سئوکار دورکار

سئوکار دورکار


سئوکار دورکار

یکی از چالش‌های افرادی که در حوزه سئو فعالیت می‌کنند، توضیح مناسب شغلی است که در حال انجام آن هستند. اگر از یک فرد سئو کار بخواهید شغل خود را توصیف کند، معمولا با جواب‌های سردرگم کننده‌ای پاسخ شما را خواهد داد. به همین دلیل بسیاری از کاربران شاید بخواهند بدانند سئو کار یعنی چه و یک فرد آشنا به این علم چه کارهایی انجام می‌دهد.

همچنین در این مقاله می‌خواهیم به شرایط  متخصص سئو در بازار ایران بپردازیم و این شغل جدید اینترنتی را به صورت دقیق بررسی نماییم. بنابراین پیشنهاد می‌کنم با متخصصین گروه سیروتا همراه باشید.

سئو کار کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

سئوکار دورکار
سئوکار دورکار

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو مخفف عبارت انگلیسی Search Engine Optimization است. این علم از زیر شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ بوده و به‌عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل حوزه اینترنت محسوب می‌شود. با توجه به رشد کسب‌وکارهای اینترنتی و نیاز آن‌ها به دیده شدن، امروزه توجه زیادی به این علم جدید در دنیای آنلاین می‌شود.

صاحبان مشاغل اینترنتی ناچارند برای جذب مشتری به سئو کار سایت رجوع کنند، چرا که بدون بهینه سازی وبسایت عملا فروش محصول یا خدمات سایت غیر ممکن خواهد بود. بنابراین اهمیت SEO روز به روز گسترش می‌یابد.

اما سوال این است که یک متخصص سئو چه کار‌هایی انجام می‌دهد؟  اگر می‌خواهید بدانید وظیفه سئو کار چیست و چه کارهایی بر عهده دارد، بهتر است بدانید که فردی که متخصص بهینه سازی نامیده می‌شود، وظیفه دارد تا با پیاده سازی اصولی که به SEO معروف است، رتبه سایت را ارتقا دهد.

به‌عبارتی کل شغل یک سئو کار این است که با افزایش ترافیک سایت، فروش کسب‌وکار را بیشتر کند. اما اگر به این حوزه علاقه مند شده باشید، شاید اطلاع از بازار کار این علم و شرایط استخدامی در آن بتواند برای شما جالب توجه باشد. در ادامه این مقاله از سایت گلایل به بازار کار سئو و استخدام در آن خواهیم پرداخت.

جذب سئو کار به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

سئوکار دورکار
سئوکار دورکار

یکی از جذابیت‌های شغل یک سئو کار سایت این است که روش‌های مختلفی برای کسب درآمد دارد. اگر شما نیز با این علم آشنا هستید یا حداقل در پی یادگیری آن هستید، قطعا اطلاع از روش‌های استخدام در این شغل می‌تواند برای‌تان جالب باشد. به همین دلیل در ادامه با بررسی انواع روش‌های کار در این حوزه و بررسی آگهی‌های استخدامی شما را بیشتر با نحوه کار به عنوان یک سئو کار آشنا می‌کنیم:

یک متخصص سئو می‌تواند به صورت دورکار فعالیت کند

فردی که با قواعد بهینه سازی وب آشنا باشد، این امکان را دارد تا با دورکاری در خانه درآمدهای خوبی کسب کند. کسب درآمد در خانه به صورت فریلنسینگ این روزها طرفداران زیادی دارد. اگر شما نیز از علاقه مندان به دورکاری هستید، برخلاف سایر روش‌های دورکاری که معمولا درآمد کمی دارد، می‌توانید با افزایش سئو سایت‌های افراد، شرکت‌ها و سازمان‌ها درآمد خوبی کسب کنید. البته لازمه موفقیت در این روش داشتن یک رزومه قوی و استفاده از بازاریابی مناسب است تا دیگران بتوانند ضمن آشنایی با شما به کارتان اعتماد کنند.

یک متخصص سئو می‌تواند با شرکت‌ها به صورت حضوری همکاری کند

اگر علاقه‌ای به ماندن در خانه ندارید یا می‌خواهید درآمدهای بیشتری کسب کنید، شرکت‌های زیادی نیاز به یک استراتژیست سئو دارند. با توجه به این که شرکت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین به تازگی به این موضوع پی برده‌اند که ضرورت استخدام یک سئو کار چیست، فرصت‌های شغلی زیادی برای شما وجود خواهد داشت. شما می‌توانید با یک شرکت بزرگ همکاری کنید و درآمدهای ثابت یا پورسانتی دریافت کنید. البته به شرطی که واقعا با خدمات سئو و بهینه سازی آشنا باشید.

یک فرد سئوکار می‌تواند یک تیم تشکیل دهد

اگر افرادی را می‌شناسید که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعال هستند یا دوستانی دارید که به این حوزه علاقه دارند، می‌توانید یک تیم تشکیل دهید و با هم کار کنید. برای این کار نیز می‌توانید از طریق سایت یا شبکه‌های اجتماعی فعالیت خود را آغاز کنید. بنابراین یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از این شغل تیم سازی است که می‌تواند بسیار جذاب باشد.

یک متخصص سئو می‌تواند این علم را آموزش دهد

اگر سئو کار سایت هستید، حتما نباید با بهینه سازی سایت‌های دیگران کسب درآمد کنید. شما می‌توانید از سایر روش‌های نیز درآمدهای خوبی کسب کنید. یکی از این روش‌ها آموزش سئو است. از آن جا که این علم طرفداران زیادی دارد و بسیاری از افراد تمایل دارند تا با قواعد و اصول سئو آشنا شوند، چنانچه بتوانید آن را آموزش دهید نیز می‌توانید درآمد خوبی نصیب شما شود.

یک متخصص سئو می‌تواند مشاوره دهد

یکی دیگر از روش‌هایی که کارشناس سئو را می تواند به درآمد خوبی برساند، ارائه مشاوره سئو است. در این روش شما با رجوع به سایت‌های درخواست دهنده مشکلات، ایرادها و ارورهای سایت را بررسی و مشخص خواهید کرد و به صاحبان سایت جهت بهبود آن‌ها راهکار ارائه می‌دهید. در این روش نیز می‌توانید به کسب درآمدهای میلیونی فکر کنید.

چگونه در حوزه سئو استخدام شویم؟

سئوکار دورکار
سئوکار دورکار

اکنون می‌دانید سئو کار یعنی چه و یک متخصص که در این حوزه فعالیت می‌کند، چگونه می‌تواند درآمدزایی کند. چنانچه با این علم آشنا باشید، شاید بخواهید بدانید چگونه باید در این شغل استخدام شویم. یافتن فرصت‌های شغلی در زمینه سئو سایت از آب خوردن آسان‌تر است. اما استخدام شدن در یک شرکت، به خصوص در کسب‌وکارهای بزرگ کار ساده‌ای نیست. چرا که با هر اشتباهی در بهینه سازی وبسایت تجارت اینترنتی صاحبین سایت رو به ویرانی خواهد رفت. بنابراین باید به صاحبان مشاغل حق داد در استخدام سئو کار نهایت وسواس را به خرج دهند.

نتیجه گیری

سئوکار دورکار
سئوکار دورکار

در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم که سئو کار چیست و چه وظایفی بر عهده دارد. با توجه به گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی و نیاز به دیدن شدن هر یک از آن‌ها، امروزه سئوکارها نقش مهمی در موفقیت مشاغل اینترنتی ایفا می‌کنند. همچنین با روشن شدن اهمیت سئو در بازاریابی آنلاین، کارفرماها نیز توجه بیشتری به این حوزه می‌کنند.

وجود بازارهای زیاد، تقاضای زیاد برای سئو کردن و طراحی سایت و همچنین درآمد نسبتا خوب این حوزه باعث شده تا بسیاری از افراد به دنبال یادگیری و استخدام در این حوزه باشند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!