سئوکار دورکار

سئوکار دورکار


سئوکار دورکار

در دنیای تبادل اطلاعات و کسب و کارهای آنلاین، صاحبان مشاغل به دنبال موفقیت در رقابت و کسب رتبه های بالای نتایج جستجو در موتورهای جستجو همچون گوگل، بینگ و یاهو هستند. کسب رتبه ی بالاتر در موتورهای جستجو باعث می شود تا سایت شما ترافیک بیشتری داشته و در نتیجه فروش و درآمد بیشتری برایتان حاصل شد.

ممکن است شما وب سایتی عالی داشته باشید؛ اما به واقع اگر دیگران از فعالیت و وب سایت شما مطلع نباشند، این وب سایت چه فایده ای برای شما دارد؟استخدام سئوکار دورکاری به شما کمک می کند تا رتبه ی سایت خود را بالا ببرید. اما بهینه سازی نتایج موتورهای جستجو و بالا بردن رتبه ی سایت چگونه میسر می شود؟

سئو کاری است که منجر به بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می شود. یک سئوکار با داشتن دانش و تجربه ی لازم در این کار به این مهم دست پیدا می کند. وی با بهره بردن از تکنیک های یافتن کلمات کلیدی، سئو داخلی، سئو خارجی و آنالیز سایت های رقبا کمک می کند تا شانس دیده شدن وب سایت توسط موتورهای جستجو افزایش یابد.

به این ترتیب می توان در نتایج موتورهای جستجو به جایگاه های بالاتری دست یافت. اجرای یک پروژه سئو احتیاج به پشتیبانی و تجربه دارد. متخصصین سئو می توانند در صورت نیاز به شما کمک کنند. پس اگر نیاز به سئوکار یا سئوکار دورکار دارید میتوانید با تیم سیروتا تماس بگیرید.

سئوکار دورکار
سئوکار دورکار

مصاحبه برای استخدام سئوکار دورکاری

به منظور مصاحبه برای استخدام سئوکار دورکاری بهتر است خود با اصول ابتدایی سئو آشنا باشید تا بتوانید به درستی توانایی های سئوکار مورد نظر را بسنجید. پس باید یک آشنایی مقدماتی با سئو پیدا کنید. باید بدانید که سئو برمبنای کلمات کلیدی انجام می گیرد.

این کار فقط به پیدا کردن کلمات کلیدی مناسبی که بیشترین ترافیک را برای سایت شما فراهم می آورند محدود نمی شود. بلکه در ابتدا باید بدانید که دلیل شما برای افزایش ترافیک سایت چیست. به عنوان مثال اگر هدف شما این است که در سایت خود محصولی را به فروش برسانید، باید صفحه ی مربوط به آن محصول را برای کلمات کلیدی مشخصی بهینه کنید. به این ترتیب مشتری های بالقوه ی آن محصول وارد آن صفحه می شوند.

به این ترتیب کاربران هدفمند تری وارد صفحه ی شما می شوند. زیرا کاربرانی که فقط به منظور بازدید از محصول وارد وب سایت شوند فایده ی چندانی برای کسب و کار شما نخواهند داشت.

یکی از ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی ابزار Google Keyword Planner است. در این ابزار شما می توانید کلمات کلیدی مرتبط به همراه میزان ترافیک و رقابت را مشاهده کنید. اگر یک سئوکار در مصاحبه ی خود ادعا کند که می تواند سایت شما را به رتبه ی یک گوگل برساند، شاید بهتر باشد کمی به صداقت او شک کنید و او را بیشتر بررسی کنید.

زیرا موتورهای جستجو بر مبنای فاکتورهای زیادی عمل می کنند تا رتبه ی یک سایت را در نتایج جستجو مشخص نمایند. این فاکتورها شامل عمر وب سایت و محبوبیت آن در شبکه های اجتماعی می شود. به جز این موارد عوامل دیگری همچون فاکتورهای انسانی وجود دارند.

این فاکتورهای انسانی درباره ی چگونگی رفتار کاربران در تعامل با سایت است. این عوامل مواردی هستند که در واقع هیچ کس نمی تواند مستقیما آنها را کنترل کند. آنچه در کنترل یک سئوکار است و واقعا می تواند انجام دهد این است که با کمک به وب سایت شما در رعایت قوانین اصلی گوگل، بتوانید با دیگر سایت های مشابه رقابت کنید.

استخدام سئوکار دورکاری شانس کسب رتبه ی بهتر در موتورهای جستجو را بالا می برد؛ اما نکته اینجاست که کیفیت محتوا، خدمات و محصولات به صاحبین سایت ها بستگی دارد.

آشنایی با پروژه ی سئو

در یک طبقه بندی می توان یک پروژه ی سئو را به دو قسمت تقسیم نمود: سئو داخلی و سئو خارجی. در سئو داخلی سئوکار به تغییر طراحی و اجزای داخلی سایت می پردازد به طوری که برای موتورهای جستجو کاملا خوانا باشد.

با سئوکار دورکار می توان از این خدمات بهره مند شد. این خدمات شامل تغییر هدرها، عنوان و محتوای صفحات است تا برای کلمات کلیدی خاصی بهینه شود. سئو خارجی نیز مجموعه ی کارهایی است که در خارج از یک وب سایت انجام می گیرد و به افزایش ترافیک آن منجر می شود.

این موارد شامل فعالیت در شبکه های اجتماعی، لینک سازی و پست مهمان است. لینک سازی قسمت مهم خدمات سئو خارجی است و تاثیر بسیاری بر رتبه ی سایت می گذارد زیرا از جمله عوامل اصلی در رتبه بندی صفحات می باشد.

فعالیت در شبکه های اجتماعی، نوشتن پست مهمان در وبلاگ ها و وب سایت های معروف از جمله فعالیت هایی است که باعث کسب لینک در سایر سایت ها می شود.  به این ترتیب همان گونه که می بینید سئو خارجی نیازمند به تولید محتوای بسیار است. در نتیجه فعالیت یک سئوکار شامل دو بخش مدیریت سئو و تولید محتوای سئو می شود.

سئوکار دورکار
سئوکار دورکار

مهارت های سئوکار

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است و شامل تکنیک‌ هایی برای پیشرفت وب سایت ها در صفحات موتورهای جستجو می باشد. سئو فرآیندی است که باید با تلاش و پشتکار بالا و دانش به روز به یادگیری آن پرداخت. پس از این مرحله می توان خود را یک سئوکار معرفی نمود. از آنجایی که سئو مهارتی به روز است نیاز به پیگیری نکات جدید دارد و کسب مهارت های مربوطه دراین زمینه به موفقیت شما کمک بسیاری خواهد کرد. در ادامه می خواهیم به مهارت ‌هایی بپردازیم که برای هر سئوکاری لازم است.

انجام تحقیق درباره ی موضوع سایت

به عنوان یک سئوکار باید در رابطه با موضوع سایت تحقیقات کافی انجام دهید و کلمات کلیدی مرتبط به مطلبی که قصد نوشتن درباره ی آن را دارید پیدا کنید. به علاوه باید بدانید رقبای شما در این زمینه درباره ی چه موضوعاتی و به چه نحوی مطلب تهیه نموده اند. به این ترتیب می توانید بهترین استراتژی را در نوشتن مقاله در پیش بگیرید.

سئو دانشی است که نیاز ویژه به جستجو دارد؛ پس هر فردی که در این زمینه کار می‌ کند باید از آخرین خبرهای مربوط به موتورهای جستجو مطلع باشد. به عنوان مثال موتور جستجوی گوگل همواره در حال آپدیت است تا هوش مصنوعی موتور جستجوی خود را ارتقا دهد. بدین وسیله می تواند برخی از سایت هایی را که سئوی خود را با فریبکاری بهبود می بخشند شناسایی نماید و به آنها امتیاز منفی بدهد.

ارائه ی محتوای قابل فهم

محتوای نوشته شده توسط سئوکار باید از لحاظ کیفیت یه گونه ای باشد که هر کاربری بتواند با آن به خوبی ارتباط برقرار کند و با خواندن آن متوجه موضوع مورد نظر بشود. نوشته ی بیش از حد سنگین و ادبی، خواننده را خسته می کند. در نتیجه ممکن است از ادامه‌ ی خواندن آن منصرف شود. البته بهتر است این نکته را نیز مورد توجه قرار دهید که نوشتن با ادبیات محاوره هم همیشه جوابگو نیست.

زیرا برخی از افراد به خصوص آنها که در سنین بالاتری قرار دارند عموما با چنین نوشته هایی ارتباط برقرار نمی کنند. پس بهتر است همواره علاوه بر کیفیت علمی محتوا لحن مناسب برای آن نیز به درستی انتخاب شود.

مهارت استفاده از آنالیزگرهای موتورهای جستجو

یکی از مهارت های مهم برای سنجش در استخدام سئوکار دورکاری، مهارت استفاده از آنالیزگرهای موتورهای جستجو می باشد. در واقع کسی که نمی تواند با این آنالیزگرها کار کند نمی ‌تواند خود را یک سئوکار حرفه‌ ای معرفی کند.

به عنوان مثال در مورد موتور جستجوی گوگل می توان گفت که گوگل آنالیتیکس کمک بسیاری به سئوکارها برای دستیابی به اطلاعات مربوط به سایت می نماید. طبیعی است وقتی بدانید بازدید از سایت شما به چه میزان بوده و بازدیدکنندگان بیشتر بر روی چه موضوعاتی کلیک کرده‌ اند، این امر می تواند کمک فراوانی به تعیین استراتژی محتوای سایت شما کند.

آشنایی با زبان انگلیسی برای استخدام سئوکار دورکاری

درباه ی سئو باید گفت بسیاری از سایت ها و بهترین مطالب درباره ی سئو به زبان انگلیسی هستند. در نتیجه آشنایی نسبی با زبان انگلیسی برای یک سئوکار ضروری است. به این ترتیب او می تواند به روزترین اخبار را به سرعت پیگیری نماید و در جریان اتفاقات روز دنیا در مورد صنعت سئو باشد.

به علاوه گاه ممکن است در حالی که به دنبال مطلبی برای نوشتن محتوا می ‌گردید نتوانید در مطالب و سایت های فارسی مطلب مورد نظر خود را پیدا کنید؛ پس در نتیجه لازم است در این مواقع با دانستن نسبی زبان انگلیسی بتوانید مطالب مورد نظر خود را پیدا کنید و در حد توان درباره ی آن مطلب بنویسید.

درک مفهوم بازاریابی محتوا و آشنایی با اصول تولید محتوا

به عنوان یک سئوکار حرفه ای باید درک درستی از مفهوم بازاریابی محتوا داشته باشید. به این ترتیب باید هر موضوعی را که در پی سئو آن هستید پیش از شروع کار به طور کامل بررسی کنید. پی بردن به اهمیت موضوع و میزان علاقمندی مخاطبان به چنین موضوعی امر مهمی است که هر سئوکاری باید انجام دهد. به بیانی ساده تر، اگر پس از استخدام سئوکار دورکار، سایتی را به شما بدهند و از شما بخواهند آن را سئو کنید در حالی که از موضوع سایت اطلاعی ندارید یا با رقبای این سایت آشنایی ندارید نمی تواندی کار خود را به درستی انجام دهید.

زیرا بر اثر نا آگاهی ممکن است استراتژی غلطی را در پیش بگیرید. به علاوه آشنا نبودن با موضوع سایت باعث می ‌شود مطالب نادرستی بنویسید و اطلاعات غلطی به بازدیدکنندگان خود بدهید. اصول نوشتن نیز در تولید محتوا امر مهمی است.

نوشتن محتوا شاید مهم ترین  مبحث در رابطه با سئو باشد. اگر سئوکار مهارت کافی در نوشتن نداشته باشد و یا نداند که چگونه باید کلمه های کلیدی موضوع مورد نظر را جستجو کند، نمی تواند کار سئو را به رستی پیش ببرد. نوشتن که به تنهایی یک مهارت به حساب می آید، هنگامی که با دانش سئو ترکیب شود می تواند به مهم ترین مهارت‌ ها در فرآیند سئو تبدیل شود.

سئوکار دورکار
سئوکار دورکار

توانایی آنالیز مشکلات و رقبا،مانیتور کردن رتبه سایت ها و ارائه ی گزارش برای استخدام سئوکار دورکاری

یک سئوکار حرفه ای باید بتواند به سرعت و در لحظه مشکلات پیش آمده را آنالیز کند و راه حلی برای آنها پیدا نماید. البته توانایی آنالیز فعالیت های مختلف رقبا نیز بسیار مهم است. برای تحلیل درست و به موقع بهتر است در هنگام بروز مشکل با یک پرسش در ذهن خود شروع کنید و خود را با پاسخ به این پرسش برای رویایی عملی با مشکل به وجود آمده آماده کنید. پرسش هایی ساده از این دست که: دقیقا چه مسئله ای رخ داده است؟ دلیل اصلی این مشکل چه می باشد؟ و مهم تر اینکه برای حل آن چه شیوه ای  باید در پیش گرفته شود؟

با طرح این سوالات می توانید ذهن خود را به چالش بکشید و برای یافتن راه حل تمرکز کنید. نداشتن ذهن آنالیزگر به این معنی است که یکی از مهمترین مهارت‌ های سئو وجود ندارد. آنالیز دیگر سایت ها کار بسیار مهمی است. البته سئوکار حرفه ای می داند که سئوی انجام شده برای هر سایت ممکن است با یک وب سایت دیگر تفاوت داشته باشد.

به هر حال برخی از سایت ها به دلیل رقبای کمتر به راحتی می توانند در موتور جست و جوی گوگل بالا بیایند. در حالی که بسیاری از موضوعات و زمینه های فعالیت دارای رقبای بی شماری هستند که باعث می شود بالا آمدن سایت در موتورهای جستجو و کسب رتبه های بالاتر بسیار سخت تر شود. از این رو لازم است با قدرت تحلیل درست و توانایی جمع بندی و ارائه ی یک گزارش مفید اولویت ها را مشخص نمود و سپس بر اساس آنها پیش رفت.

نظم و دقت بالا و روحیه ‌ی کار تیمی

نظم، دقت بالا و روحیه ‌ی کار تیمی به منظور برقراری ارتباطی موثر با دیگر اعضای تیم از دیگر مهارت های مورد بررسی در سئوکار دورکار است. استراتژی محتوا و بهینه‌ سازی سایت باید همگام و همسو با دیگر اعضای تیم پیش برود. نوشته ها چه از نظر علمی و اطلاع رسانی و چه از نظر نگارش باید در بهینه ترین شکل ممکن باشند تا بازدیدکنندگان را به خود جذب کنند.

به عنوان مثال ممکن است در نوشتن یک محتوای خاص چیزی به ذهن شما نرسد اما یکی دیگر از اعضای تیم بتواند مطلب قابل توجهی بنویسد و ارائه دهد. پس روحیه ی همکاری نیز اهمیت پیدا می کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!