سئو کار ماهر

سئو‍‌کار حرفه‌ای کیست و ویژگی هایش چیست؟

سئو‍‌کار حرفه‌ای شخصی است که برای رسیدن به رتبه‌ بالاتر وب سایت‌ها موتورهای جستجو را بهینه سازی می‌کند. به بیان دیگر شخصی است که با استفاده از ابزار مختلف، از موتورهای جستجو ترافیک بیشتری به دست آورد. بهینه سازی وب سایت یک فرآیند مهم است که هرکسی از عهده آن نمی تواند برآید.

چگونه سئو‍‌کار حرفه‌ای شوید؟

مبحث بهینه‌سازی موتورهای جستجو بسیار جدید است، در اینجا متداول‌ترین راه‌هایی که می‌توانید سئو‍‌کار حرفه‌ای تبدیل شوید به شما می‌گوییم:

  1. در دوره‌های آموزشی شرکت کنید
  2. با بهینه‌سازی وب سایت خود، این حرفه را یاد بگیرید
  3. در یک آژانس بازاریابی مشتریان کار کنید

سئو‍‌کار حرفه‌ای چه مهارت‌های را باید بلد باشد؟

متخصصین حرفه‌ای افرادی هستند که در تعدادی از زمینه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال تبحر دارند. که مهارت‌های اصلی این دانش شامل بهینه‌سازی عنوان و سایر مهارت‌ها بازاریابی دیجیتال مانند تولید محتوا و طراحی سایت را بداند.

ما در اینجا مهارت‌های کلیدی که برای تبدیل شدن به متخصص در این حوزه به آن نیاز دارید به شما می‌گویم:

  1. امکان یافتن کلمات کلیدی با حجم بالا و کم رقابت
  2. درک اساسی HTML
  3. چگونه و از کجا می‌توان کلمات کلیدی را به یک صفحه وب اضافه کرد
  4. مهارت‌های نوشتاری متوسط و پیشرفته
  5. مهارت در محتوای بصری، مانند ویدیو و اینفوگرافیک
  6. امکان تبلیغ و ایجاد پیوند به صفحات اصلی
  7. درک چگونگی تأثیر S.E.O فنی بر رتبه بندی وب سایت
  8. دانش روندهای نوظهور SEO و تغییرات الگوریتم گوگل

سئو‍‌کار حرفه‌ای
Searching Engine Optimizing SEO Browsing Concept

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

درک نحوه کار موتورهای جستجو برای کلیه سئو‍‌کار حرفه‌ای اطلاعات کلیدی است.

موتورهای جستجو، موتور جستجو عنکبوت‌ها را برای یافتن صفحات در اینترنت ارسال می‌کنند.

بعد آن‌ها، کد هر صفحه سایت را پیدا و می‌بلعد. بعد از بلعیدن کد صفحات وب سایت، این صفحات به فهرست موتور جستجو اضافه می‌شود که مجموعه‌ای از حافظه پنهان است.

به بیان دیگر، هنگام جستجو در گوگل نتایج تازه در اختیار شما قرار نمی‌دهد بلکه گوگل از فهرست خود صفحات را به شما نشان می‌دهد به همین خاطر نتایج گوگل را در عرض میلی ثانیه دریافت می‌کنید. گوگل بیش از 130 تریلیون صفحه در فهرست خود دارد.

وقتی کسی در گوگل جستجو می‌کند، گوگل در فهرست خود به دنبال مطالبی می‌رود که با سلیقه جستجو شخص مطابقت داشته باشد.و آن‌ها صفحات گوگل را بر اساس صدها فاکتور در الگوریتم خود رتبه بندی می‌کنند.

عوامل مهم رتبه‌بندی موتور جستجو

گوگل از 200 فاکتور در رتبه‌بندی در الگوریتم خود استفاده می‌کند.

شما نیازی به یادگیری همه آن‌ها ندارید…

مهمرترین عامل رتبه‌بندی گوگل با این 3 روش اندازه‌گیری می‌شود:

  • مرتبط بودن
  • اقتدار
  • کیفیت

برای درک بیشتر مطلب بهتر است موضوع را با یک مثال توضیح دهیم:
شما کلمه کفش طوسی را در گوگل سرچ کرده‌اید.
گوگل برای پیدا کردن صفحاتی که درباره کفش طوسی هستند، فهرست خود را اسکن می‌کند و آن‌ها واقعا در این کار مهارت دارند به همین خاطر است که شما تقریباً هرگز نتیجه‌ای کلاه توسی موقع جستجوی کفش توسی نمی‌بینید.
و این موضوع میزان مرتبط بودن مطابقت یک صفحه با جستجوی کسی است و مرجع میزان اعتماد گوگل به محتوای یک صفحه است. هرچه پیوندهایی که یک صفحه به آن اشاره دارد بیشتر باشد، اقتدار آن صفحه در نظر گوگل بیشتر است.

کیفیت وب سایت براساس چند فاکتور است مانند ساختار محتوای شما، اعتبار آنلاین سایت و نحوه تعامل با کاربران از طریق نتایج جستجو است.

اگر واقعا می‌خواهید تبدیل به متخصص سئو‍‌کار حرفه‌ای در این زمینه شوید، چند کلید اصلی در دنیای بهینه‌سازی موتور جستجو وجود دارد و هر چه این کلید‌های اصلی را بهتر درک کنید موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد.

Google Search Console 1024x539 1

کلمات کلیدی

پیدا کردن و انتخاب کلمات کلیدی اولین گام در هر کمپین جستجوگرها می‌باشد.

اگرکلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید؟ سایت خود را در بالای صفحه گوگل مشاهده خواهید کرد که هزاران نفر هر ماه آن‌ها را جستجو می‌کنند.

و اگر کلمات کلیدی اشتباه انتخاب کنید؟ سایت شما در صفحات پایین گوگل دفن خواهد شد.

کلمات کلیدی بسیار مهم هستند در ادامه به شما یاد می‌هدیم با چه ابزاری می‌توانید آن‌ها را بدست آوردید .

بازاریابی محتوا

بدون بازاریابی محتوا، هیچ آموزشی کامل نخواهد شد. به دست آوردن رتبه بالا وب سایت در سال 2020 بدون محتوای عالی امکان پذیر نیست.(حتی اگر سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد)

بهینه‌سازی فنی سئو

یکی از کم اهمیت‌ترین قسمت‌های seo است. فقط برای وب سایت‌های بزرگ که تعداد صفحات بالایی دارد مهم است. مثل: تجارت الکترونیک و سایت‌های خبری

لینک سازی

ایجاد لینک بخش عظیمی از این علم است و به همین خاطر باید هر کارشناس حرفه‌ای (متخصص seo فنی و محتوا) باید در ساخت بک لینک‌ها مهارت داشته باشد.

این منابع در استراژدی‌ها و تکنیک‌های ایجاد پیوند سفید در وب سایت به شما کمک می‌کند.

  1. پیوند ساختمان
  2. قوانین ایجاد لینک
  3. لینک سازی استراتژی ها
  4. یافتن 100 لینک برای یک وب سایت از طریق بازاریابی محتوا
  5. نحوه دریافت بک لینک با کیفیت بالا

شما می‌توانید هر روز در مورد سئو مطالعه کنید اما اگر می‌خواهید یک متخصص حرفه‌ای شوید، حتما واقع باید این فرآیند را خودتان انجام دهید.

سعی کنید در وب سایت خود کار بهینه سازی را راه‌اندازی کنید. این یکی از روش‌هایی است که به تازه‌کارها توصیه می‌کنم که چگونه تبدیل به متخصص حرفه‌ای در این حوزه تبدیل شوند.
وقتی وب سایت خود را اجرا می‌کنید، می‌توانید سریع‌تر تغییرات را اجرا کنید نیازی نیست برای ایجاد تغییرات از مشتری یا رئیس خود اجازه بگیرید.

وقتی وب سایت شخصی خود سئو می‌کنید، می‌توانید بر روی فاکتورهای دیگر یک وب سایت شامل طراحی سایت، سفارش تولید محتوا متنی با کیفیت، ایجاد لیست ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و اطلاع رسانی هم فعالیت کنید.

راه‌اندازی سایت برای خودتان تنها راه برای یادگیری نیست. شما می‎توانید برای کسب و کارهای دیگر کار seo را انجام دهید، استراژدی‌ها را در بازارهای مختلف آزمایش کنید و ببینید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی مفید نیست.

حتی ممکن است روزهای اول کار خود را به عنوان یک کارآموز شروع کنید و هیچ گونه مبلغی را دریافت نکنید.

یکی از موضوعاتی که شاید برای شما هم جالب باشد این است که شما می توانید بک لینک های خود را از طریق سفارش رپورتاژ نیز تامین کنید. زیرا رپورتاژ هم یک نوع بک لینک به حساب می آید. پس می توانید از آن برای تقویت آف پیج خود استفاده کنید.

در آژانس تبلیغاتی کار کنید

کار در یک آژانس با عنوان S.E.O کار راهی عالی برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو‍‌کار حرفه‌ای است.
نکته‌ی مثبت این است که شما توسط افرادی احاطه شده‌اید که قبل از شما این دانش را یاد گرفته‌اند و وظیفه‌ی آن‌هاست که به شما کمک کنند تا سریع تر این دانش را یاد بگیرید.

پس اگر می خواهید سئو‍‌کار حرفه‌ای شوید، حتما از اصل زیر پیروی کن:

تست کنید و یاد بگیرید

متخصصین حرفه‌ای یک ویژگی مشترک دارند:
آن‌ها همیشه در حال آزمایش هستند.
آزمایش همان چیزی است که مردم را به حوزه‌های بالا هدایت می‌کند.

گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را اصلاح می‌کند. طبق گفته گوگل، آن‌ها هر ساله تقریباً 3000 تغییر در الگوریتم خود ایجاد می‌کنند. می‌توانید در این عکس از گزارش ترافیک را در Google Analytics مشاهده کنید، تغییرات در ترافیک شما همیشه اتفاق می‌افتد… حتی اگر در سایت خود تغییری ایجاد نکنید.

من تصور می‌کردم که بهبود رتبه‎بندی وب سایت(یا افت) به دلیل تغییری است که من ایجاد کردم.

جهت دریافت مشاوره سئو می توانید از طریق فرم تماس با ما در ارتباط باشید.

به عنوان مثال ، من چند کلمه کلیدی را به یک صفحه اضافه کردم. می‌ببینید رتبه وب سایت من از شماره 7 به شماره 5 می‌رود و فرض کنید بهینه‌سازی کلمه کلیدی من باعث تغییر شد.

ممکن است همچنین چیزی باشد اما می‌تواند به خاطر تغییر الگوریتم گوگل هم باشد.

چگونه می‌توان فهمید که تغییر به خاطر تغییر الگوریتم گوگل است یا نه؟

به آمار ترافیک این صفحه سایت در طی 30 روز نگاه کنید که هیچ تغییری در آن انجام نگرفته است. اما می‎بینید که در طول ماه تعدادی جهش و افت وجود دارد.
اوج و ترافیک یک ماهه کاهش می‌یابد، این نوع تغییری که می‌بینید، احتمالاً تغییرات الگوریتم گوگل است.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید، همان تغییر را در صفحات مختلف انجام دهید، اگر همه آن‌ها یک واکنش نشان دهند، می‌توانید مطمئن شوید که به خاطر تغییر الگوریتم گوگل است.

سئو‍‌کار حرفه‌ای

مواردی که در وب سایت می‌توانید تغییر دهید:

  • بهینه سازی کلمات کلیدی
  • بهینه سازی CTR
  • قالب های محتوا (ارسال لیست در مقابل نحوه ارسال)
  • طول مطالب
  • پیوند داخلی
  • پیوند خارجی

و برای دست‌یابی به رتبه بالاتر، استراتژی‌های مختلف مانند ایجاد لینک ، اهداف جستجو و تبلیغات در شبکه های اجتماعی را شروع کنید.

سرچ کنسول گوگل

ابزار جستجوگر گوگل به شما این امکان را می‌دهد که وب سایت خودتان را در Google SERP کنترل کرده و گزارش بازدیده کاربران وب سایت را در اختیار داشته باشید تا برای عملکرد بهتر در نتایج جست و جو گوگل بهینه شوید.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که برخی از کدها را به وب سایت خود اضافه کنید و با مراجعه به Google Analytics تایید کنید و می‌توانید نقشه سایت خود را برای نمایه سازی ارسال کنید.

ردیاب رتبه سایت Rank Tracker

ابزار Rank Tracker به شما کمک می‌کند هنگام پیگیری بهبود رتبه سایت کلمات کلیدی را پیدا کنید و به شما ایده‌ کلمات کلیدی جدید را می‌دهد تا به کمک آن بتوانید رتبه وب سایت خود را به راحتی ارتقا دهید.

ابزار Answer the public

بهترین ویژگی این ابزار این است که، لیستی از سوالاتی را که کاربران وب سایت درباره یک کلمه کلیدی خاص می‎پرسند را به شما ارائه می‎دهد.

این سوالات نه تنها برای محتوای وب سایت شما مفید است، بلکه مشتریان می‌توانند در سایت به سوالات شما پاسخ دهند، که این سبب افزایش تعداد تماس‌های خدمات مشتری می‌شود و اختیارات بیشتری به وب سایت و تجارتتان می‌دهد.

ما در این مقاله درباره این که متخصصین چه مهارت‌های باید بگیرد و از چه ابزارهایی باید استفاده کند تا تبدیل به متخصص حرفه‌ای شود توضیح دادیم و همچنین عواملی که در بالا رفتن رتبه بندی سایت تاثیرگذار هستند گفته شده است.

شما می توانید پروژه طراحی سایت و سئو خود را از 0 تا 100 در اختیار تیم سیروتا قراردهید و از افراد متخصص در تیم ما خدمات خیلی خوب و حرفه ای را دریافت نمایید.

سئو‍‌کار حرفه‌ای

آموزش سئو کار حرفه ای

زمانی که صحبت از آموزش سئو می شود، ما همیشه به دنبال این موضوع هستیم که بتوانیم یک سئوکاری را آموزش دهیم که بتواند هر کلمه و هر سایتی رو به صفحه اول گوگل برساند.

اما این نکته مهم را فراموش کرده ایم که آموزش اخلاق های حرفه ای در این زمینه اهمیت خیلی بیشتری نسبت به موضوع رسیدن به صفحه اول گوگل دارد. سعی کنیم سئو‍‌کار حرفه‌ای را تربیت کنیم نه اینکه آموزش دهیم.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!