SEO and Content Quality

تکنیک های سئو

 

یکی از بحث‌ها در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است.

این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های

سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر

سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند.

اگر تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که

سئو کلاه سفید، می‌کوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند.

ولی سئو کلاه سیاه، می‌کوشد با شناسایی نقطه ضعف‌ها و محدودیت‌های الگوریتم‌های سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد.

معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود.

تکنیک های سئو

White Hat Black Hat SEO

سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید

آمارها و مطالعات مختلفی درباره اهمیت رتبه بندی در صفحات موتورهای جستجو انجام شده و نتایج آنها در عین تفاوت های جزئی، الگوی مشابهی را گزارش می‌دهند.

آمار زیر نشان می‌دهد که نخستین

سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید

گزینه‌ای که در نتیجه‌ی جستجوی گوگل ظاهر می‌شود ۳۳٪ ترافیک و گزینه دوم حدود ۱۷٪ ترافیک را به خود اختصاص می‌دهند. همانطور که مشاهده می‌کنید از گزینه ۱۰ به ۱۱ افت جدی وجود دارد. به معنای اینکه کاربران کمی صفحه‌های دوم و سوم و… را در نتیجه‌های جستجوی گوگل، بررسی می‌کنند.

 

به همین دلیل است که سئو، برای صاحبان سایت‌ها و رسانه‌های آنلاین، اهمیت زیادی پیدا کرده است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!