اهمیت سئو برای کسب و کار

اهمیت سئو برای کسب و کار


اهمیت سئو برای کسب و کار

هر نوع کسب و کار یا وبسایتی داشته باشید، قطعا افزایش ترافیک آن یکی از اصلی ترین خواسته های شماست. یکی از دلایلی که سئو اهمیت ویژه پیدا میکند برآورده کردن همین خواسته است.در این پست می خواهیم با این موضوع که چرا سئو برای کسب و کار اهمیت دارد و چرا باید از آن استفاده کنیم.

eyzclt0fnlcp

هر چه وبسایت در یک کلید واژه رتبه بهتری بگیرد، ترافیک بیشتری کسب خواهد کرد. طبق مطالعات، لینک اول گوگل به طور میانگین ۲۷٫۵ % از کلیک های هر واژه را به خود اختصاص می دهد.

این بدین معنی است که طبق آمارها اگر شما در کلید واژه ای موفق به کسب جایگاه لینک اول گوگل شوید، از هر ۱۰۰ دفعه ای که برای آن کلمه سرچ می شود، ۲۷-۲۸ بازدید از سایت شما صورت خواهد گرفت. هرچه رتبه کسب شده پایین تر باشد میزان کاهش نرخ بازدید چشمگیرتر است.

 اهمیت سئو برای کسب و کار
اهمیت سئو برای کسب و کار

۱.دیده شدن بهتر در فضای آنلاین

هرچه وبسایت شما به ازای کلمات کلیدی بیشتری رتبه دار باشد و هرچه رتبه های کسب بالاتر باشند، احتمال دیده شدن وبسایت شما توسط مشتریان بالقوه بالاتر می رود. بر اساس آمار، برای اینکه مشتری برند شما را به خاطر بیاورد، باید بین ۵-۷ بار تحت تاثیر برند شما قرار گیرد.

سئو (SEO) واقعا همان چیزی است که برای بهتر دیده شدن در میان نتایج موتورهای جستجو و تحت تاثیر قرار دادن مشتریان نیاز دارید.

۲.افزایش اعتبار و اعتماد به برند

وبسایتهایی که در نتایج موتورهای جستجو در رتبه های بالاتر صفحه گوگل قرار میگیرند از دید مشتری دارای اعتبار بیشتری هستند و مشتریان بهتر به آنها اعتماد می کنند. ۹۸% جستجوکنندگان در اینترنت، شرکت یا محصولی را انتخاب میکنند که در صفحه اول لیست نتایج قرار دارد.

زیرا افراد احساس می کنند نتایجی که در بالاتر نشان داده می شوند نتایج بهتری هستند. امروزه همه دنبال هر چیزی که باشند آن را در گوگل جستجو میکنند و اگر وبسایت شما بتواند در جستجوی انجام شده در لینک های بالای نتایج جستجو قرار بگیرد، وبسایتی معتبر تلقی می شود.

پیشنهاد شگفت انگیز کدفرند،دسترسی به تمامی دوره های آموزشی کدفرند تنها با ۵۹ هزار تومان

۳.برندینگ

احتمال اینکه وقتی مشتریان در جستجوی کالا یا خدماتی هستند مستقیما اسم برند شما را جستجو کنند کم است، مگر اینکه از شرکت های بسیار شاخص در صنعت و بازار خود باشید. اگر مشتریان شروع به جستجو کنند و ببینند برند شما همیشه بین تاپ لینک های صفحه است، شما عمده راه را در ساخت ارزش ویژه برندتان طی کرده اید.

۴.نرخ بازگشت سرمایه بیشتر

بر اساس مطالعات انجام گرفته توسط مجله Search Engine، نرخ  موفقیت و انعقاد قرارداد در مواردی که از طریق سئو به کسب و کار شما جذب شده اند ۱۴٫۶ % است، درحالی که خروجی موفق دیگر روش ها (مانند ایمیل مستقیم، تبلیغات چاپی و …) ۱٫۷% است.

۵.بررسی رفتار مشتریان و کاربران

سئو امکانی قدرتمند است، زیرا معیارهای زیادی فراهم می آورد که می توانند جزئیات بیشتری درباره بازدیدکنندگان وبسایتتان به شما بگویند.

شما نه تنها می توانید مشخصات جمعیت شناختی، علایق، موقعیت جغرافیایی و اطلاعاتی درباره وسیله ای که با آن در حال کار هستند بدست آورید، بلکه می توانید با بررسی اینکه مشتری شما چه کلیدواژه های دیگری را در گوگل جستجو کرده است به اطلاعات ارزشمندی از اینکه در چه مرحله ای از تصمیم گیری است دست پیدا کنید.

۶.هزینه کمتر Seo نسبت به دیگر روش ها

ترافیک حاصل از بهینه سازی موتور جستجو رایگان است. اینکه قادر باشید به طور مداوم ترافیک هدفمند به وبسایتتان جذب کنید بدون شک فروش شما را افزایش خواهد داد و از آنجا که این کار خرجی ندارد، هزینه کسب مشتری برای شما کاهش خواهد یافت. بدین ترتیب بازده و سودآوری کسب و کار شما بهبود می یابد

۷.ترافیک ورودی کاملا هدفمند

مزیت بهینه سازی موتور جستجو (سئو) نسبت به دیگر روش های بازاریابی این است که برای شما جریان قابل ملاحظه ای از ترافیکی هدفمند ایجاد می کند. توانایی به نمایش در آمدن در صفحه اول نتایج گوگل برای کالا یا سرویس خاصی که ارائه میدهید بسیار ارزشمند است.

کاربر آنلاین می شود، کلمه ای مرتبط با کسب و کار و خدمات شما تایپ می کند و بر روی لینک های نمایش داده شده در صفحه نتایج کلیک می کند.

اینجاست که مخاطب جذب شده بسیار هدفمندتر از حالتی است که شخص از طریق تبلیغ تلویزیونی یا کمپین های تبلیغات ایمیلی با شما آشنا شده باشد، زیرا آنها به گونه ای فعال و پویا به دنبال راه حلی برای موضوعی که در ذهن دارند هستند و شما جواب سوال هستید..

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!