f7f8c4727a011019fe43a7eaa92bf9a5 L

منظور از طراحی سایت اختصاصی چیست؟

طراحی سایت اختصاصی به این صورت است که سایت مطابق با نیازهای کارفرما پیاده سازی می شود. در این نوع طراحی سایت قبل از هر موردی کارفرما می بایست نیازهای خود را در یک قالب به شرکت طراحی سایت اعلام کند تا برآورد هزینه و زمان انجام گردد.

پس از آغاز کار جلساتی بین طراح وب سایت و کارفرما برگزار می شود و در آن جلسه کارفرما نقطه نظرات خود را در مورد قالب گرافیکی وب سایت اعلام می کند و طراح وب سایت قالب سایت را بر اساس نقطه نظرات کارفرما پیاده سازی می کند.

پس از پیاده سازی قالب، کارفرما می تواند نظرات خود را روی قالب پیاده سازی شده اعلام کند و طراح سایت موارد مورد نظر کارفرما را در وب سایت اعمال می کند. انجام ویرایش از طرف طراح وب سایت تا زمانی پیش می رود که قالب وب سایت به تایید کارفرما برسد و معمولا محدودیتی در تعداد ویرایش های کارفرما وجود ندارد. حتی ممکن است نیاز به طراحی قالب جدید وب سایت باشد که طراح وب سایت قالب جدید را ارائه می نماید. پس از تایید قالب کلی وب سایت عملیات پیاده سازی محتوا انجام می گردد که در این مرحله برای مدیریت محتوا میتوان از یکی از سیستم های مدیریت محتوای رایگان نظیر وردپرس و … و یا سیستم مدیریت محتوای اختصاصی نوشته شده ویژه پروژه استفاده کرد. که پس از تکمیل این مرحله مطالب وب سایت در سایت بارگزاری می گردد.

پس از بارگذاری مطالب وب سایت در این مرحله کارفرما می تواند نظر خود را در مورد وب سایت اعلام کند و درخواست انجام ویرایش دهد و طراح وب سایت ویرایش های مورد نظر کارفرما را در سایت انجام دهد تا زمانی که وب سایت به تایید کارفرما برسد و وب سایت راه اندازی گردد.

پس از آن کارفرما برای مدیریت محتوای وب سایت آموزش میبیند.

در طراحی وب سایت اختصاصی ممکن است نتوان از سیستم های مدیریت محتوا نظیر وردپرس استفاده کرد زیرا برخی از خواسته های کارفرمایان در طراحی وب سایت نیاز به برنامه نویسی از پایه دارند.

این نوع طراحی سایت به دلیل سفارشی بودن سایت انعطاف بالایی در پیاده سازی وجود دارد و مدیریت و ویرایش وب سایت توسط کارفرما به آسانی صورت می گیرد در کنار این مزیت نیز میتوان به معایبی همچون هزینه بیشتر و زمان بیشتر برای طراحی وب سایت اشاره کرد.

speed aranikweb.ir

تفاوت بین طراحی سایت اختصاصی با سیستم طراحی سایت وردپرس

این که طراحی سایت خود را با سیستم مدیریت محتوای وردپرس انجام دهیم یا از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی استفاده کنیم یکی از دغدغه های اصلی کارفرمایان است. در چند خط مختصر و کوتاه قصد داریم برای همیشه این ابهامات را برای شما رفع کنیم، ابتدا این مورد را در نظر بگیرید که اگر سیستم مدیریت محتوای وردپرس وجود خارجی نداشته باشد، ایجاد وردپرس نیز میتواند معنی طراحی سایت اختصاصی باوردپرس را بدهد. بنابراین نتیجه میگیریم که اسم سیستم مدیریت محتوای انتخابی شما و همچنین شناخت جامعه از آن نمیتواند ملاک انتخاب آن سیستم باشد.

بلکه ملاک اصلی انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت قابلیت های آن خواهد بود.  تا چند سال اخیر وردپرس به جهت طی کردن مراحل رشد خود و مشکلاتی که در این مسیر داشته نتوانسته کارنامه خوبی از خود به جای بگذارد. اما این پایان ماجرانیست، طراحی سایت توسط سیستم مدیریت محتوای وردپرس در سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷، رشد و توسعه شگفت انگیزی داشته است، و به جرات میتوان گفت این سیستم در سال ۱۳۹۸ به برترین سیستم مدیریت محتوا تبدیل شده است.
به زبان ساده تر میتوان گفت که در طراحی سایت بالاخره چرخ اختراع شد و اگر تمایل به طراحی سایت اختصاصی با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی داشته باشیم، مثل این است که بخواهیم چرخ را از ابتدا اختراع کنیم. مگر در مواردی خاص که کارفرمایان به دلایل شخصی نیاز می بینند که از سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی استفاده کنند.

طراحی سایت با CMS اختصاصی چیست؟

عبارت CMS مخفف عبارت Content management system یا سیستم مدیریت محتوا میباشد. در طول عمر ظهور وب سایت ها، سیستم های مدیریت محتوای بسیاری طراحی و در بازار طراحی سایت عرضه شده اند. اما هیچ کدام از آنها بیشتر از دو یا حداکثر سه سال عمر نداشته اند. به نظر شما علت این شکست چیست؟

اگر کمی ریز بینانه تر به موضوع CMS ها نگاه کنیم میبینیم که مراحل ایجاد CMS های اختصاصی که در بازار ایران ایجاد شده اند تحت نظارت تعداد افراد محدودی بوده، پس میتواند نتیجه گرفت که CMS های اینچنینی نباید هم از عمر بالایی برخوردار باشند.

اما از طرفی قصد داریم که نگاهی کنیم به جامعه توسعه دهندگان سیستم مدیریت محتوای وردپرس. طبق آمار های بدست آماده تا لحظه تهیه این مقاله، تعداد توسعه دهندگان سیستم وردپرس بیش از ۳۷/۰۰۰/۰۰۰ نفر در سطح کره زمین بوده. این تعداد افراد تقربا نزدیک به ۶% جمعیت کره زمین است.

کاملا مشخص است که اگر این تعداد افراد نسبت به توسعه یک سیستم مدیریت محتوا اقدام کرده باشند، این سیستم چقدر میتواند قدرتمند باشد.

اما این نکته را هم در نظر بگیرید که این بررسی ها به هیچ عنوان بیانگر این نیست که طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی را باید فراموش کرد. با توجه به رشد کسب و کار های جدید و استارت آپ های نو پا همچون اسنپ، کارفرمایان تصمیم میگیرند تا از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی استفاده کنند که این خود تصمیم کاملا درستی خواهد بود.

respansive aranikweb.ir

مزایای استفاده از سیستم میدیت محتوای اختصاصی

در این مقاله سعی داریم به مهمترین مزایای طراحی سایت با CMS اختصاصی بپردازیم:

سرعت در بارگذاری صفحات و انعطاف پذیری بیشتر وب سایت خروجی

در طراحی سایت اختصاصی مرحله ای وجود دارد به نام تهیه Documentation که در این مرحله همه نیاز های کارفرما در یک فایل طبقه بندی شده و سناریوی کاربردی وب سایت مورد نظر ایجاد میشود.

مهمترین نتیجه این اتفاق این خواهد بود که تنها مواردی در کد نویسی اجرا خواهد شد که مورد نیاز این وب سایت باشد. این مسئله در سیستم مدیریت محتوای وردپرس، کم رنگ تر می باشد. در نتیجه در طراحی سایت اختصاصی وب سایت، سبک تر و دارای سرعت بارگذاری بیشتری خواهد داشت.

امنیت بالاتر در طراحی سایت اختصاصی

وب سایت هایی که از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی استفاده میکنند به مراتب از لحاط امنیت در جایگاه بهتری قرار دارند. با توجه به عدم آشنایی مخاطبین از BackEnd وب سایت و همچنین غیر قابل شناسایی بودن نحوه کد نویسی وب سایت ها، باعث شده است که امنیت بالاتری برای وب سایت های اختصاصی ایجاد شود. البته این نکته همیشه و به صورت مطلق پایدار نیست، یک برنامه نویسی غیر حرفه ای و مبتدی میتواند یک وب سایت اختصاصی اسیب پذیر و نا امن را ایجاد کند.

عیوب سیستم مدیریت محتوای اختصاصی در مقایسه با وردپرس

هزینه بالای طراحی سایت اختصاصی و زمان بالای مورد نیاز برای انجام پروژه طراحی سایت اختصاصی

در طراحی سایت اختصاصی مراحل انجام کار و تحویل پروژه بیشتر و زمانبر تر خواهد بود. در طراحی وب سایت های غیر اختصاصی نیازی به نوشتن هسته CMS نیست و سریعا میتوان از سیستم های آماده مثل وردپرس استفاده کرد مرحله چند ماهه ایجاد CMS را در چند دقیقه پشت سر گذاشت. همچنین طراحی سایت اختصاصی و طراحی سیستم مدیریت محتوای اختصاصی هزینه بسیار بالایی نیز خواهد داشت.

برای طراحی سایت اختصاصی شما می بایست هزینه های بسیار بالایی را متحمل شوید و این امر بسیار طبیعیست، هزینه های طراحی وب سایت اختصاصی حداقل بالغ بر ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان خواهد بود و این هزینه با توجه به ویژگی هایی که در وب سایت شما ایجاد خواهد شد بالاتر خواهد رفت، بنابراین اگر شرکت یا شخصی هزینه های طراحی سایت اختصاصی را نزدیک به هزینه طراحی سایت وردپرسی اعلام کرد، در اولین وحله به این فکر کنید که علت این قیمت پایین چیست؟

معمولا شرکت های طراحی سایت، از CMS های نا شناخته ای استفاده میکنند و با استفاده از آنها اقدام به طراحی سایت برای شما میکنند. در این روش شما هیچ وب سایت اختصاصی دریافت نکرده اید. این تنها فقط یک مورد از مواردی است که باید به آن توجه داشت، موارد بیشتری وجود دارد که ممکن است دلیل قیمت پایین طراحی سایت اختصاصی باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!