رایگان 1

کلیدواژه های چند کلمه ای چطور کاربر را جذب میکنند؟

کلیدواژه های طولانی که کمتر در سایتهای دیگه دیده شده‌اند و خاصند اما در عین حال میتونن ترافیک زیادی از سرچ به سایتتون بیارن. مثلا “طراحی سایت” خیلی رقابتیه و ماهانه بیش از ۹۰ هزار بار سرچ میشه.

اما یه کلیدواژه طولانی مثل “اهمیت طراحی سایت واکنشگرا” فقط ۲۰ بار در ماه سرچ میشه و رقابت هم توش کمتره.
جالب اینجاست که با کلیدواژه های طولانی سایتتون سریعتر رتبه میگیره تا وقتی که فقط به عبارتهای اصلی یا رقابتی تکیه کنید. توسعه یه برنامه بازاریابی محتوا و نوشتن چند مقاله در هفته که همه بر کلیدواژه های طولانی تمرکز داشته باشند، در طول زمان میتونه چند صد سرچ بگیره. در ضمن ثابت شده که کلیدواژه های طولانی بهتر میتونن بازار هدف شما رو پوشش بدن و براتون کاربرهای دائمی جذب کنند.

ابزار مناسبی برای کلیدواژه ها پیدا کنید

ابزارهای مختلفی برای کلیدواژه ها وجود دارند. اگه اکانت گوگل داشته باشید،  Google Adwords Keyword Planner برای شروع کار تحقیق کلیدواژه مناسبه.

از ابزاری استفاده کنید که بتونید باهاش یه فهرست کامل از کلیدواژه ها درست کنید، به خصوص کلیدواژه های طولانی.

وقتی این کارو کردید، میتونید طبق برنامه زمانبندی شده، با کلیدواژه هایی که انتخاب کردید، برای وبلاگتون مقاله منتشر کنید. دقت کنید در مقاله هایی که مینویسید روشهای سئو رو بکار ببرید.

از روشهای سئوی درون-صفحه استفاده کنید

الگوریتم سرچ گول محتوای صفحه و تگ عنوان رو بعنوان دو تا از مهمترین مکانها برای پیدا کردن کلیدواژه میدونه. هر پست وبلاگ یا صفحه وب­سایت باید روی کلیدواژه مشخصی تمرکز داشته باشه. سعی کنید کلیدواژه هاتونو در ابتدای تگ عنوان بکار بگیرید.
اگه از افزونه سئو یوست استفاده میکنید، به جای تگ عنوان نوشته عنوان سئو یا SEO Title و از پنجره اصلی ویرایشگر صفحه یا پست میتونید پیداش کنید. عنوان سئو فقط ۵۵ کاراکتر میتونه باشه و میتونید یه کلیدواژه ثانویه یا اسم شرکتتون رو هم توش بکار ببرید.
بعد از اینکه کلیدواژه طولانی رو در قسمت عنوان سئو بکار بردید، عین همون عبارت رو در متن هم استفاده کنید. علاوه بر اون، کلیدواژه های مرتبط رو هم باید استفاده کنید. حتما توصیفات متا رو هم بنویسید، چون توصیفات متاست که کاربر رو ترغیب میکنه از بین همه سایتهای روی صفحه نتایج (و سایتهای رقیب) روی سایت شما کلیک کنه.

محتواتونو روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارید

وقتی وبلاگتونو ساختید و روشهای سئو رو در اون بکار گرفتید، وقتشه که این محتوا رو روی صفحات شبکه های اجتماعی شیر کنید. هر چی لینکهای بیشتری به اشتراک گذاشته بشن، احتمال اینکه دیگران به محتواتون لینک بدن بیشتر میشه. لینکهای خارجی طبیعی قطعا رتبه سایتتونو روی گوگل بالا میبره.
دنبال کردن مراحلی که در بالا گفته شد، کمکتون میکنه ترافیک بیشتری بگیرید و تعداد کاربرهای دائمی سایتتونو افزایش بدید. رتبه بندی برای کلیدواژه هایی که کمتر رقابتی اند، سریعتر به نتیجه میرسن و برای برگشت سرمایه بهترند.

شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *