images 2020 03 14T153917.525

گوگل یکی از موتورهای جستجو در جهان به شمار می آید که به ارائه یک تجربه امن آنلاین به کاربران خود متعهد است. برای رسیدن به این هدف، گوگل منابع جستجوگر خود را در شناسایی و نشانه گذاری وبسایت هایی که بالقوه مخرب هستند به کار گمارده است. این وبسایت های مخرب در اصطلاح به لیست سیاه معروف هستند. در زمان ورود کاربر به آن سایت ها از طرف گوگل یک هشدار به مخاطب داده می شود و کاربر را از حرکت به جلو و ورود به سایت برحذر می دارد. از طرف دیگر به مالک وبسایت نیز پیامی ارسال می گردد و به طور همزمان گوگل هدف های مهاجم را مختل می کند.

◊ تعریف لیست سیاه گوگل:

در چارچوب وبسایت ها، لیست سیاه به فرایند موتورهای جستجو اشاره دارد که یک وبسایت را از فهرست خود حذف می کند.

مدیران وب به این مسئله توجه جدی می کنند؛ چرا که با قرار گرفتن در لیست سیاه، تقریبا 95٪ از ترافیک آلی وبسایت خود را از دست می دهند که این مسئله می تواند به سرعت بر فروش و درآمدشان تاثیر بگذارد.

سایت هایی در لیست سیاه قرار دارند که متخصصینی مانند  Google، Bing، Norton Safe Web، McAfee SiteAdvisor و … بی نظمی هایی را در آن وبسایت ببینند که به نظر برسد بدافزاری باشد. بدافزارها می توانند به شکل های مختلفی ظاهر شوند از جمله: اسب های تروجان، طرح های فیشینگ، هکرهای دارویی، ایمیل یا اطلاعات خرابکاری.

اغلب، مدیران وبسایت ها حتی نمی دانند که هک شده اند. با این حال، در نتایج موتورهای جستجو، وبسایت های آلوده و هک شده به کاربران نمایش داده نمی شوند. زیرا گوگل نمی خواهد کاربران خود را از دست داده و باعث آسیب به سیستم های خود شود.

اعمال برای قرارنگرفتن در لیست سیاه گوگل:

مخفی کاری کاری

پنهانکاری به این معنی است که شما یک متن و لینک رو در قالب html در صفحه خودتون قرار میدید به گونه ای که کاربر قادر به دیدن اون نیست و در واقع از لینک مخفی استفاده میکنید ، معمولا برای لینک هایی که رنگشون با رنگ زمینه یکسان هستند. یا متن ها و کلمات کلیدی معروف که در کد سایت قرار داده شده اند ولی توسط کاربر مشاهده نمیشوند ، به عنوان مثال شما میدونید افراد زیادی فلان واژه رو در گوگل سرچ میکنند و اون کلمه رو به صورت مخفی در سایت خودتون قرار میدید، مطمئن باشید گوگل این موضوع رو خواهد فهمید و شما رو جریمه خواهد کرد.علاوه بر اون کاربران شما هم شما رو جریمه خواهند کرد و کم کم از لیست رقابت خارج خواهید شد.

افراط در استفاده از کلمات کلیدی

به شما گفته شده که موتورهای جستجو متن هایی رو که سرشار از کلمات کلیدی هستند رو دوست دارند،بنابر این صفحه ای میسازید و کلمات کلیدی رو در اون قرار میدید و در سایت خودتون منتشر میکنید و جایی قرار میدید که کاربران سایت نتوانند اون رو مشاهده کنند.دارید اشتباه میکنید!
اولا اینکه اگر این صفحه درست به سایر صفحات شما لینک نشده باشه ، گوگل هم این صفحه رو پیدا نمیکنه و در نتیجه صفحه بی استفاده خواهد شد (برای هدفی که ایجادش کردید).
ثانیا ، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی بدتر از اینه که کلمات کلیدی کمی استفاده کنید و نتیجه اش اینه که در لیست سیاه گوگل جای خواهید گرفت.
بهترین راه برای این مسئله این هست که کلمات کلیدی مناسب ، منحصر به فرد و کاربر پسند رو انتخاب کنید و سعی کنید نسبت ۳% رو رعایت کنید (یعنی در کل اعتدال رو رعایت کنید و اینطور نباشه که اندازه ی متنی که نوشتید کلمات کلیدی بنویسید!)

خیلی زیاد ، خیلی سریع

تصمیم میگیرید سایتتون رو برای موتورهای جستجو بهینه کنید ، برای همین تعداد زیادی مطلب رو همراه با کلمات کلیدی در یک روز در سایت خودتون منتشر میکنید ، این کار چندان هم هوشمندانه نیست! یکی از موارد مهمی که گوگل به اون توجه میکنه عمر سایت و نحوه ی رشد اون هست.اگر سایت شما در مدت زمان کوتاهی خیلی بزرگ بشه ( یعنی تعداد صفحاتش خیلی زیاد بشه) گوگل به شما مضنون خواهد شد که قصد اسپم (جفنگ) دارید.
به شما توصیه میکنم مطالب رو در فواصل زمانی منظم ارسال کنید و تا جای ممکن خودتون (به قلم خودتون!) مطالب رو بنویسید ، اینکار برای موتورهای جستجو واقعا ارزشمند هست ،یادتون باشه یک مطلب با کیفیت و تک بیشتر از ۱۰۰ مطلب کپی شده ارزش داره! میتونید امتحان کنید!

download 2020 03 14T153821.643

مطالب تکراری

شما یک مطلب خیلی خوب و ارزشمند و تک نوشتید و کلمات کلیدی خوبی براش انتخاب کردید و برای بازدید کننده واقعا جذاب هست ، ولی این مطلب رو در صفحات مختلف سایتتون و در جاهای مختلف قرار دادید ، گوگل متوجه تکراری بودن مطلب خواهد شد و شما رو جریمه میکنه.پس یک مطلب رو در آدرس های مختلف از سایتتون قرار ندید و برای هر مطلب یک آدرس (URL) انتخاب کنید.
حتی وقتی مطلبی رو از سایت دیگری نقل میکنید حتما منبع رو به صورت لینک در انتهای مقاله ذکر کنید چرا که گوگل میدونه شما این مطلب رو از کجا کپی کردید و در صورتی که منبعی نداشته باشید و ذکر نکنید گوگل به چشم یک اسپم کننده (که باعث تکراری شدن محتویات اینترنت میشه) نگاه خواهد کرد و شما رو جریمه میکنه.

دیرکتوری های لینک و تبادل لینک

خوب میدونید که تبادل لینک و ثبت لینک شما در دیرکتوری ها تاثیر بسزایی در رتبه بندی سایت شما خواهد داد ولی آیا از جزئیات خبر دارید؟هنگامی که لینک سایتتون رو در دیرکتوریهایی قرار میدید که صدها لینک رو در هر صفحه نمایش میدهند در واقع وقت خودتون رو حروم کردید چون این صفحات از دید گوگل بی ارزش هستند چرا که محتویات این صفحات با محتویات سایت شما مرتبط نیستند و بدتر از همه اینکه شما توسط گوگل تنبیه خواهید شد ، نه به خاطر اینکه لینک شما در اون صفحات هست ، نه! بلکه به این دلیل که لینک این سایت ها در سایت شما قرار داره ، در واقع شما برای اینکه بتونید لینک خودتون رو در این سایت ها ثبت کنید باید یک لینک از اون سایت ها رو در سایتتون قرار بدید! و اینجاست که گوگل به شما رو به دلیل حمایت از سایت های بی محتوا جریمه میکنه.
توصیه : تنها با سایت ها و وبلاگ هایی تبادل لینک کنید که موضوعیت مشابهی با سایت شما دارند و در این زمینه هم شدیدا تاکید میکنم کیفیت خیلی مهم تر از کمیت هست.

فیشینگ

فیشینگ یک اقدام غیرقانونی است و این سایت ها جزء سایت های مخرب محسوب میشوند و هم توسط گوگل و هم توسط آنتی ویروس ها بلاک خواهند شد.در واقع این سایت ها به دزدیدن اطلاعات کاربر اقدام میکنند و امنیت اینترنت رو کاهش میدهند.

صفحات Doorway

این صفحات در واقع گونه ای از صفحه ها هستند که برای موتورهای جستجو ایجاد شده اند و بنابر این برای کاربرانی که از سایت شما استفاده میکنند مفید نیستند و در واقع بازدیدکننده هرگز نخواهد توانست این صفحات رو ببینه و شامل تعداد زیادی کلمات کلیدی ، کپی مقالات و … است.برخی از صاحبان سایت ها میدونند که موتورهای جستجوی مختلف الگوریتم های مختلفی دارند برای همین برای هر موتور جستجو یک صفحه Doorway ایجاد میکند ولی نمیدونند با این کار دارند سایتشون رو به سمت مرگ تدریجی هدایت میکنند و گوگل به محض اینکه این صفحات رو تشخیص بده کل سایت رو به لیست سیاهش اضافه خواهد کرد.

ثبت سایت به صورت مکرر در موتورهای جستجو

وقتی یکبار سایت خودتون رو در موتورهای جستجو ثبت کردید ( که نیازی هم به این کار نیست و خود بخود این کار صورت خواهد گرفت اگر یک صفحه ی فهرست شده به شما لینک بده) دیگه نیازی نیست دوباره سایتتون رو ثبت کنید.این امکان هست که شما با ثبت دوباره سایت تعلیق بشید و اگر هم نشید موتور جستجو نسبت به آدرس سایت شما حساس میشه و به قول گفتنی زیاد تحویلتون نمیگیره!
توصیه : سعی کنید از طریق لینک گرفتن سایت خودتون رو به گوگل معرفی کنید .

نام هاست های مجازی متعدد

هنگامی که آدرس های زیادی به سایت شما ردیرکت (Redirect) بشوند میتونه باعث جریمه شدن شما بشه.یک یا دو تا میتونه خوب باشه ولی بیشتر نه!

مواد نامرغوب

خوب محتویات و مطالب سایت شما در واقع موارد سازنده ی سایت شما هستند ، استفاده از مطالب نامرغوب مثل مسائل مستهجن و از این قبیل مطالب غیر قانونی باعث میشه تا گوگل و سایر موتورهای جستجو شما رو تعلیق کنند.

download 2020 03 14T154115.310

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!