سئو به چند دسته تقسیم می شود؟

شما برای ارتقای رتبه وب سایت خود، می توانید همه یا یکی از این موارد را به تیم سئوسل بسپارید.

 

سئو داخلی

منظور از سئو داخلی این هست که شما تمامی کارهای لازم در داخل سایت را برای رتبه گرفتن و جذب ترافیک انجام دهید.

کارهایی مانند قرار دادن محتوای مناسب و کاربردی و کاربر پسند و استفاده صحیح از کلمات کلیدی اصلی و LSI و در نظر گرفتن عنوان های جذاب برای مقالات و صفحات و مواردی از این دست که می تواند تاثیر فوق العاده زیادی برای شانس حضور در صفحه اول گوگل برای شما داشته باشد.

سئو تکنیکال

شاید بارها برای شما پیش اومده که دنبال مقاله ای بوده اید که در صفحه اول گوگل و یا حتی لینک اول گوگل قرار داشته و با کلیک روی آن لینک، زمان زیادی برای لود سایت صرف شد.

اما باید بگوییم اگر این سایت به همین صورت پیش برود احتمالاً به زودی رتبه خودش را از دست خواهد داد.

چون افزایش سرعت لود سایت خودش یکی از نکات سئو تکنیکال است.

در واقع سئو تکنیکال می تواند شامل کد نویسی های بهینه و مناسب و استاندارد باشد و مواردی مثل افزایش سرعت سایت و نکات فنی مشابه را هم شامل خواهد شد.

می خواهید بدانید که افزایش سرعت سایت چقدر به آوردن سایت به صفحه اول گوگل کمک می کند؟ بسیار زیاد !

شاید رعایت این موارد کم اهمیت به نظر برسد اما شدیداً در افزایش رتبه سایت شما و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل موثر است.

پس به این مرحله نیز باید به عنوان یک مرحله مهم توجه کنید.

سرعت لود وب سایت سئوسل را در نظر بگیرید

احتمالاً از سرعت لود سایت سئوسل رضایت زیادی داشته باشید. اما باید به خاطر داشته باشید که لازم است کاری کنید که بازدیدکنندگان وب سایت شما نیز همین احساس را نسبت به سایت شما داشته باشند.

سئو خارجی

سئو خارجی به مراحلی از فرآیند سئو گفته می شود که خارج از سایت اتفاق می افتد. مثل لینک سازی یا خرید بک لینک یا خرید رپورتاژ آگهی و تبلیغات که می توانند باعث افزایش قدرت سایت شما و همینطور جذب ترافیک بیشتر شوند

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل چقدر است؟

برآورد هزینه پروژه های سئو اغلب بر پایه کیووردها و کلمات کلیدی هستند.

یعنی صاحب سایت و سئوکار یک سری از کیووردهای بهینه را انتخاب و پس از توافق بر روی آنها، پروژه را آغاز می کنند.

در واقع مواردی که در توافقنامه ها یا همان قراردادهای سئو (چه قراردادهای آنلاین و چه حضوری) ذکر می شوند، مواردی از این قبیل هستند:

  • چه کلمه کلیدی قرار است به رتبه خاصی برسد؟
  • این کلمه قرار است به چه رتبه ای در صفحه اول دست پیدا کند؟ (بین رتبه 1 تا 10)
  • این کلمه قرار است در چه مدت به جایگاه توافقی برسد؟
  • هزینه آمدن به صفحه اول برای این کلمه چقدر است؟

مورد اول در مورد این موضوع است که چه کلمه کلیدی انتخاب شود.

کلمات کلیدی کاملاً متنوع هستند و از رقابت کم تا رقابت شدیداً بالا وجود دارند.

بدیهی است که کلمات کم رقابت حجم کاری کمتری را لازم دارند و کلمات پر رقابت نیازمند زمان طولانی هستند.

به همین خاطر صحبت کردن در مورد این که هزینه بالا اومدن در گوگل چقدر است به طور کلی قابل پاسخگویی نیست بلکه لازم است در ابتدا دقیقا کیوورد موردنظر مشخص و به طور دقیق آنالیز و تحلیل شود.

سوال بعدی این است که بعد از انتخاب کلمه کلیدی تصمیم داریم آن را به چه رتبه ای برسانیم؟

فرض کنید کلمه ای در حال حاضر در رتبه 75 قرار دارد. یعنی لینک 5 از صفحه 8 و ما قصد داریم آن را به صفحه اول برسانیم.

اگر صرفا هدف ما آمدن به صفحه اول گوگل باشد، هزینه متفاوت تری خواهد داشت نسبت به اینکه قصد داشته باشیم آن کلمه را به لینک های بالاتری مثل لینک 5 یا حتی 3 یا 1 در صفحه اول گوگل برسانیم. هرچه رتبه بالاتری مدنظر داشته باشید، هزینه هم بیشتر خواهد بود.

مورد بعدی، زمان رسیدن به یک رتبه مشخص است.

همه این موارد دست به دست هم می دهند تا بتوانیم هزینه رساندن یک کلمه کلیدی به صفحه اول گوگل را مشخص کنیم و معمولاً هزینه هر کلمه با کلمه دیگر متفاوت خواهد بود.

برای مشخص شدن دقیق هزینه لازم است کیوورد انتخابی به طور کامل بررسی شود و وضعیت فعلی سایت شما هم آنالیز گردد.

چرا که آمدن یک کیوورد به صفحه اول برای سایت تازه تاسیس، بیشتر از یک سایت با طول عمر بالا طول می کشد و زمان و هزینه لازم دارد و حجم کاری بسیار بیشتری هم نیاز است.

از طرفی بعضی از سایت ها از نظر سئو داخلی یا تکنیکال و فنی واقعا وضعیت نامناسبی دارند و با این وضعیت نباید چندان امیدوار به افزایش رتبه باشند.

گوگل تنها برای سایتهایی ارزش قائل است که در بهینه ترین حالت ممکن قرار گرفته باشند.

همه این فاکتورها آنالیز می شوند و یک هزینه نهایی اعلام می شود و مشتریان عزیز با توجه به صلاحدید خود، می توانند تصمیم بگیرند که این پروژه با این کیوورد آغاز گردد یا خیر.

سئو یک رقابت است.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!