7123e7197e57d5ae464d4c287dee91a7

تله کلیک چیست؟

ایده یک عنوان جذاب که ارتباط زیادی با محتوا ندارد را می توان در بسیاری از انواع رسانه ها مانند مجلات، خبرها، رادیو و اینترنت مشاهده کرد. مجلات عموماً این نوع تیترهای گمراه کننده را در سرتاسر جلد خواهند داشت تا شما را وادار به برداشتن و خواندن آن کنند. رادیو و کانال های خبری از آن ها استفاده می کنند تا بعد از وقفه ی تبلیغاتی بعدی و تا پایان برنامه شما را در حال تماشا/گوش دادن نگه دارند. در اینترنت، از عناوین clickbait یا همان تله کلیک، فقط برای دریافت ترافیک بالا استفاده می شود. مشکل این تیترها این است که آن ها دستکاری هستند، پیامی را که وعده داده اند ارائه نمی دهند و در نهایت باعث می شوند مقاله، رتبه ی ضعیفی داشته باشد.

تله کلیک اطلاعات را پنهان می کند و به طور هدفمند مقاله را بیش از حد بازی می دهد! اطلاعات پنهان باعث می شود افراد روی صفحه ی شما کلیک کنند زیرا آن ها کنجکاو می شوند. عناوین تله کلیک، نوع اشتباهی از ترافیک را وارد می کنند زیرا افرادی که روی مقاله کلیک می کنند به سرعت صفحه را ترک می کنند و احتمالاً هرگز برنخواهند گشت.

آن ها فقط می خواستند پاسخ تیتر را بدانند و درس خود را یاد گرفتند که در آینده در برابر کلیک کردن روی آن ها مقاومت کنند!

آیا تله کلیک همیشه چیز بدی است؟

نویسندگان، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران همیشه سعی کرده اند عناوینی بسازند که مردم را وادار به خواندن فراتر از عنوان به خود مقاله کنند. این پدیده جدیدی نیست که با ظهور اینترنت یا وبلاگ نویسی آغاز شود و هیچ اشکالی در آن ها وجود ندارد زیرا عناوین شما باید جذاب باشند. اما جایی که کار را مشکل ساز می کند، استفاده از عناوینی است که به هیچ عنوان به آن ها در متن پاسخی داده نمی شود و فقط برای جلب مخاطب هستند. در حقیقت یک خط ظریف بین نوشتن یک عنوان قانع کننده و یک عنوان نادرست وجود دارد. نوشتن سرفصل هایی که به وعده خود عمل می کند، نشانه نویسندگان باهوش و صادق است که به ایجاد یک تجربه کاربری عالی اهمیت می دهند. اما نوشتن سرفصل هایی که افراد را طعمه می کند تا روی محتوای نامربوط یا تولید ضعیف کلیک کنند، نشانه ی نویسندگانی است که هیچ ابایی از گمراه کردن خوانندگان صرفاً برای افزایش بازدید صفحه ندارند. به طور کلی تله کلیک همان طور که از نامش مشخص است، یک تله برای کلیک کردن کاربران روی محتوای شما است

تله کلیک چیست؟بازی با احساسات

تله کلیک مبتنی بر حس گرایی است و به همین دلیل است که بسیاری از افراد با آن مخالفت می کنند. شما قرار نیست با تحت تأثیر قرار دادن احساسات کاربران، آن ها را جذب کنید. شما باید با ارائه ی محتوایی مناسب آن ها را به سمت خود جذب کنید و سبب شوبد که محتوای شما را مطالعه کنند. بنابراین سرفصل های گمراه کننده ی تله کلیک می تواند اعتبار شما را کاهش دهد و با افزایش نرخ پرش شما شود بر سئو سایت شما تأثیر بگذارد.

نرخ پرش بالای تله کلیک

محتواهایی که دارای تله کلیک هستند، بالاترین نرخ پرش را دارند. آن ها همه کلیک ها را دریافت می کنند اما توجه کاربران را جلب نمی کنند، زیرا محتوایی را که عنوان نشان می دهد ارائه نمی کنند.

محتوای تله کلیک به اشتراک گذاشته می شود اما خوانده نمی شود

انواع مقالات با این عناوین دستکاری با هدف به اشتراک گذاشتن و خواندن توسط همه نوشته شده است. اما فقط به این دلیل که کسی چیزی را به اشتراک می گذارد به این معنی نیست که آن را خواهد خواند. آن ها ممکن است فقط تصویری را که همراه آن است دوست داشته باشند یا فکر کنند دوستانشان ممکن است علاقه مند باشند. ممکن است چند کلیک ساده دریافت کنید، اما آن ها به همان سرعتی که آمدند، وب سایت شما را ترک خواهند کرد.

راه درست برای جلب توجه

عنوان مقاله برای عملکرد آن بسیار مهم است. یک مقاله شگفت انگیز می تواند مورد توجه قرار نگیرد صرفاً به این دلیل که عنوان آن به اندازه کافی فریبنده نیست تا خوانندگان را جذب کند. در ادامه به نکاتی پرداخته ایم که به شما کمک می کند عنوان هایی جذاب و بدون استفاده از تله کلیک بسازید:

یک عنوان صادقانه ایجاد کنید

بهترین راه برای جلب صادقانه افراد، ایجاد عنوانی است که به اندازه کافی جالب باشد که کسی را وادار به خواندن مقاله و همچنین اشتراک گذاری آن کند. جالب بودن با دروغ گفتن فرق دارد. تله کلیک اغلب از دروغ و یا اغراق استفاده می کند. برای به دست آوردن بهترین نتایج، نکته کلیدی این است که ابتدا بر روی مخاطبان خود تمرکز کنید، سپس بر محتوای خود و در آخر عنوان خود را در نظر بگیرید. یک عنوان مربوط به متن و صادقانه می تواند کار شما را بسیار جذاب کند.

عنوان خود را برای موتورهای جستجو سئو کنید

پیاده سازی کلمات کلیدی فقط برای مقاله شما کاربرد ندارد. در مورد عنوان شما نیز صدق می کند. می توانید از ابزاری برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود مانند برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل استفاده کنید و بیشترین عبارت جستجو شده را پیدا کنید که احتمال یافتن مقاله شما را افزایش می دهد. هنگامی که کلمه کلیدی خود را به دست آوردید، عنوانی هوشمندانه با نوع تیتر خود ایجاد کنید و سعی کنید کلمه کلیدی خود را در ابتدا نگه دارید. و به یاد داشته باشید که مزایای مخاطبان خود را در ذهن داشته باشید.

استفاده از لحن محاوره ای

اجازه دهید تیتر شما با مخاطبان صحبت کند، به طوری که انگار شما در حال گفتگوی شخصی با آن ها هستید. خطاب قرار دادن مخاطب به صورت دوم شخص یک راه عالی برای ایجاد یک رابطه شخصی است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!