256

گوگل لنز چیست؟

گوگل لنز (Google Lens) ابزاری است که با استفاده از تشخیص تصویر به شما کمک می کند تا از طریق دستیار گوگل اطلاعات بیشتری در مورد مکان ها، گیاهان، حیوانات، محصولات و اشیاء دیگر به دست آورید. زمانی که شما با استفاده از گوگل لنز، دوربین گوشی خود را به سمت یک مکان، شی و … می گیرید، گوگل لنز از طریق هوش مصنوعی پیچیده، اطلاعاتی را از پایگاه داده آنلاین عظیم خود می گیرد تا نتایج مرتبط و دقیق را به شما ارائه دهد.

برای مثال، گوگل لنز می تواند رستوران ها، جاذبه های توریستی، فروشگاه ها و لباس فروشی ها را (به وسیله ی دوربین شما) شناسایی کند و سپس یک پنجره بازشو حاوی نظرات، اطلاعات آدرس و ساعات کاری به شما نشان دهد. فقط کافی است که دوربین گوشی خود را به سمت هر آن چیزی بگیرید که قصد تحقیق و کسب اطلاعات در مورد آن را دارید. در حال حاضر، گوگل لنز می تواند خدمات ترجمه، کپی تصویر به متن، حل مسائل ریاضی و بسیاری از کارهای دیگر را به صورت آنی و با دقت خیره کننده ای به کاربران ارائه دهد.

نحوه ی استفاده از گوگل لنز

قبل از اینکه بتوانید از گوگل لنز استفاده کنید، مطمئن شوید که برنامه را از فروشگاه Google Play بر روی تلفن خود دانلود کرده اید. و به خاطر داشته باشید که فقط برای کسانی که گوشی اندرویدی دارند در دسترس است (مگر اینکه از Google Photos استفاده کنید). شما برای دسترسی به گوگل لنز باید به دستیار موتور جستجو گوگل یا همان Google Assistant متصل شوید (دکمه هوم را به مدت طولانی فشار دهید تا Google Assistant باز شود). از طرف دیگر، اگر هنوز Google Assistant را در تلفن خود فعال نکرده اید یا به آن دسترسی ندارید، می توانید از طریق برنامه Google Photos نیز به گوگل لنز دسترسی داشته باشید.

مزیت های لنز گوگل برای فروش آنلاین

گوگل لنز چیست؟ کاربران در گوگل لنز امکان جستجوی محصولات، اشکال، الگوها، یا رنگ هایی که در زندگی روزمره با آن ها مواجه می شوند را دارند. آن ها می توانند حتی از کالاهای مشابه عکس بگیرند تا پیشنهادهای مشابه زیادی به آن ها نشان داده شود.

گوگل اخیرا اعلام کرده است که 60 درصد از خریداران (که از گوگل لنز استفاده می کنند) حتی زمانی که به طور فعال خرید نمی کنند نیز می توانند برای خریدن چیزی الهام بگیرند و 48 درصد از محصولی که دوست دارند اسکرین شات گرفته اند (که 70 درصد آن ها بعداً آن را جستجو کرده و خریداری می کنند).

کاربران اندروید می توانند لنز گوگل را فعال کنند تا برای مواردی که از نظر زیبایی شناسی مشابه هستند ایده بگیرند. برای مثال، اگر پرده ی سالنی را می بینید و از آن خوشتان می آید، می توانید با استفاده از دوربین گوشی خود از طریق گوگل لنز، از آن عکس بگیرید تا گوگل طرح های مشابه و اطلاعات مرتبط مانند بررسی محصول و قیمت را به شما نشان دهد. این ویژگی ها و عادت های رو به رشد کاربرانی که به شکل مجازی خرید می کنند، در نهایت می توانند ترافیک بیشتری را به وب سایت های تجارت الکترونیک هدایت کنند.

گوگل به عنوان یک بازار تجارت الکترونیک

برخلاف محبوب ترین بازارهای تجارت الکترونیکی که ما به آن ها عادت کرده ایم (مانند آمازون و eBay)، گوگل یک مزیت فوق العاده دارد. اگر کمپین هایی را با خرید گوگل برای تجارت الکترونیک خود اجرا می کنید ممکن است از قبل، از این موضوع آگاه باشید. این در حال حاضر شامل بزرگ ترین پایگاه داده جهان، الگوریتم های اصلاح شده و هوش مصنوعی بسیار توسعه یافته است که رفتار مشتری را ردیابی می کند. شما می توایند به استفاده از جستجوی گوگل لنز، به عنوان یک استراتژی سئوی عصر جدید فکر کنید. برای بهینه سازی گوگل لنز، شما فقط باید به جای کلمات کلیدی، از ویژگی های بصری محصول خود استفاده کنید. در نتیجه به لطف جستجوی عکس معکوس گوگل لنز، مشتریان می توانند شما را به راحتی و با حداقل تلاش پیدا کنند.

بهینه سازی فروشگاه آنلاین و بازاریابی دیجیتال برای گوگل لنز

راه های مختلفی وجود دارد که گوگل لنز می تواند به افزایش فروش فروشگاه آنلاین شما کمک کند و ما برخی از کاربردی ترین این روش ها را در زیر فهرست کرده‌ایم:

1.استفاده هوشمندانه از QR Code

قرار دادن QR Code در آگهی ها، خبرنامه ها و ایمیل های بازاریابی می تواند اطلاعات مربوط به فروشگاه یا محصولات شما را به‌طور مؤثرتری به مشتریان احتمالی که از گوگل لنز به عنوان خواننده QR Code استفاده می کنند، برساند. مهم ترین چیز این است که یک CTA واضح (Call-to-Action) درج کنید تا کاربران مجبور نباشند حدس بزنند QR Code شما برای چیست. تست های زیادی را روی دستگاه های مختلف انجام دهید تا ببینید که آیا QR Code شما، داده های دقیقی را ارائه می دهد یا خیر.

2.تصاویر و توضیحاتی با کیفیت خوب

این مورد ممکن است بدیهی به نظر بیاید اما تأکید بر آن ضرری ندارد. به خاطر داشته باشید که عکس های محصولی که در فروشگاه آنلاین خود استفاده می کنید، باید با کیفیت باشند. علاوه بر این، باید عکس های کافی درج کنید تا کاربران به علت کم بودن تعداد عکس ها (از زاویه ها و قسمت های مختلف) از خرید منصرف نشوند. اگر فقط از یک عکس از جلوی محصول برای هر یک از آن ها استفاده کنید، کاربران نیز نمی توانند از زوایای مختلف تشخیص دهند که محصولات شما چگونه هستند.

3.متن جایگزین و متا تگ های مناسب

حتی با وجود اینکه ما در مورد جستجوی بصری بسیار توسعه یافته صحبت می کنیم، جستجوی گوگل همچنان بر اساس یادگیری ماشینی است و می تواند از برخی تقویت ها برای کمک به الگوریتم برای درک محصول شما استفاده کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که هنگام افزودن تگ های تصویر جایگزین، از کلمات و عبارات کلیدی به درستی استفاده می کنید و تگ های عنوان صفحه و توضیحات متا با استانداردهای گوگل مطابقت دارند. این به معنای استفاده از متن جایگزین کوتاه تر برای به حداکثر رساندن تأثیر آن است، زیرا احتمال بیشتری دارد که به طور مؤثر توسط گوگل ایندکس شود. این همچنین به معنای پرهیز از پر کردن بیش از حد تگ های alt با کلمات کلیدی است که ممکن است تأثیر معکوس در کاهش موقعیت فروشگاه شما در رتبه‌بندی جستجو داشته باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!