content 1

انواع محتوا کدامند؟

محتوای متنی

اول به رایج ترین و پرکاربرد ترین نوع محتوا می پردازیم که بین اشخاص و کسب وکارهای مختلف پر استفاده ترین است.

در این نوع از محتوا با توجه به هدفی که برای مخاطب داریم با یک سری اصول و قواعد و هم چنین ادبیات و نگارش مخصوص خود محتوای متنی خود را منتشر کرده.

این نکته حائزاهمیت است که برای پیدا کردن هدف خود در هر نوع تولید محتوا میتوانیم رفتار مخاطب خود را آنالیز کرده تا هدف گیری دقیق تری داشته باشیم.

در انتهای تعریف تولید محتوای متنی یک مثال از آن را برای شما بیان می کنیم : اگر شما فروشنده هستید وبرای فروش محصولات خود لیستی از مزایا و یا حتی معایب محصولات خود را متناسب با سلیقه مشتری هایتان مینویسید در واقع در حال تولید محتوا هستیم اما باید به یاد داشته باشید که تولید محتوا فقط نویسندگی نیست!

 انواع محتوا کدامند؟
انواع محتوا کدامند؟

 

یا به طور مثال برای معرفی یک کتاب یک مفهوم کلی از متن آن را چنان پر رمز و راز و با خلاقیت بیان کنید که مخاطب شما برای کشف این راز و لمس تعاریف شما مشتاق به خرید آن کتاب شود.

توضیحات شما باید به قدری قوی باشد که گاهی ذهن مخاطب را درگیر کند و تشنه یافتن ادامه بحث چالش برانگیز شما باشد اما در عین حال نباید آنقدر هم پیچیده باشد که به دور از تصور برخی از مخاطبین شما و کاربرانتان باشد و یک اطلاعات هیجان انگیز و مفید می تواند برای شما موفقیت آفرین تر از توضیح یک صفحه بی محتوا باشد .

تولید محتوای ویدیویی

یکی از موثر ترین سبک های تولید محتواست که مخاطب می تواند به راحتی ارتباط برقرار کند و هم چنین میتوانید با انتخاب موسیقی مناسب و یا تصویر های جذاب، تاثیر بیشتری بر روی مخاطب و کاربرانتان داشته باشید.

و جالب است بدانید ویدیو ها انواع مختلفی دارند که هر کدام میتواند مناسب یک کسب و کار باشد بنابراین متناسب با هدف خود و نوع کسب و کار میتوانید ویدیویی تاثیرگذار از خود منتشر کنید.

7jktiww41saa

تولید محتوای صوتی

شاید روزانه با خیلی از محتوا های صوتی روبرو میشوید مثل رادیو، پادکست و..

این سبک از تولید محتوا طرفداران خاص خود را دارد به این دلیل که بعضی از افراد جدا از علاقه مندان آن، به دلیل شرایطی که دارند از آن بهره می برند که امروز به شدت مورد استقبال مردم هم قرار گرفته است.

حتی گاهی این نوع از تولید محتوا می تواند تاثیرگذارتر از محتوای متنی و تصویری هم باشد برای آن دسته از افرادی که ذهنشان هنگام شنیدن بیشتر درگیر مسائل خواهد شد و خلاق تر عمل خواهد کرد.

 انواع محتوا کدامند؟
انواع محتوا کدامند؟

محتوای اینفوگرافیک

واژه اینفوگرافیک به معنای انتقال اطلاعات به صورت نمودار و اشکال است و انواع مختلف زیادی را دارد .

برا ی آن دسته از مخاطب و کاربرانی که با نقاشی یک سری داده و یا نمودار راحت تر ارتباط برقرار میکنند و یا حتی گاهی اوقات انتقال یک سری اطلاعات فقط از طریق رسم نمودار ممکن است این نوع محتوا مناسب است .

محتوای تصویری

همان که از اسمش پیداست به محتوایی که در قالب عکس و تصویر باشد گفته می شود. این نوع از محتوا میتواند برای خیلی از اهداف و کسب و کارها مناسب و تاثیرگذار باشد .

 انواع محتوا کدامند؟
انواع محتوا کدامند؟

کلام آخر

امیدواریم با خواندن این پست به جواب خیلی از سوال های خود رسیده باشید و راحت تر بتوانید انواع محتوا های مختلف را باهم بررسی کنید بلکه بتوانید بهترین روش را برای انتقال اطلاعات در کسب و کار خود انتخاب کنید

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!