تاثیر ایندکس گوگل بر سئو سایت

تاثیر ایندکس گوگل بر سئو سایت

ایندکس شدن سریع در گوگل چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

یکی از مواردی که برای مالکان سایت های مختلف و وب مستر ها اهمیت زیادی دارد، ایندکس گوگل است. واژه ی ایندکس به معنای فهرست بوده و ایندکس گوگل به فهرست در اختیار گوگل گفته می شود. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که ایندکس سایت چیست و چرا ایندکس شدن در گوگل تا این حد برای دارندگان سایت اهمیت دارد؟ در این مقاله قرار است به این سوالات پاسخ داده و تاثیر ایندکس شدن در گوگل روی سئو سایت را بررسی کنیم.

تاثیر ایندکس گوگل بر سئو سایت 10

ایندimages 1کس شدن در گوگل به چه معناست؟

ایندکس شدن به معنای ثبت شدن و فهرست شدن است؛ پس زمانی که گفته می شود یک مطلب در گوگل ایندکس شده، یعنی آن مطلب در پایگاه داده ی گوگل ذخیره شده و به محض جستجو کردن، در گوگل یافته می شود. در واقع ایندکس تکنیکی است که به کمک آن، به راحتی می توان صفحات و مطالب مختلف را از پایگاه داده گوگل بازیابی کرد.

برای این که به درستی متوجه شوید که ایندکس سایت چیست، گوگل را حافظه و ذهن خود تصور کنید؛ در این صورت تمام صفحات و مطالب موجود در گوگل، خاطرات شما خواهند بود. شما با یک اشاره ی کوچک می توانید خاطرات خود را به یاد بیاورید و در واقع می توان گفت که این خاطرات در حافظه ی شما ایندکس شده اند.

زمانی که شما یک عبارت را در گوگل سرچ می کنید، در نتایج جستجو سایت هایی که در گوگل ایندکس شده اند را مشاهده خواهید کرد. برای درک بهتر این موضوع، سیستم کتابخانه را در نظر بگیرید؛ زمانی که شما در یک کتابخانه به دنبال کتابی با محتوای مورد نظر خود هستید، فقط به کتاب هایی دسترسی دارید که شماره ی آن ها در فهرست کتابخانه موجود باشد.

برای اطمینان از نمایش سایت خود در نتایج جستجوی گوگل، باید ابتدا مطمئن شوید که سایت شما در گوگل ایندکس شده باشد. در صورتی که در ایندکس گوگل قرار نگرفته باشید، محتوای شما هر چقدر هم که خوب باشد در نتایج جستجو نشان داده نخواهد شد.

در ادامه نحوه ی کار موتور جستجوی گوگل را به شما معرفی می کنیم که بهتر بتوانید در مورد ایندکس شدن سایت خود اقدام کنید.

تاثیر ایندکس گوگل بر سئو سایت 11

روش کار موتور جستجوی گوگل

موتور جستجوی گوگل از سه قسمت اصلی تشکیل شده است:

  1. خزیدن یا Crawl: خزنده های گوگل، ربات هایی هستند که تمام صفحات سایت ها را بررسی کرده و به لینک های موجود در این صفحات وارد می شوند. به این ترتیب تمام محتواهای موجود در سایت ها را پیدا خواهند کرد.
  2. ایندکس Index: در این قسمت تمام محتواهایی که در قسمت خزیدن پیدا شده بود بررسی شده، و در صورت مناسب بودن در پایگاه داده گوگل ذخیره خواهند شد.
  3. رتبه یا Rank: بعد از اینکه صفحات در گوگل ایندکس شدند، با توجه به کلمات کلیدی و معیار های سئو رتبه بندی خواهند شد. هر بار که کاربر مطلبی را جستجو کند، موتور جستجوی گوگل صفحات مرتبط با آن مطلب را بر اساس رتبه ای که دارند به کاربر نمایش خواهد داد.

برای اینکه صفحات شما در گوگل ایندکس شوند، باید سایت خود را طوری طراحی کنید که با تمام معیار های گوگل مطابقت داشته و قوانین ان را به خوبی رعایت کرده باشید. برای مثال ممکن است که شما یک محتوای بی نقص را طراحی کنید اما به هر دلیلی گوگل شما را جریمه کرده باشد، به این ترتیب محتوای شما در نتایج جستجو نشان داده نخواهد شد.

improve site ranking in google

تاثیر ایندکس شدن سریع در گوگل روی سئو سایت

همانطور که تا این لحظه متوجه شدید، ایندکس شدن فرایندی است که طی ان، صفحات سایت شما توسط گوگل بررسی شده و محتوای آن ذخیره خواهد شد. در واقع اگر می خواهید که سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده شود، باید بدانید که ایندکس سایت چیست و چگونه روی صفحه های وب اعمال می شود. زیرا تا زمانی که صفحات شما ایندکس نشوند، گوگل حتی از وجود آن ها با خبر نخواهد بود!

توجه داشته باشید که سرعت ایندکس شدن صفحات روی رتبه ی سایت در گوگل تاثیر می گذارد. در واقع زمانی که سرعت ایندکس شدن محتوای سایت شما بالاتر باشد، روی سئوی سایت تاثیر گذار بوده و رتبه ی شما در موتور جستجوی گوگل نسبت به سایر رقبا بیشتر خواهد بود.

زمان ایندکس شدن مطالب سایت شما با توجه به معیار های مختلف متفاوت است. اما معمولا هر مطلب جدیدی که شما روی سایت قرار می دهید، بعد از 2 الی 6 روز ایندکس خواهد شد. البته باید توجه داشته باشید که ترافیک سایت هم روی زمان ایندکس شدن مطالب تاثیر دارد. یعنی زمان ایندکس شدن در برخی از سایت های پر ترافیک حتی به چند دقیقه هم خواهد رسید.

از عوامل دیگری که روی سرعت ایندکس شدن تاثیر می گذارند، تاریخچه وب سایت و همچنین قدرن دامنه ی آن می باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!