چگونه در حوزه سئو شغل پیدا کنیم؟

پیدا کردن شغل برای متخصص سئو زمانی راحت بود؛ اما اکنون که با انبوهی از متخصصان سئو روبرو هستیم و بازار آن به اصطلاح سکه شده است، یافتن پروژه سخت خواهد بود. هر چند اگر کارتان خوب باشد، بعد از تحمل چند ماه و پروژه، با سفارش‌های متعددی روبرو خواهید شد. حال تکنیک‌هایی وجود دارد که به شما در یافتن پروژه کمک زیادی خواهد کرد. در این مقاله چند راهکار اساسی را نوشته‌ایم.

روش‌های پیدا کردن در حوزه سئو

اگر به دنبال پیدا کردن شغل در حوزه سئو با درآمد بالا هستید، در نظر گرفتن این نکات خیلی مهم است:

همه چیز را به طور کامل یاد بگیرید

داشتن مدرک دانشگاهی برای متخصص سئو اصلا لازم نیست. برای مدیر یک شرکت، تحصیلات مرتبط دانشگاهی اهمیتی ندارد. اتفاقا به این نکته باید توجه کنید که بسیاری از افراد فعال این حوزه دارای تحصیلات متفاوت از جمله فیزیک، ریاضی، پزشکی و حتی ترجمه فعالیت دارند. ما اشخاصی را می‌شناسیم که حوزه تحصیلی آن‌ها هیچ ارتباطی با کامپیوتر ندارد؛ اما بسیار در حوزه سئو شناخته شده هستند.

حال اگر به دنبال این هستید تا بتوانید در این حوزه قوی عمل کنید، این موارد را در نظر بگیرید:

همه اصول سئو از ابتدا تا انتها را کامل یاد بگیرید. البته سئو مرز مشخصی ندارد؛ اما همه آن‌ها بر پایه استوار هستند. از این رو اصول اولیه را به خوبی یاد بگیرید. خوب به معنای صفر تا صد آن است.

  • بر ابزارهای سئو کاملا مسلط شوید. در حقیقت سئو بر ابزارهای برنامه ریزی شده است. ابزارهایی که به شما در بررسی ساختار سایت و بهینه سازی کیفیت سئو سایت کمک زیادی خواهد کرد. چگونه می‌توانید که خود را متخصص سئو بنامید؛ اما استفاده از ابزارها را ندانید؟
  • بر استفاده از ابزارهای مرتبط دیگر مانند اکسل مسلط شوید. البته تسلط کامل نیازی نیست؛ اما حداقل باید تا حد نیاز مانند نوشتن فرمول یا محاسبه ترند آشنا شوید.
  • همیشه سعی کنید که خود را به روز کنید. هرچه اطلاعات شما به روز باشد، در برندینگ شخصی تان تاثیر بالایی خواهد گذاشت.

سایت شخصی راه اندازی کنید

بسیاری از متخصصان سئو سایت شخصی ندارد یا اگر هم دارند، روی سئو آن فعالیتی انجام نداده‌اند. دلیل آن مشخص است: با توجه به رقبای سرسخت، برای قرار گرفتن روی کلمات کلیدی اصلی مانند سئو سخت و زمانبر است. از این رو ترجیح می‌دهند تا انرژی و زمان خود را روی پروژه های مشتریان خود قرار دهند. از طرفی سعی می‌کنند تا خودشان را با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بیشتر مطرح کنند.

این دیدگاه تا حدی درست و تا حدی غلط است. درست از این لحاظ که سرمایه‌گذاری کردن روی این مورد در عمل می‌تواند مانع از فعالیت بهینه در سایت مشتریان شود.

غلط از این لحاظ که به نوعی تضمین و جلب اعتماد مشتریان نخواهد بود. به هر حال سعی کنید تا حداقل روی یک عبارت مرتبط با حوزه ای که فعالیت می‌کنید، در صفحه اول گوگل باشد. هزینه زمانی و مالی این روش کمتر خواهد بود. از طرفی می‌تواند برای شما مشتری بیاورد. برای مثال، یکی از متخصصان سئو در حوزه سئو سایت پزشکی فعالیت می‌کند.

به جای اینکه بخواهد تا تمام تمرکز خود روی کلمه سئو بگذارد، روی عبارت سئو سایت پزشکی فعالیت کرده است. اتفاقا توانسته تا از این طریق مشتریان زیادی را به دست بیاورد.

 

چگونه در حوزه سئو شغل پیدا کنیم؟

در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید

یک متخصص سئو به جای تبلیغ، بهتر است تا از طریق نشان دادن توانایی خود فعالیت کند. یک مورد، مانند مثال قبل، فعالیت روی یک کلمه کلیدی خاص و قرار گرفتن آن در صفحه اول گوگل است. روش دوم، فعالیت در شبکه های اجتماعی مرتبط مانند لینکدین یا اینستاگرام است. پست های آموزشی قرار دهید یا سعی کنید تا به سوالات کاربران در این حوزه پاسخ دهید. پیشنهاد می‌کنیم که قبل از شروع، اطلاعات خود را در خصوص روش‌های برندینگ و بازاریابی مطالعاتی را داشته باشید.

ارسال رزومه کاری به شرکت ها

کار کردن در حوزه سئو به صورت فریلنسری سخت است. دلایل زیادی می‌توان برای این مسئله بیان کرد؛ اما اعتماد سخت به افراد عادی برای مشتریان سخت است. برای اینکه حداقل بتوانید پروژه های متفاوتی را بگیرید، چاره ای جز کار در شرکت‌های فعال در این حوزه نیست. اگر به به تازگی وارد بخش بهینه سازی سایت شده‌اید، این بهترین راه است. حداقل اینکه تجربه‌های خوبی را به دست خواهید آورد.

در یک حوزه متخصص شوید

اصول سئو برای همه نوع کسب وکارها یکسان است؛ اما بهتر است که یک حوزه را انتخاب کنید. برای مثال، دندانپزشکان به دنبال متخصصی هستند که در این حوزه پروژه داشته باشد. البته نداشتن این تجربه دلیلی بر رد تخصص شما نیست؛ اما شانس شما برای گرفتن پروژه راحت تر خواهد شد. برای اینکه با چالش‌ها و مشکلات و همچنین تکنیک های مهم آشنا خواهید شد.

پیدا کردن پروژه سئو سخت نیست؛ اگر بتوانید تجربه خود را در این حوزه افزایش دهید. به هر حال باید خاک خوری کنید؛ اما اگر به خوبی و برنامه و استراتژی پیش بروید.،سختی کمتری را تحمل خواهید کرد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!