تولید محتوای گرافیکی

تولید محتوای گرافیکی

در دنیای دیجیتال” تولید محتوای گرافیکی ” به عنوان یکی از شاخصه های مهم دیجیتال مارکتینگ شناخته می شود. محتوا برای هر کسب و کار باید به صورت منحصر به فرد و مختص همان حوزه تولید شود.

این بدین معنی است که برای هر کسب و کار قبل از آنکه محتوایی تولید شود باید نیازهای مخاطب شناسایی؛ رفتار کاربران مختص به همان کسب و کار را آنالیز؛ و بر أساس آن یک استراتژی تولید محتوا ایجاد شود.

استفاده از ابزارها در دنیای دیجیتال

 پس از تعیین استراتژی تولید محتوا، نوبت به طراحی و استفاده از ابزارها در دنیای دیجیتال می رسد. این ابزارها به چهار دسته کلی تقسیم می شوند: محتوای تصویری، محتوای متنی، محتوای ویدئویی و محتوای صوتی.

از بین این گزینه ها تولید محتوای گرافیکی ، به دلیل برقراری ارتباط سریع با مخاطب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تحقیقات نشان داده است که حدود ۹۰ درصد از اطلاعات وارد شده در مغز بصری بوده و ۶۵ درصد از افراد نیز می توانند با دیدن تصاویر آن ها را در حافظه خود نگه دارند.

بنابراین استفاده از تصاویر گرافیکی مناسب و جذاب در محتوا و انتقال پیام به روشی خلاقانه، ابزار درستی برای پیروزی در رقابت تنگانگ بین برندها خواهد بود.تولید محتوای گرافیکی

انواع محتوای گرافیکی

محتوای گرافیکی شاخه های زیادی دارد که میتوانند در قالب های مختلفی تولید شوند و هر کدام ویژگی های منحصر بفردی دارند،برخی از این ویژگی ها عبارت اند از:

تصویر و عکس نوشته

اینفوگرافیک

موشن گرافی

اسلاید

اسکرین شات

طراحی استیکر

اهمیت استفاده از تصاویر با کیفیت

استفاده از عکس های با کیفیت و جذاب در تولید محتوای گرافیکی بسیار حائز اهمیت است. اگر تصاویر استفاده شده در محتوای شما با کیفیت و جذاب باشند، مطمئنا افراد زیادی به آنها توجه خواهند کرد.
با اینکه همه میتوانند عکاسی کنند و از آنها به عنوان محتوای گرافیکی استفاده کنند ولی این تصاویر هیچ وقت نمیتوانند جایگاه طرح های سفارشی و منحصر بفرد را بگیرند و بازده آنها را نخواهند داشت.
پس اگر میخواهید محتوای گرافیکی که تولید کردید موفقیت آمیز باشد بهتر است از عکس های تکراری استفاده نکنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!