راهنمای سفر به روسیه

شهر سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه (بعد از مسکو) است که با جاذبه های گردشگری فراوان در اغلب ایام سال مملو از گردشگر است . این شهر پرطرفدار ترین شهر روسیه نیز قلمداد می گردد و جاذبه های گردشگری آن بقدری زیاد است که با یک بار سفر نمیتوان از همه آنها دیدن نمود .

 

موزه ملی هرمیتاژ و قصر زمستانی سنت پترزبورگ

موزه ملی هرمیتاژ در تور روسیه یکی از غنی ترین موزه های دنیا ست که درون قصر باشکوه زمستانی قرار دارد.  به هنگام بازدید از این موزه با بیش از سه میلیون اثر هنری روبرو خواهید شد که مربوط به دورانهای مختلف تاریخی اند. این موزه بقدری وسیع است که گفته می شود برای دیدن تمامی جزئیات آن یک سال زمان نیاز است .

 

خیابان نوسکی پراسپکت

به گزارش سفر باتو ، خیابان پر جاذبه و پر شور و حال نوسکی پراسپکت سالهاست اصلی ترین پاتوق گردشگران است . این خیابان از قرن نوزدهم تا به حالا  جذاب ترین خیابان این شهر است و اغلب گردشگران خوشگذرانی های خود را با تاریکی هوا در اینجا آغاز می کنند. خیابان نوسکی در حدود چهار کیلومتر طول دارد و توسط رستوران ها و کافه های متنوع و همچنین فروشگاههای بسیاری احاطه شده است .  این خیابان همچنین مکانی ایده آل برای تفریحات شبانه است .

 

کلیسای جامع کازان

کلیسای کازان که به آن کلیسای لیدی کازان نیز گفته می شود یکی از بزرگترین بناهای تاریخی این شهر است که در زمره شاهکارهای معماری کلاسیسیم روسی نیز به شمار می آید. کلیسای کازان بزرگترین عبادتگاه پیروان ارتدکس است و در خیابان نوسکی واقع شده است . این بنا همچنین محل دفن فیلد مارشال کوتوزوف روسی نیز هست.

 

اداره نیروی دریایی سنت پترزبورگ

اداره نیروی دریایی شهر سن پترزبورگ که توسط پیتر بزرگ در سال 1704 تاسیس گردیده دارای معماری بسیار زیبایی است . این بنا دارای مناره ای مخروطی شکل است که تماما طلا کاری گردیده و از فواصل بسیار دور نیز قابل رویت است . این بنا در گذشته دژی مستحکم بوده و برای مدتها نیز به مهمترین مرکز کشتی سازی روسیه تبدیل گردید ؛

اما هم اکنون از آن بعنوان دانشکده نیروی دریایی استفاده می شود و  همچنین ساختمان وزارت دریایی روسیه نیز همین جاست .

 

دژ پیتر و پل سنت پترزبورگ

دژ پیتر و پل سنت پترزبورگ در جزیره ای  کوچک و زیبا ساخته شده است . این بنا اولین قلعه ای است که توسط پیتر اول و همزمان با پایه ریزی شهر سن پترزبورگ ساخته شد و در ابتدا از آن برای زندان زندانیان سیاسی استفاده می شد و پس از آن برای مدتها به عبادتگاه تبدیل گردید. اما هم اکنون این مجموعه  به گردشگاه توریستی این شهر تبدیل شده که بازدید از آن بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود و گالری های متعدد هنری ، آثار تاریخی متنوع در آن به نمایش گذارده شده است .

 

کلیسای جامع اسحاق

کلیسای جامع اسحاق یکی دیگر از بناهای تاریخی این شهر است که با دیدن معماری شگفت انگیز آن به وجد خواهید آمد. این کلیسا در حدود دویست سال پیش دوران قدرت خود را پشت سر می گذرانده و در آن زمان چهارمین کلیسای بزرگ جهان و بزرگترین کلیسای روسیه بشمار می آمد.

 

 

 

 

خیابان منجی رستاخیز

کلیسای منجی رستاخیز پر طرفدارترین بنای تاریخی شهر سن پترزبورگ است. این بنا دارای معماری بسیار باشکوهی است و به دستور امپراتور الکساندر دوم ساخته شد . گفته می شود وی در اول مارس 1881 میلادی در پی یک بمب گذاری تروریستی به قتل رسید.

 

موزه ملی سنت پترزبورگ

موزه ملی روسیه که در میان گردشگران بسیار پر طرفدار است در حدود چهارصد هزار اثر تاریخی منحصر بفرد را به نمایش گذارده که از میان آن میتوان به مجسمه های نفیس و نقاشی با ارزش اشاره نمود. معماری این ساختمان توسط معماری ایتالیایی به نام کارلو روسی انجام پذیرفت که به یکی از شاهکارهای معماری این کشور تبدیل گردید.

قصر کاترین و پارک تزارسکو

قصر کاترین و پارک تزارسکو بنایی تاریخی است که در واقع یک روستای مشهور در دوران امپراتوری سن پترزبورگ بشمار می آمد.  قصر کاترین دارای معماری باشکوهی است که اتاق آن به رنگ کهربایی است و اطراف آن را باغی سرسبز احاطه نموده است .

 

قصر بزرگ و پارک پیتر هوف

پارک پیترهوف باغ بسیار وسیع و زیباست که در ابتدا محل زندگی پیتر اول بوده است . مجموعه باشکوه پیترهوف به یکی از مهمترین بناهای تاریخی ای شهر تبدیل شده و معماری آن برگرفته از سبک معماری قرون هجدهم و نوزدهم میلادی است.

این مجموعه در حدود هزار هکتار وسعت دارد و متشکل از پنج قصر ، و تعداد زیادی آبنمای طلایی رنگ است که جلوه ای خاص به آن بخشیده است . درون این بنا گالری های هنری و تاریخی به چشم می خورد که هزاران نقاشی، مجسمه و آثار هنری شگفت انگیز را در معرض نمایش قرار داده است و بازدید از آن بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!