SEO and Content Quality

کدام موتورهای جستجو بیشتر استفاده می‌شوند؟

کدام موتورهای جستجو بیشتر استفاده می‌شوند؟

تعداد زیادی از کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌های مترادف به کار می‌برند. البته به سادگی هم نمی‌توان از این کار ایراد گرفت چون حتی Google کردن هم به عنوان یک فعل در زبان انگلیسی پذیرفته شده است.

شاید مناسب باشد به دو گزارش که توسط سایت معتبر Search Engine Land منتشر شده اشاره کنیم

تا در خاطرمان بماند که تنها بازیگر صنعت جستجو، موتور جستجوی گوگل نیست:

777

بیشتر نشان‌دهنده‌ی آگاهی کاربران از برندها است.

موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند.

از کاربران خواسته شده موتور جستجوی اصلی مورد استفاده خود را اعلام کنند:

primary search engine

 

در اینجا، گوگل با سایر موتورهای جستجو فاصله‌ی معناداری دارد ، شاید هنوز هم  تا زمانی که تغییری جدی در سهم بازار موتورهای جستجو به وجود نیامده

باید پذیرفت که استفاده از موتور جستجو و گوگل به عنوان تعبیرهای مترادف چندان نادرست نیست.

نقش سئو در ارتقاء کیفیت محتوا در سال‌های اخیر چه بود

ضعف‌هایی در گذشته که در الگوریتم‌های موتورهای جستجو وجود داشت باعث شده بود یک تعبیر بین تولیدکنندگان محتوا رایج شود.

نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متن‌های بی‌معنی، تزریق بی‌خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود.

اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین می‌کرد، اما الزاماً به رتبه‌ی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمی‌شد.

طی زمانهای اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند.

جستجو

کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد.

همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد.

بر خلاف سال‌های گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده می‌شود و به کار می‌رود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!