download 2020 01 22T233154.523

تعریف وبمستر :

در حقیقیت می توان گفت که وبمستر بودن یک شغل است و کسی که صاحب یک وب سایت می باشد همان وب مستر است که کار طراحی, نگهداری، توسعه و مدیریت وب سایت بر عهده او می باشد. لازم به ذکر است که این مسئله تنها برای سایت های کوچک می باشد و در سایت های بزرگ داستان بطور کلی فرق می کند. در سایت های بزرگ تمامی کارها به صورت تیمی و گروهی انجام می شود و هر کس وظیفه خاص خود را دارد، مانند: مدیر گروه، مسئول روابط عمومی، برنامه نویسی، مسئول طراحی و بخش پشتیبانی که تمام این بخش ها توسط وب مستر سرپرست هماهنگ و رهبری می شود تا یک سئو بدون نقص برای صاحبان وب سایت های بزرگ صورت گیرد.

شغل وبمستری چه مزایا و معایبی دارد؟

مدیریت یک وبسایت نیز مانند هر شغل دیگری چالش‌های گوناگونی دارد، اگر در کار خود متخصص باشید یک درآمد عالی خواهید داشت، می‌توانید کسب‌و‌کار آنلاین خود را راه‌اندازی کرده و اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید، یک درآمد بی‌وقفه، به‌گونه‌ای که کسب‌و‌کار شما همواره در حال جذب سرمایه برای شما خواهد بود، اما همه‌ی این‌ها مستلزم داشتن یک اراده‌ی قوی و تلاش بی‌وقفه است.

از طرفی وبمستری یک شغل پر هیجان و استرس‌آور است، شاید گاهی لازم باشد تمام شب را بیدار مانده و یا حتی در روز‌های تعطیل روی وبسایتتان کار کنید، ورود رقبای جدید را به صنعت‌تان زیر نظر داشته و برای موفقیت در کسب‌و‌کارتان استراتژی‌های دقیق و هدفمندی طراحی کنید، در یک کلام به شما می‌گوییم تنها اگر عاشق این شغل هستید وارد آن شده و مطمئن باشید به موفقیت خواهید رسید.

وظایف وبمستر :

همانطور که می دانید هر شغل و سمتی که بر عهده افراد قرار دارد وظایف خاص خود را دارد.از آنجایی که وظایف وب مستر بسیار متنوع می باشد و ممکن است این وظایف با توجه به سئو سایت  و هدف هایی که برای وب سایت مورد توجه است تغییراتی را نیز در بر گیرد.  از جمله وظایفی که یک وب مستر بر عهده دارد می توان به چند نمونه زیر اشاره کرد:

  • بررسي کردن سايت هایی که پر بيننده هستند و ارتباط آنها با سایت های مرتبط برای گذاشتن لینک یا تبلیغ برای سایت مربوطه
  • بررسي کردن صفحاتی که دارای بازدید کنندگان کم می باشد  و تلاش برای اینکه سايت بهبود یابد.
  • درستی و صحت لینک هایی که در سایت موجود است.
  • بررسی صفحاتی که مدت زمان زیاد است که به روز سانی نشده اند و تلاش یرای به روز رسانی کردن این صفحات.
  • زمانبندی کردن برای ارسال محتواهای جدید در سایت.
  • طرح نظر سنجی در مورد گرافیک و طراحی وب سایت مورد نظر و سرعت بارگزاری صفحات از کاربران.
  • بررسی  کردن وضعیت سرور وب‌سایت
  • ثبت سایت و تلاش برای بالا بردن رتبه‌ی سایت در موتور های جستجو یا همان سئو

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!