارد. با استفاده از الگوریتم رنک برین، گوگل به راحتی می تواند بفهمد که جستجوی کاربر با کلمه کلیدی خاص با محتوای سایت شما مطابقت دارد یا خیر. اگر تقلبی در آن صفحه اتفاق افتاده باشد، مطمئنا به چند لینک پایین تر از موقعیت فعلی تنزل خواهد نمود. حال اگر محتوای شما با کلمه کلیدی کاربر مطابقت داشته باشد و dwell time سایت بیشتر شود، به گوگل این سیگنال انتقال  داده می شود که این صفحه توانسته نیاز کاربران زیادی را برطرف نماید که همین امر باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می شود.

۱۸- کاهش بانس ریت (Bounce rate)

یکی از مواردی که گوگل بسیار به آن توجه دارد، bounce rate می باشد. برای کاهش بانس ریت از سایت می توانید مقاله بهترین راهها ی کاهش بانس ریت را مطالعه نمایید. گوگل به هیچ عنوان دوست ندارد سایتی که در ابتدا هدف کاربر بوده، به علت نداشتن محتوای خوب یا حتی لینک های داخلی، لینک های شکسته و.. بسته شود و کاربر به دنبال سایت دیگری رود.  همانطور که در بالا گفته شد، یکی از بهترین راه ها برای کاهش نرخ پرش، مطابقت داشتن هدف کاربر با محتوایی است که توسط او انتخاب شده است. کاهش بانس سایت، یکی دیکر از مواردی است که باعث بالا بردن رتبه سایت در گوگل می شود.

۱۹-بهینه سازی سایت برای موبایل

قطعا شما هم می دانید که سایت خود را باید برای موبایل و تبلت نیز بهینه نمایید. این روزها استفاده از موبایل و تبلت نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده و کاربران زیادی از طریق چنین دستگاه هایی سایت ها را بررسی می کنند. در واقعیت بالای ۶۰٪ از جستجوهای گوگل در موبایل انجام می شود. بهینه بودن سایت برای موبایل، یکی دیگر از راههای افزایش rank در گوگل می باشد.

۲۰-  کاهش کدهای غیر ضروری

همانطور که میدانید، سفارشی سازی سایت با کدهای منحصر به فرد بسیار خوب است اما داشتن کدهایی که غیر ضروری است، نه تنها باعث کاهش rank سایت می شود، بلکه در سرعت سایت نیز تاثیر می گذارد. در صورتی که در سایت از کدهای غیر ضروری استفاده نمایید، خزنده های  موتورهای جستجو، باید مدت زمان بیشتری را برای خزیدن و ایندکس کردن در سایت صرف نمایند. عموما کدهای جاوا اسکریپت و CSS یکی از بدترین نوع از کدها، برای سئو به حساب می آیند. تا جایی که امکان دارد باید کدها سبک و تمیز باشند که load time در صفحه افزایش یابد و آن صفحه سریعتر بارگذاری شود.

۲۱- اضافه کردن سوال و جواب در سایت

عموما مردم تشنه یادگیری هستند و در سایت های بسیاری مانند یاهو، گوگل و حتی quora به دنبال سوالات خود می گردند. پس چه بهتر که صفحه ای برای پرسش و پاسخ ایجاد نمایید یا حتی در انتهای محتواهای خود، سوالات مرتبط به آن موضوع نوشته شده را اضافه نمایید. با این روش نه تنها به افزایش رتبه سایت خود کمک کرده اید، بلکه بانس ریت را کمتر کرده و زمان ماندگاری و مدت حضور کاربر در سایت افزایش داده می شود.

۲۲- استفاده از کلمات کلیدی طولانی

یکی از استراتژی هایی که می تونه خیلی به بهبود رتبه شما در گوگل کمک کنه بحث کلمات کلیدی طولانی.

این موضوع اصلا به این معنی نیست که شما الکی کلمات کلیدی هدف خودتون رو طولانی کنید. در واقعیت توی بیشتر کسب و کار ها و در این سال هایی که مخاطبان دقیقا خواسته و هدف و سوال خودشون رو سرچ می کنند، بیشتر سرچ ها داره میره سمت سرچ های هدفمند و طولانی تر.

معمولا این سرچ ها رقابت بسیار پایین تری دارند و راحت تر میشه ازشون رتبه های خوب به دست آورد. شما اگه بتونید به درستی کلمات long tail حوزه خودتون رو پوشش بدین و شناسایی کنید، شانس موفیت شما در افزایش رتبه سایت در گوگل به شدت بالا میره.

اگه بخوایم یک مثال بزنیم مثلا ما در ویکی دمی یک صفحه داریم به نام آموزش سئو، اما بیشتر ورودی این صفحه با کلمه آموزش سئو از صفر تا صد رایگان است. خب اختلاف این ۲ کلمه را مشاهده کنید. این یعنی لانگ تیل یا کلمات کلیدی طولانی که یکی از اصلی ترین بزگ های برنده شما محصوب میشه.

۲۳- پوگو استیکینگ و رتبه گرفتن در گوگل

پوگو استیکینگ یعنی اینکه وقتی کاربر از صفحه نتایج جستجو گوگل وارد سایت شما می شود و بعد از سایت شما روی دکمه برگشت کلیک می کند و مجدد وارد صفحه نتایج جستجو گوگل می شود و وارد یک سایت دیگر می شود.

در این شرایط معمولا این دید برای گوگل به وجود می آید که شما نتوانسته اید نظر مخاطبی که وارد سایت شده را جلب کنید و احتمالا سایت و محتوای شما از کیفیت لازم برخوردار نیست پس بهتر است یا به شما بهبود رتبه ندهد و یا حتی باعث پایین اومدن رتبه سایت شما هم بشود.

پوگو استیکینگ موضوع تقریبا خطرناکی است و اگر شما می خواهید یکی از رتبه های بالا در سرچ گوگل باشید حتما باید به ان توجه کنید. برای جلوگیری از آن باید سعی کنید کاربر را با سایت خودتان درگیر کنید و اورا غرق در سایت کنید و. هر چقدر او بیشتر در سایت شما بماند و اسکرول کند یا وارد سایر صفحات دیگر شما شود، سیگنال های خیلی خوبی به سمت گوگل ارسال می شود که شما توانسته اید نظر این کاربر را جلب کنید.

بالا بردن جایگاه سایت در گوگل
بالا بردن جایگاه سایت در گوگل

نتیجه گیری

کاربران عزیز باید بدانید که طبق آمار بیشتر از ۷۳ درصد از وب سایت هایی که با هدف کسب و کار را اندازی می شوند می خواهند روی سئو وب سایت خود سرمایه گذاری کنند و ان را تقویت کنند. منظور این است که الان همه به دنبال افزایش رتبه و بهبود وضعیت سایت هستند و توی این شرایط سایت هایی در جایگاه های بالا تر قرار می گیرند که درست تر و حرفه ای تر از این فاکتور ها استفاده کنند.

الان همه وب سایت ها تایتل دارند، همگی محتوا دارند، همگی ریسپانسیو هستند و خیلی چیزای دیگه. پس سعی کنید با افزایش مطالعه مقاله و توانایی های خود وارد مباحث ریزه کاری بشید و دنبال نقاط ضعف سایت های رقیب بگردین و و سایت خودتونو از رقیب هاتون بهتر کنید تا بتونید در سرچ گوگل ی یا همون serp بالاتر از رقیب های خود قرار بگیرید

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!