download 2020 01 22T063926.118

گوگل پلاس چیست؟

گوگل پلاس google+ یک شبکه اجتماعی زیر مجموعه شرکت Google است که علاوه بر ویژگی های منحصر به فرد خود ؛ می تواند در سایر شبکه های اجتماعی و برنامه های پشتیبانی شده توسط سیستم عامل اندروید نیزاستفاده شود و همین باعث بالا رفتن تعداد کاربران شبکه گوگل پلاس شده تا جایی که امروزه 2.2 میلیارد نفر در آن ثبت نام کرده اند و بیش از 111 میلیون کاربر فعال دارد. شبکه اجتماعی گوگل پلاس که به G+ هم معروف است برای اشتراک گذاری عکس و متن و لینک مورد استفاده قرار میگرد. از آنجایی که محبوبیت شما در شبکه اجتماعی گوگل پلاس یعنی محبوبیت شما از نظر گوگل؛ از این پلتفرم می توانید به عنوان ابزار موثری در بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده کنید.

اهمیت گوگل پلاس بر سئو :

اگرچه گوگل هر گونه رابطه مستقیمی میان فعالیت و محتوای گوگل پلاس با رتبه بندی سئو را رد می کند، ولی اغلب اوقات سایت هایی که رتبه بندی خوبی دارند، فعالیتشان هم در گوگل پلاس خوب است. اگرچه در تئوری یک اتفاق تصادفی است، اما نتایج خود گویای همه چیز هستند. در اینجا به دلایل اهمیت گوگل پلاس برای سئو اشاره می کنیم:

  • 1.گوگل مالک آن (گوگل پلاس) است، و صرف نظر از اینکه قبول کند یا نه، شواهد تجربی نشان می دهند که محبوبیت در گوگل پلاس، فاکتور مهمی در رتبه بندی خوب است.

    2.برخی لینک ها dofollow هستند و ارتقا رتبه بندی کمک می کنند. همه لینک ها dofollow نیستند ولی برخلاف دیگر سایت ها، حداقل لینک های “shared” (لینک های که در زیر پست آورده می شوند)، dofollow هستند؛ پس از آنها استفاده کنید. به علاوه اگر شما چیزی را پست کنید که جالب توجه باشد و ریپست شود، برای همان صفحه چندین لینک بدست می آورید.

  • 3. لینک های گوگل پلاس، anchor text مرتبط می گیرند.
  • 4.ایندکس شدن فوق العاده سریع تمامی صفحات، یک مزیت دیگر است. درست است که گوگل سایت هایی که مکررا به روز می شوند را خیلی سریع ایندکس می کند، مزیت گوگل پلاس با توییتر و فیسبوک که همه یا بیشتر محتوای آنها از موتور های جستجو پنهان هستند، غیر قابل مقایسه است.
  • مزایای گوگل پلاس برای سئو قابل توجه و چشمگیر هستند. بنابراین اگر هنوز هم تب همه گیر شبکه های اجتماعی را باور ندارید، موضوع در مورد گوگل پلاس فرق می کند؛ ارزشش را دارد که امتحانش کنید اگر هنوز این کار را نکرده اید.

گوگل پلاس و PageRank

در نحوه تعامل گوگل با گوگل پلاس نکته بسیار مهمی وجود دارد که غفلت از آن برای وبمسترها و سئوکارها جایز نیست، و آن این که: گوگل با پروفایل کاربران گوگل پلاس و صفحات ساخته شده در این شبکه اجتماعی، همانند صفحات معمولی وب رفتار می کند.

بر این اساس پاسخ های کلیدواژه هایی که کاربران جستجو می کنند، ممکن است متاثر از گوگل پلاس و موارد مربوط به آن باشد.

به عبارت دیگر در نحوه چینش عناصر صفحه پاسخ های گوگل، پروفایل های گوگل پلاس می تواند به اندازه صفحات معمولی وب تعیین کننده و اثرگذار باشد.

به همین دلیل است که کارشناسان عقیده دارند استفاده از گوگل پلاس برای سئو بسیار مفید و البته ضروری است.

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!