download 88

ساب دامین چه تاثیری بر سئوی سایت دارد؟

احتمالأ در زمان وبگردی با ساب دامین های متعددی مواجه شده اید و شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که دلیل استفاده از ساب دامین ها توسط شرکت ها و کسب و کارهای گوناگون چیست و به دنبال فواید این کار باشید.
ساب دامین یک دامنه سطح سوم (third-level domain) است که بخشی از دامنه سطح بالا (top-level domain) می باشد.

همان طور که از اسم آن نیز مشخص است sub domain در واقع بخشی از دامنه اصلی شما می باشد و به همین دلیل نیز به آن دامنه فرعی و یا زیر دامنه گفته می شود. در واقع زیر دامنه برای کمک به سازماندهی و حرکت بخشیدن به بخش های مختلف وب سایت اصلی مورد استفاده واقع می شود.

کاربرد ساب دامین:

با وجود این که زیر دامنه بخشی از دامنه ی اصلی محسوب می شود اما توسط موتور های جستجو به صورت یک بخش مجزا به حساب می آید. به همین منظور نیز می توان از زیر دامنه ها برای ساماندهی وب سایت ها استفاده نمود. شرکت ها به دلایل مختلفی از زیر دامنه ها استفاده می کنند؛ اما عمده ترین دلیل برای استفاده از زیر دامنه ها این است که به یک صفحه ی وب هویت جداگانه ای در نتایج جستجو بدهید

و در عین حال نیز بخشی از وب سایت اصلی را نیز حفظ نمایید. نکته ای که وجود دارد این است که باید به کاربرانی که دارید نیز دقت کنید. به طور مثال اگر بازدید کنندگان سایت شما از تمام کشور ها می باشند باید وب سایت تان را به زبان های مختلف ترجمه کنید. در غیر این صورت می توانید ساب دامین برای وب سایت تان ایجاد کنید تا کاربران بتوانند از آن ها بازدید کنند. در واقع ایجاد صفحه های جداگانه برای سایت های چند زبانه آسان تر و کم هزینه تر می باشد.

مزیت های ساب دامین:

در زیر به موارد کاربردی برای استفاده از ساب دامنه اشاره می نماییم :

  • رایگان بودن ساب دامنه
  • به کار بردن کلمه کلیدی درون نام سایت دومین
  • امکان پیاده سازی ساب دامنه در یک هاست دیگر
  • استفاده از ip مجزا برای ساب دومین
  • مدیریت و طراحی متفاوت با دامنه اصلی

در نهایت به این نکته باید اشاره کرد که بهینه سازی سایت به عوامل بسیار زیادی وابسته است (قریب به 200 فاکتور) و هر کدام از این عوامل وزنه ای برای سئوی سایت شما می باشند .  شاید اگر تمرکز خود را به وزنه های سنگین تر در این مجموعه بگذارید نتایج راضی کننده تری از سئوی سایت خود دریافت می کنید . وزنه هایی مانند : تولید محتوای با کیفیت و دریافت لینک های ورودی از سایت های معتبر .ساب دامین

ساب دامین چه تاثیری بر سئوی سایت دارد؟

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!