ایچری شهر  در شهر باکو- آذربایجان

شهر زیبا و پر جاذبه باکو ، از دیدنی ترین شهر های کشور آذربایجان است که با دارا بودن آثار تاریخی منحصر بفرد و همچنین سازه های مدرن چهره ای دو وجهی به خود گرفته است . باکو ، پایتخت جمهوری آذربایجان است که در امتداد دریای خزر ، واقع شده و تاریخی پر فراز و نشیب را از سر گذرانده است .  شهر باکو با رشد زیر ساخت های صنعت توریسم و پدید آمدن امکانات رفاهی متنوع در میان گردشگران به شهرت رسید و بیشتر جمعیت گردشگر خود را در دو دهه اخیر جذب نمود . اما این روند سیر صعودی دارد و هر روز نیز بر تعداد گردشگران این شهر افزوده می گردد و دور نمای صنعت توریسم در آن بسیار روشن است تا جائیکه پیش بینی می شود این شهر در دهه های پیش رو به یکی از قطب های اصلی گردشگری در این منطقه تبدیل گردد.

با قدم زدن در منطقه تاریخی شهر در تور باکو که آذری ها آن را ایچری شهر می نامند با آثار تاریخی ارزشمندی برخورد می کنید که گاه قدمت آنها به هزاران سال می رسد . این بخش از شهر از گزند حوادث در گذر زمان جان سالم به در برده و گویی با پیشرفت و توسعه شهری میانه خوبی ندارد . قدم زدن در کوچه پس کوچه های ایچری شهر شما را به قرنها پیش می برد و مناظر خانه ها و کوچه های باریک و سنگفرش شده آن ، حس بودن در قرن ها پیش را برایتان تداعی می کند .

در ادامه قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی در شهر باکو را به شما خوانندگان گرامی معرفی نماییم ، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید :

ایچری شهر

به گزارش سفر باتو ، ایچری شهر که در ابتدای این مقاله تا حدودی به آن پرداختیم منطقه ای تاریخی که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است . این منطقه در قرون وسطی و در حدود قرنها پیش پایتخت حکومت شیروان‌ شاهان بوده است . آنان اعرابی بودند که در پی فتوح مختلف خود ، به این منطقه رسیدند و از آن به بعد ،  اینجا را برای پایتخت حکومت خود انتخاب نمودند. امروزه این بخش از شهر ، به قلب باکو تبدیل شده و روزانه گردشگران بسیاری برای بازدید از آثار تاریخی ارزشمند آن همانند قلعه دختر ، دروازده مراد ، کاخ شیروان شاهان ، و مغازه‌های بافندگی فرش‌های سنتی راهی این منطقه می گردند. بعد از یک گردش و سیاحت چند ساعته میتواند در کافه ها و رستوران های نقلی ایچری شهر خود را به صرف غذایی لذیذ و یا یک نوشیدنی دلچسب مهمان کنید و در این حین از مناظر زیبای شهر لذت ببرید .

قلعه دختر (Maiden’s Tower)

قلعه دختر بنایی با هزار سال قدمت است که در زمره دیدنی ترین آثار تاریخی شهر قرار دارد .   این برج آجری در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است . با ورود به داخل این بنا از طریق پلکانی مارپیچی شکل به بالای این عمات می رسید و از آن جا شاهد مناظر زیبای شهر خواهید بود.  این بنای آجری شکلی استوانه ای دارد و در حدود بیست و نه متر ارتفاع دارد و اطراف آن را باغی زیبا احاطه نموده است .

قصر شیروان شاهان

قصر باشکوه شیروان شاهان که محل زندگی و حکمرانی اقوام عرب متجاوز به این منطقه بوده چیزی در حدود ششصد سال قدمت دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این بنای باشکوه از یک کاخ ، مسجد و آرامگاه تشکیل شده و بازدید از آن بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود.

موزه تاریخ جمهوری آذربایجان

موزه تاریخ آذربایجان از بخش های متنوعی تشکیل شده و بازدید از آن نه تنها برای تاریخ دوستان بلکه برای عموم مردم جالب و سرگرم کننده خواهد بود. ساختمان این موزه دارای معماری بسیار زیبایی است که از سبک معماری دوران رنسانس الهام گرفته است . در این موزه بیش از سیصد هزار اثر تاریخی ارزشمند را خواهید دید و در کنار آن گالری های هنری متعددی به چشم می خورد که تماشای آنها نیز به نوبه خود جذاب و سرگرم کننده است.

خیابان نظامی

خیابان پر شور حال نظامی یکی از شلوغ ترین خیابان های این شهر است که با دارا بودن جاذبه های متنوع همچون فروشگاههای لوکس و مدرن و همچنین دهها کافه و رستوران به پاتوق گردشگران تبدیل شده است . این خیابان با طولی در حدود سه و نیم کیلومتر به افتخار شاعر گرانقدر ایران زمین ،حکیم نظامی گنجه ‌ای، نامگذاری شده است و گشت و گذار در آن بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود.

خانه دولت

عمارت باشکوه و زیبای خانه دولت یکی از دیدنی ترین ساختمان های این شهر است که در خیابان نفتچی‌لر قرار دارد  . این بنا در سال ۱۹۵۲ میلادی توسط اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده و هم اکنون بسیاری از ارگان دولتی و دفاتر وزارتخانه ها در همین جا مستقر هستند.

تماشای این عمارت به ویژه در شب که دور تا دور آن به شکلی هنرمندانه نور پردازی می گردد بسیار دیدنی خواهد بود.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!