3194387000160411181005

قالب یه سایت یکی از عواملی هست که برند سایت رو معرفی میکنه ، اگه قالب زیبایی داشته باشین میتونین توی ذهن ها ماندگار بشین.پس در انتخاب قالب سایت به نکات زیر توجه کنید:

1-‌‌ درنظرگرفتن موضوع وب سایت

اولین و واضح‌‌ترین مسئله در انتخاب قالب سایت، موضوع و حوزه فعالیت وب‌سایت است. اگر بدون تصمیم قاطع در این مورد به انتخاب قالب بپردازید با بی‌نهایت قالب جذاب و دوست‌داشتنی مواجه می‌شوید که حتی حاضرید ایده کار‌تان را برای استفاده از آنها تغییر دهید!
هر وب‌سایت ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. هرگز نمی‌توان برای یک وب‌سایت تجاری از یک قالب بلاگ شخصی استفاده کرد. اگر شما تصمیم به راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین دارید، قالب سایت باید ویژگی‌های یک فروشگاه مانند دسته‌بندی یا فیلتر کردن محصولات بر اساس یک برند خاص، قیمت و سایر مشخصه‌های مخصوص کسب‌و‌کار آنلاین شما را داشته باشد.

2- محاسبه بودجه وهزینه

یکی از مزیت‌های بینظیر وردپرس تغییر قالب سایت، براحتی و بدون تاثیر بر محتوای سایت است. اگر در آغاز بودجه شما بسیار کم و محدود است سعی کنید بهترین قالب موجود بر اساس بودجه خود را انتخاب کنید. در آینده می‌توانید یک قالب بهتر خریداری کنید و یا حتی یک قالب مخصوص خود‌تان سفارش دهید.
فقط به این نکته توجه کنید که سادگی تغییر قالب در وردپرس به این معنا نیست که شما اجازه زیاده‌روی دارید و می‌توانید در فاصله زمانی کوتاه قالب‌های مختلفی را روی سایت امتحان کنید. زیاده‌روی در این کار باعث از دست دادن مشتریان‌تان می‌شود.

3- صبور بودن و گذاشتن وقت در انتخاب قالب

ممکن است برای راه‌اندازی وب‌سایت‌تان بسیار هیجان‌زده باشید و بخواهید بسرعت یک قالب انتخاب کنید و منتظر مشتریان‌تان باشید، اما به این نکته توجه کنید که اگر قالب شما نتواند نیازهای شما و کاربران‌تان را پوشش دهد، اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید به آن بسیار سخت‌تر خواهد بود و زمان بیشتری از شما می‌گیرد. حتی ممکن است باعث ایجاد نارضایتی در مشتریان شود.
بنابراین به امید نتیجه‌گرفتن سریع، در انتخاب قالب عجله نکنید. به‌اندازه‌کافی وقت بگذارید و در مورد ویژگی‌های قالب‌ مناسب با حوزه کاری خود تحقیق کنید.

consultant min

4-انتخاب قالب های قابل انعطاف و تغییرپذیر

برخی از قالب‌ها قابلیت سفارشی‌سازی و تغییر در رنگ‌بندی و نوع نمایش را دارند. اینکه قالب شما مشابه پوسته سایت رقبای‌تان باشد چه فایده‌ای برای شما دارد؟ اینکار فقط به کاربر اعلام می‌کند شما یک کپی دست دوم از سایت رقیب هستید؛ حتی اگر هزاران ایده جدید و خاص داشته باشید. فراموش نکنید ظاهر سایت اولین تاثیر را در ذهن مشتریان بوجود می‌آورد. ذهنیتی که ظاهر سایت در کاربران بوجود می‌آورد بسختی قابل تغییر است.
با توجه به موارد گفته شده شما باید امکان شخصی‌سازی قالب را داشته باشید تا بعنوان یک کپی دست دوم که حرفی برای گفتن ندارد؛ شناخته نشوید.

5- انتخاب قالب واکنش گرا

قالب واکنش گرا (به انگلیسی: Responsive) به این معنی است که سایت شما در تمام دستگاه‌ها اعم از موبایل، تبلت، کامپیوتر رومیزی، لپ‌تاپ و حتی تلویزیون به بهترین شکل نمایش داده شود. در واقع باید نمایش سایت بر اساس سایز نمایشگر کاربر استاندارد باشد و اندازه نوشته‌ها، تصاویر، دکمه‌ها و سایر المان‌های صفحه متناسب باشد. واکنش‌گرایی به اندازه‌ای مهم است که اگر سایتی از آن پشتیبانی نکند صد‌در‌صد محکوم به شکست است.

6- مطمئن باشید قالب سایت توسط طراحان آن پشتیبانی می‌شود.

یک قالب خوب حتما باید خدمات پشتیبانی داشته باشد. مخصوصا اگر شما تازه‌کار باشید حتما نیاز به مشاوره و پشتیبانی خواهید داشت. البته با تجربه‌‌ترین افراد در حوزه راه‌اندازی وب‌سایت هم همیشه بدنبال یک تیم پشتیبانی قوی و حرفه‌ای هستند. مطمئن شوید که قالب موردنظر‌تان توسط تیم طراحان آن پشتیبانی می‌شود و در مورد هزینه پشتیبانی هم تحقیق کنید. در ایران معمولا قالب‌ها با شش ماه تا یکسال پشتیبانی رایگان ارائه می‌شوند و بعد از گذشت این زمان برای ادامه استفاده از خدمات پشتیبانی باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید که البته هزینه خیلی زیادی نیست.

download 6

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!