1 1

سئو خارجی (Off-page SEO) چیست ؟

تعاریف زیادی از سئو خارجی دیده و شنیده ایم. راهکارهای متفاوتی هم برای سئو خارجی مشاهده کرده ایم. شرکت ها و اشخصای را دیده ایم که صفحه سایتی را به رتبه های عالی در گوگل می رسانند، ولی هنگامی که میزان مخاطب سایت را بررسی می کنیم، متوجه می شویم که اثر از مخاطب در سایت نیست. تکنیک های کلاه سیاه و کلاه سفید سئو، در سئو خارجی بسیار بیشتر از سئو داخلی دیده می شوند. یکی از دلایل آن تغییراتی است که الگوریتم گوگل برای بک لینک ایجاد کرده است. طبق گفته کارشناسان الگوریتم گوگل قرار بود بک لینک ها را بعنوان عامل موثر بر سئو در نظر نگیرد، اما این مسئله ظاهرا کاملا برعکس رخداد و گوگل امتیاز بالای به بک لینک ها ارائه داد. اما یک نکته وجود داشت، سایت هایی که بدون پشتیبانه مخاطب و تنها با بک لینک به رتبه های خوبی رسیده بودند. هیچ کدام نتوانستند رتبه های بالای خود را حفظ کنند. این مسئله باعث شد تا تصمیم بگیریم در این مقاله و سایر مقاله های منتشر شده در این سایت، تنها در باره روش هایی بحث کنیم که ماندگاری بالا و اصولی دارند و بعبارتی ما تنها سئو کلاه سفید را آموزش خواهیم داد.

شاید بهترین راهنمایی برای سئو کلاه سفید این جمله باشد که: سئو را بجای بهینه سازی برای موتورهای جستجو به بهینه سازی برای مخاطب ترجمه کنید.

این جمله تمام راهکارهایی که در این آموزش و تمام آموزش های بعدی و قبلی سئو توضیح خواهیم داد و یا توضیح داده ایم را در بر میگیرد. اما چگونگی این بهینه سازی برای مخاطب بسیار مهم است. مثال در سئو داخلی کلمات کلیدی که از اهمیت بالایی برخودارند را با توجه به میزان کاربرد این کلمات در میان مخاطبان انتخاب و بکار برده ایم.

images 1

ایجاد بک لینک در سئو خارجی (Off-page SEO)

در این مقاله و شاید چند مقاله دیگر از بک لینک های کلاه سیاه و اینکه چقدر می توانند به سایت و رتبه آن در موتورهای جستجو زیان وارد کنند، صحبت کرده ایم. اما این صحبت ها به معنی بد بودن بک لینک نیست. سایتی که بک لینک ندارد. تبلیغ ندارد و سایتی که تبلیغ ندارد مخاطب نخواهد داشت. بنابراین بک لینک ها بسیار مهم هستند. گوگل تعداد و کیفیت بک لینک ها را در رتبه دهی به سایت محاسبه کرده و نتایج حاصل از بررسی ها نشان می دهد که بک لینک ها بسیار بر روی رتبه سایت ها موثر واقع می شوند. بک لینک رای اعتماد سایت شماست. هرچه تعداد بک لینک سایت بیشتر باشد، این رای بیشتر است ولی باید مراقب باشید که گوگل تصور نکند که شما برای برنده شدن رای خریده اید. تصور کنید که سایتی یک مطلب منتشر کند و با یک لینک سایت شما را به عنوان رفرنس آن متن معرفی کند. قطعا این موضوع نشانه این است که اطلاعات سایت شما اطلاعات مفیدی است.

روش های ممکن برای بک لینک گیری عبارتند از:

  • بک لینک از وبلاگ ها: صفحات وبلاگ که برای بک لینک ایجاد می شوند به روزنامه های زرد شبیه هستند، ولی به هر حال می توانند به سایت شما یک لینک ایجاد کنند.
  • امضاء درون فروم ها : بیشتر افراد برای گرفتن بک لینک در فروم ها مطلب می گذارند، آنها در امضاء خود لینکی به سایت خود ایجاد می کنند.
  • لینک درون کامنت ها: برخی سایت ها به کاربران امکان درج لینک در کامنت خود را می دهند، این کامنت ها هم مکان مناسبی برای گرفتن بک لینک است.
  • بک لینک در مقالات: برخی سایت ها به شما امکان می دهند، که در مقالات خود بک لینک قرار دهید. سیاست این سایت ها برای پذیرفتن مقالات منتشر شده یا منتشر نشده با هم متفاوت است.
  • اشتراک مطلب: سایت هایی مانند hubpages و infobarrel به شما امکان درج محتوا با چند لینک به سایت خود را می دهند.
  • تبادل لینک : برخی سایت ها به شما امکان می دهند که در ازاء قراردادن لینک آنها در سایت خود لینک خود را در سایت آنها قرار دهید.

نکته : در بالا ما انواع روش های دریافت بک لینک را ذکر کرده ایم، این به معنی تائید این روش ها نیست. برخی از این روش ها را حتی نباید امتحان کرد. هدف ما معرفی تمام روش های موجود برای دریافت بک لینک از سایر سایت ها بوده است.

Follow یا nofollow بودن بک لینک ها

هنگامی که یک سایت به سایت دیگری لینک می دهد، می تواند به گوگل اعلام کند، که مطالب این دو سایت به هم مرتبط هستند و یا خیر. بعنوان مثال دریافت بک لینکFollow از یک سایت گردشگری برای یک سایت فروش بلیط و دریافت بک لینک nofollow از یک سایت گردشگری برای یک سایت فروش محصولات پروتئینی، برای تعیین Follow یا nofollow بودن بک لینک ها در تگ a میتوانید از صفت rel استفاده کنید. لینک های nofollow هیچ گونه مشکلی برای سایت ایجاد نمی کنند. بعنوان مثال تنبیهات تبادل لینک شامل لینک های nofollow نمی شود.

بک لینک خوب چیست ؟

اگر روش های ایجاد بک لینک ذکر شده بالا برای ایجاد بک لینک مناسب نیستند چگونه یک بک لینک خوب بگیریم؟

نکته مهم این است که: تنها گرفتن بک لینک ارزشمند نیست بلکه باید بک لینک های با کیفیتی بگیریم. بعبارتی صدها لینک از کامنت و وبلاگ ها به اندازه یک لینک از یک سایت معتبر ارزش ندارد. این موضوع باعث شده است که سایت هایی که بجای تکیه بر افزایش تعداد بک لینک خود به کیفیت بک لینک ها توجه دارند رتبه های بالایی در گوگل بدست بیاورند و جایگاه آنها در گوگل نیز حدودا ثابت باشد.

گرفتن بک لینک از پست های مهمان: در مقاله پست مهمان چیست؟ و پست مهمان چه تاثیری در سئو دارد گفتیم که پست مهمان مانند سایر منابع لینک بصورت کیفی سنجیده می شود. اگر از پست مهمان بعنوان یک منبع بک لینک استفاده می کنید، باید در نظر داشته باشید که بیشتر کارشناسان سئو اعتقاد دارند این روش بزودی از طرف گوگل با جریمه همراه خواهد شد.

گرفتن بک لینک از طریق شبکه های اجتماعی

یکی از روش های افزایش مخاطب سایت و بالا بردن رتبه در موتورهای جستجو، معرفی سایت و خدمات سایت در شبکه های اجتماعی است . گوگل اعلام کرده است که میزان گستردگی سایت ها در شبکه های اجتماعی جزء مهمترین عوامل رنکینگ سایت ها به شمار خواهد رفت. شبکه های اجتماعی امروز بسیار پر مخاطب تر شده اند و بیشتر کاربران برای یافتن خدمات مد نظر خود در شبکه های اجتماعی جستجو می کنند، این امر باعث شده است، که تبلیغ در شبکه های اجتماعی به افزایش میزان فروش کالا و خدمات سایت های تبلیغ دهنده منجر شود. بنابراین میتوان شبکه های اجتماعی را بعنوان ابزاری برای بازاریابی مطرح کرد. که می تواند بازاریابی کالا و بازاریابی محتوا را بخوبی در آن انجام دهد.

گرفتن بک لینک از تبلیغ در سایت ها

قبلا سایت هایی مانند reddit.com ، stumbleupon.com ، scoop.it بسیار زیاد بودند ولی امروزه تعداد این سایت ها بسیار کم شده است . این سایت ها به شما امکان ایجاد صفحه ای که در آن محتوا و لینک قرار بدهید را می دادند، به این ترتیب یکی از روش های تبلیغ و گرفتن بک لینک بشمار می آمدند.

تاثیر سئو خارجی (Off-page SEO) بر سایت ها

هیچ برندی نمی تواند از سئو خارجی چشم پوشی کند. امکان عرضه کالا و خدمات در سراسر وب به سایت ها امکان می دهد که محتوای خود را به اطلاع کاربران رسانده و مخاطبان خود را افزایش دهند. سئو خارجی سایت چنان اهمیت دارد، که بسیاری از شرکت هایی که خدمات سئو را انجام میدهد، حتی درصورتی که مشتریانشان امکان ویرایش متن های سایت را به آنها ندهند، می توانند سایت مشتریان را به رتبه های بالا در صفحات جستجو برسانند. فراموش نکنید که همآهنگی کیفیت متن یک سایت با سئو خارجی در ماندگاری یک سایت در رتبه های بالای موتورهای جستجو بسیار مهم است.

اصول سه گانه سئو خارجی (Off-page SEO)

  1. ایجاد ارتباط انسانی با افراد در شبکه های اجتماعی و سایت ها
  2. حفظ ارتباط بصورت منظم و پایدار
  3. پاسخگویی به مخاطبان

این اصول در هنگام اجرا باید به نحوی اجرا شوند که یک ارتباط انسانی پایدار میان شما و مخاطبان تان شکل گیرد. ایجاد یک ارتباط انسانی بیشترین حس اعتماد را بین افراد ایجاد می کند. کیفیت کالا و قیمت مناسب کالا، همگی درصورتی بهترین بازخورد خود را دارند، که ارتباط انسانی میان شما و مخاطبانتان ایجاد شده باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!