روستای زیبای کرازلی Kirazli از جاذبه های دیدنی در ترکیه

کشور ترکیه یکی از مقاصد برتر گردشگری در سراسر دنیا ست و چه از این بهتر که این کشور در همسایگی و هم مرز با کشورمان ایران است و این عامل سبب پایین آمدن هزینه های سفر خواهد بود و همچنین نزدیک بودن مرزهای جغرافیایی سبب نزدیک تر شدن فرهنگ این دو کشور شده و در نهایت سفر به ترکیه سفری سرگرم کننده و لذت بخش خواهد بود . تمامی گوشه و کنار این کشور دیدنی و شگفت انگیز است و در آثار تاریخی موجود در آن ردپای اقوام و حکومتهای مختلف همچون یونانیان ،  رومیان ، سلجوقیان ،  عثمانیان به چشم می خورد که نتیجه آن تاریخی پر فراز و نشیب و کشور با تمدن و قدمت طولانی است . البته طبیعت این کشور بسیار جذاب و منحصر بفرد است و قرار گیری آن در میان دو قاره اروپا و آسیا ویژگیهایی حیرت انگیز به آن اهداء نموده است . سواحل شنی و آبهای فیروزه ای در کنار آب و هوای مدیترانه اینجا را به تکه ای از بهشت تبدیل نموده است و با اینکه همه جای ترکیه ارزش بارها و بارها دیدن را دارد ما از میان همه شهرهای آن قصد داریم در ادامه این مطلب تنها سه شهر ساحلی را به شما معرفی خواهیم نمود .

 

جاذبه های دیدنی در کوش آداسی

پیرنه Priene

ویرانه های شهر باستانی هلنیستی پیرنه در تور کوش آداسی سفر باتو که در میان مناظر کوهستانی قرار گرفته اکنون به یکی از دیدنی های شگفت انگیز در شهر کوش آداسی تبدیل شده و گردشگران بسیاری روزانه از آن بازدید می نمایند. اینجا در گذشته بندری تجاری و مکانی برای داد و ستد با کشورهای همجوار بوده است و قدمت آن به دوران پیش از میلاد مسیح باز می گردد . این بندر در آن زمان مملو از تجاری بوده که برای تجارت راهی این منطقه می شدند و اینجا را به مکانی بر رونق و مورد توجه تبدیل نموده بودند . با گذشت زمان رسوبات رودخانه سبب نابودی شهر شده و قرن دوم میلادی پیرنه خالی از سکنه گردید . هم اکنون مهم ترین و پر جاذبه ترین آثار تاریخی به جا مانده از آن دوران معبد آتن با معماری کلاسیک است که آمفی تئاتر آن در حدود شش هزار نفر گنجایش داشته و به صورت معجزه آسایی سالم به جا مانده است .

روستای زیبای کرازلی Kirazli

روستای زیبای کرازلی در اطراف شهر کوش آداسی و در فاصله کمی از آن قرار دارد و اغلب گردشکران ترجیح می دهند حداقل یک روز از زمان سفر خود را در محیط زیبا و ساکت آن سپری نمایند. این روستا بخاطر داشتن باغ های میوه فراوان و کوچه و پس کوچه های تاریخی به شهرت رسیده است و گشت و گذار در آن و به خصوص بازارهای هفتگی آن بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود.  خانه های این منطقه دارای معماری زیبایی است  اغلب آنان به سفید رنگ هستند و روستائیان خونگرم آن فضایی دلنشین به وجود آورده اند.  در این روستا، کافه ها و رستوران های متنوعی وجود دارد که می توانید حین لذت از نوشیدنی و یا غذای مورد علاقه تان از فضای گرم و حس بی نظیر آن خاطراتی فراموش نشدنی خلق نمایید.

جاذبه های دیدنی در مارماریس

آرامگاه های صخره ای ساریان

آرامگاه  صخره ای ساریان از جمله شگفتی های مارماریس است که در دل صخره های مرتفع بوجود آمد است . به منظور محافظت از این منطقه گردشگران مجاز هستند از فاصله دور و از درون قایق شاهد این مکان تاریخی منحصر به فرد باشند. تور های گردشگری با قایق شما را به این منطقه می آورند و در تمام طول راه اطلاعات کافی از طریق راهنما به شما داده خواهد شد.

پارک آبی مارماریس

پارک آبی مارماریس مکانی ایده آل برای گذران روزی پر از شادی و هیجان در کنار خانواده خواهد بود . اگر با خانواده‌ی خود برای گذران تعطیلات به مارماریس رفتید، پیشنهاد می کنیم یک روز را برای رفتن به این مجموعه اختصاص دهید. در این پارک انواع وسایل تفریحی و امکانات رفاهی برای همه سنین فراهم آمده است .

جاذبه های دیدنی در بدروم

موزه باستان شناسی زیر آب

موزه باستان شناسی زیر آب  یکی از جاذبه های پر طرفدار در تور بدروم  است که حین بازدید از قلعه سنت پیتر میتوان از این مکان نیز دیدن نمایید زیرا این موزه در داخلهمین قلعه قرار دارد . در این موزه اشیا کشف شده از زیر دریا به نمایش گذارده شده که قدمت برخی از آنها به صدها سال پیش باز می گردد .

از جمله این اشیا سکه و جواهرات ، کشتی های شکسته شده ، بطری های به آب انداخته شده اند که قدمت برخی از آنها به قرون  سیزدهم تا شانزدهم میلادی باز می گردد . این موزه دارای بخشهای گوناگونی است که یکی از دیدنی ترین آنها سالن ملکه کاریان نام گذاری شده ، که در یک تاج طلایی و جواهرات نفیسی نگهداری می گردد .

 

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!