پیدا کردن آی پی سایت

پیدا کردن آی پی سایت


پیدا کردن آی پی سایت

آدرس IP چیست؟

اگر شما صاحب یک وب‌سایت هستید و یا اینکه با وب سروکار دارید حتماً نام IP آدرس به گوشتون خورده است. اما اگر ندارید نیز نیاز به نگرانی نیست. ما در اینجا مفهوم IP آدرس را برای شما توضیح خواهیم داد.

هر دستگاهی که به اینترنت متصل می‌شود دارای یک آی پی آدرس است.IP آدرس به معنی پروتکل است که درواقع باعث می‌شود فعالیت‌های اینترنتی کنترل شود. یعنی کلیه دستگاه‌هایی که در فضای اینترنت فعالیت می‌کنند توسط IP آدرس شناسایی شده و از یکدیگر قابل‌تشخیص هستند. چراکه تعداد بسیار زیادی از دستگاه‌ها به‌طور همزمان در این شبکه‌ها فعالیت می‌کنند که باید بتوان آن‌ها را از هم متمایز کرد.

IP آدرس یک مفهوم کاربردی در دنیای وب است که دانستن و فهم آن برای کلیه کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند ضروری است. این آدرس از یک سری اعداد تشکیل‌شده که باعث می‌شود تا در هنگام کار دستگاه‌های مختلف خطا پیش نیاید. یعنی اینکه هیچ‌وقت شما دو دستگاه را نمی‌یابید که از یک IP آدرس مشترک استفاده کنند. این آدرس برای هر دستگاه جداگانه است.

پیدا کردن آی پی سایت

درواقع به زبان ساده همان‌طور که خانه‌ها و ماشین‌ها دارای شماره و پلاک منحصربه‌فرد برای خود هستند سیستم‌ها نیز در شبکه نیاز دارند که یک آدرس مشخص و منحصربه‌فرد داشته باشند که این آدرس IP آدرس نام دارد.

پیدا کردن ip سایت از طریق سی پنل

همان‌طور که میدونید هاست اطلاعات سایت که برای نمایش کاربران در نظر گرفته‌شده است را در فضای خود نگه‌داری می‌کند. هاست سی پنل یک‌ هاست لینوکسی است که از کنترل پنل سی پنل برای مدیریت هاست استفاده می‌کند. ممکن است شما در هنگام کار با وب‌سایت خود نیاز داشته باشید که برخی مواقع از آی پی هاست استفاده کنید.

این آدرس در موارد گوناگونی برای شما کاربرد دارد. پیدا کردن این آدرس بسیار ساده است و شما تنها با چند کلیک می‌توانید آن را پیدا کنید. اولین روش از طریق سی پنل می‌باشد.

در این روش با آدرس yoursite.com:2082 وارد پنل کاربری هاست (CPanel) خود شوید و در سمت راست در بخش “GENERAL INFORMATION” روی لینک آبی‌رنگ، عبارت “Server Information” کلیک کنید.

در پنجره بازشده اطلاعات هاست مانند نام سرور، نسخه سی پنل، نسخه PHP، نسخه MySQL و IP هاست و … نمایش داده می‌شود. شما امکان این را دارید که در صفحه بازشده برای شما در بخش Shared IP Address، آی پی را مشاهده نمایید.

پیدا کردن آی پی سایت
پیدا کردن آی پی سایت

پیدا کردن IP سایت از طریق Whois

در اول بهتر است بدانید Whois چیست؟ Whois سرویسی است که به شما اجازه می‌دهد نام و اطلاعات تماس صاحب دامین را مشاهده کنید. این سرویس اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این اطلاعات در مکان‌های مختلفی برای شما کاربرد دارد پس دانستن آن‌ها الزامی است.

در ابتدای کار زمانی که اینترنت نوپا بود اطلاعات دامنه در Whois به ثبت می‌رسید. یکی از اطلاعات مهمی که توسط این سرویس به دست میارید آی پی هاست است. شما به دو روش میتونید با استفاده از این سرویس آی پی هاست خود را مشاهده کنید.

درواقع دسترسی به اطلاعات Whois یک دامنه توسط دو روش انجام می‌شود که شما باید با توجه به نیاز خود از یکی از آن‌ها استفاده کنید.

نمایش اطلاعات Whois در لینوکس

این روش برای کسانی مورداستفاده است که از ویندوز لینوکس استفاده می‌کنند. این روش بسیار کاربردی و محبوب است. برای انجام این کار تنها کافیه در ترمینال لینوکس خط فرمان Whois Example.com را نوشته و فقط به‌جای Example.com نام دامنه خود را وارد کنید.

اگر از ویندوز استفاده می‌کنید کافیست روش‌های بعدی را مشاهده کنید.

نمایش اطلاعات Whois به‌‌‌‌‌صورت آنلاین

این روش برای کاربرانی که از لینوکس استفاده نمی‌کنند بسیار کاربردی است و موردتوجه قرار گرفته است. در این بخش به وب‌سایت Whois.Domaintools.com رفته و نام دامنه خود را وارد کنید. سپس اطلاعات هاست، IP، آدرس، تلفن و ایمیل صاحب دامنه را مشاهده خواهید کرد.

مشاهده آی پی سایت با CMD ویندوز

اگر با هیچ‌کدام از روش‌های بالا آی پی سایت خود را پیدا نکردید، انجام این کار در ویندوز بسیار ساده است و تنها در مدت چند دقیقه میتونید این آدرس را شناسایی کنید. این کار روش‌های مختلفی دارد که ما آسان‌ترین روش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

خب اکنون نوبت به گفتن روش‌های یافتن آی پی آدرس وب‌سایت خود رسیده است. برای انجام این کار ابتدا در ویندوز خود به بخش CMD بروید و عبارت Ipconfig و یا ping mihanwp.com را وارد نمایید. (فراموش نکنید که شما باید به‌جای mihanwp.com آدرس دامنه خود را وارد نمایید). سپس در اینجا شما IP آدرس سایت خود را مشاهده می‌کنید. به همین راحتی.

IP of Website 445x445 1دریافت آی پی سایت از شرکت ارائه دهنده

همچنین اگر آی پی سایت خودتان مد نظرتان است میتوایند از شرکت ارائه دهنده هاستینگتان آی پی سایت را دریافت نمایید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!