جاذبه های دیدنی در شهر بانکوک – تایلند

شهر شلوغ و پر هیاهوی بانکوک یکی از مقاصد برتر گردشگری در شرق آسیا و در کشور تایلند است . و اغلب پرواز های توریستی به مقصد کشور تایلند در این شهر به زمین می نشیند.

سفر به شهر تایلند به نسبت دیگر شهر های توریستی در شرق آسیا کم هزینه تر خواهد بود و وجود صد ها جاذبه تفریحی و دیدنی در این شهر مجالی برای تعلل به گردشگران نخواهد داد . به خصوص در دهها های اخیر زیر ساختهای گردشگری در این شهر پیشرفت چشمگیری داشته و امکانات رفاهی و تفریحی متعدد در آن در جذب این میزان گردشگر بی تاثیر نبوده است .

در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما خوانندگان گرامی را با برخی از جاذبه های دیدنی این شهر آشنا نماییم ، پس با ما همراه شوید .

قایق ‌سواری در طول رودخانه‌ ی چائو فرایا

 

رودخانه زیبای چائو فرایا از وسط شهر بانکوک در تور تایلند می گذرد و در چهره شهر و رفت آمد شهروندان آن بی تاثیر نبوده است . به همین علت برخی این شهر را ونیز شرقی نیز می نامند . روزانه پنجاه هزار نفر از اهالی شهر از طریق قایق سواری بر روی طول رودخانه ، خود را به محل کار خود می رسانند و البته بسیاری دیگر با فروش محصولات زراعی و یا صنایع دستی خود بر روی قایق های کوچک امرار معاش می کنند و البته منظره ای زیبا و شگفت انگیز را پدید می آورند . و جالب است بدانید اهالی بانکوک بر این باورند که این رودخانه یکی از نیروهای حیاتی این شهر است .  شما نیز می توانید با قایق سواری بر روی این رودخانه تجربه ای بی نظیر را به خاطر سپرده و شاهد تماشای مناظر زیبای اطراف باشید .

 

مرکز خرید سیام پاراگون

به گزارش سفر باتو ، سیام پاراگون یکی از بزرگترین و البته پرطرفدارترین مراکز خرید این شهر است که با دارا بودن فروشگاههای متنوع و همچنین امکانات رفاهی و تفریحی متعدد به یکی از بهترین ها تبدیل شده است . در اینجا برندهای بزرگ دنیا را خواهید یافت که کالاهای مد روز دنیا را عرضه می کنند . همچنین بزرگترین آکواریوم جنوب شرق آسیا در همین جا ساخته شده و این تنها حسن این مرکز خرید نیست وجود سالن های سینمای چند منظوره و نمایشگاه ماشین های لوکس لامبورگینی و فراری از دیگر جاذبه های سیام است .

بازار چاتوچاک

بازار سنتی چاتوک با وسعتی در حدود چهار هزار متر مربع مکانی ایده آل برای گشت و گذار در میان مردم محلی و آشنایی با فرهنگ و تمدن این شهر است . این بازار وسیع بیش از هشت هزار دکه کوچک و بزرگ را در خود جای داده و یکی از شلوغ ترین مراکز خرید در شهر بانکوک محسوب می گردد

چاتوچاک در روزهای شنبه و یکشنبه بر پا می گردد و البته شلوغی و ازدحام آن برای همه گردشگران خوشایند نیست . روزانه دویست هزار نفر از این بازار دیدن می کنند و انواع کالاهای مصرفی روزانه و خوراک های محلی را در آن میتوان یافت .

تنوع کالا در این بازار بالا و قیمت کالاها به نسبت پایین است پس اگر از شلوغی و همهمه هراسی ندارید یک روز خود را در میان مردم محلی به سر کنید و از جاذبه های متنوع آن دیدن کنید .

عمارت ویمانمک

این عمارت شگفت انگیز تماما از چوب ساج ساخته شده و در جهان بی همتاست . ویمانمک در واقع محل زندگی سلاطین این شهر بوده که تنها برای چند سال از آن استفاده شده است . و برای مدت بسیار اینجا خالی از سکنه رها گردید تا اینکه به موزه تبدیل گردید .

 

موزه ملی بانکوک

موزه ملی تایلند که در ابتدا فقط نمایشگاهی برای نشان دادن هدایای اهدا شده از سوی پدر شاه رامای پنجم به وی بود و در آن اشیا جالبی نظیر سلاح های جنگی چینی ، سنگ های قیمتی ، و همچنین لباس های اشرافی و پارچه ای نفیس بوده اما رفته رفته به موزه ای دیدنی برای به نمایش گذاردن آثار تاریخی  تبدیل گردید .

برج ساتورن

آسمان خراش چهل و نه طبقه ساتورن که دهها سال است نیمه تمام رها شده به یکی از جاذبه های دیدنی در این شهر تبدیل شده است و روزانه گردشگران بسیاری از آن بالا رفته و شاهد چشم انذاز زیبای شهر خواهند بود. برج ساتورن در قلب شهر بانکوک قرار گرفته که به دلیل مشکلات مالی ساخت پروزه آن به تعویق افتاد. این برج متروکه هم اکنون یک کاربرد دارد و آن این است که افراد ماجراجو  از آن بالا می روند و و با پرداخت مبلغی می تواند از آن آویزان شوند.

پارک لومپینی

پارک لومپینی یکی از پارک های پر طرفدار در این شهر که در حدود پانصد هزار مترمربع وسعت دارد و مکانی ایده آل برای فرار از هیاهوی شهری است .  این فضای سبز زیبا دارای یک دریاچه مصنوعی است .و گشت و گذار در آن بسیار لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!