سئوکار اجرایی «SEO Executive»
افراد زیادی هستند که در رشتههای بازاریابی یا فناوری اطلاعات تحصیل کردهاند. اما نمیتوان به آنها کارشناس اجرایی سئو را نسبت داد. سئوکار اجرایی کسی است که به کسب و کارها کمک میکنند تا وبسایت خود را بهبود ببخشند و تعداد بازدیدکنندگان را افزایش دهد. این افراد باید به گوگل آنالتیکس مسلط باشند و دانش اولیهی در مورد بازاریابی و اصول آن بدانند. همچنین باید با HTML و JavaScript آشنا باشند.
وظیفه یک متخصص سئو، تجزیه و تحلیل و بررسی وبسایتها و بهینهسازی آنها به گونهای است که توسط موتورهای جستجو انتخاب شود. یک سئوکار قصد دارد با توسعه محتوا و کلمات کلیدی و همچنین استفاده از عبارات مناسب از افزایش بازدید به وبسایت اطمینان حاصل کند.
مسئولیت و ظایف سئوکار اجرایی:
- تجزیه و تحلیل سئوی داخلی و خارجی وبسایت رقبا.
- تهیهی گزارش عملکرد با استفاده از گوگل آنالتیکس.
- کمک به ایجاد محتوای سئو شده برای بلاگ.
- راهنمایی در تحقیقات کلمات کلیدی و بهینه سازی مطالب.
- توسعهی بازاریابی موتورهای جستجو.
صلاحیت موردنیاز سئوکار اجرایی:
- مدرک بازاریابی یا مرتبط.
- تجربهی گسترده در سئو.
- دانشِ کار با گوگل آنالتیکس.
- تجربهی تکنیک کدگذاری.
- درک کاملی از طراحی وب و ساختار سایت.
- دانشِ کافی در مورد آنالیز بکلینکها.